przesyłki kurierskie

Jak wysyłać paczki kurierem?
muszka - specjalista Tipy.pl

W dobie powszechnej globalizacji możemy wysyłać przesyłki nawet na inny kontynent. Dobrym i tanim rozwiązaniem jest wysłanie przesyłki kurierskiej. Dzięki niej mamy pewność, że przesyłka dojdzie do odbiorcy cała i bezpieczna. Jednak większość ludzi uważa, że nadawanie paczki kurierskiej jest drogie i skomplikowane- nic bardziej mylnego! Czytając ten artykuł dowiesz się jak nadać paczkę kurierską.
1
Przed wysłaniem paczki kurierskiej musisz ją dokładnie zabezpieczyć- szczególnie, jeśli przesyłka może łatwo ulec zniszczeniu. Najlepszym rozwiązaniem będzie zapakowanie jej w tzw. folię „bąbelkową”. Dzięki temu nic nam się nie zbije ani nie popsuje. Następnie wysyłaną rzecz należy spakować w odpowiedniej wielkości karton i dokładnie go zakleić. Po zakończeniu przygotowania przesyłki możemy przystąpić do nadawania paczki kurierskiej.
2
Aby wybrać kuriera, najłatwiej wpisać w wyszukiwarkę Google hasło przesyłki kurierskie. Wtedy pojawi się nam spis wszystkich przewoźników, którzy oferują tego typu usługi. Warto przejrzeć kilka ofert i zobaczyć, która nam najbardziej odpowiada. Ważną i przydatną opcją jest wycena paczki online. Wystarczy, że podasz wymiary paczki oraz jej przybliżoną wagę, a serwis poda Ci ile musisz zapłacić za wysłanie takiej przesyłki. Kiedy poznasz cennik, wybierz przewoźnika, którego oferta najbardziej Ci odpowiada.
3
Po wybraniu kuriera musisz wypełnić formularz na stronie internetowej firmy. W formularzu należy wpisać dane adresata oraz odbiorcy. Jest to niezbędne przy nadawaniu przesyłki. Po wypełnieniu najlepiej jest zapłacić za nadanie paczki przelewem internetowym. Wtedy paczka zostanie wysłana szybko i sprawnie. Gdy dokończysz rejestrację, otrzymasz na pocztę e-mail specjalny formularz z kodem kreskowym, który musisz umieścić na paczce. Najlepiej jest po naklejeniu na paczkę zabezpieczyć go folią, aby w razie deszczu dane nie uległy zniszczeniu.
4
Następnego dnia zjawi się u Ciebie kurier, który odbierze od Ciebie przesyłkę. Przy rejestracji możesz wpisać w jakich godzinach kurier powinien przyjechać, aby zastać Cię w domu. Za nadanie przesyłki możesz również zapłacić kurierowi albo wybrać opcję, że koszty przesyłki poniesie odbiorca. Wtedy odbiorca odbierając paczkę pokryje wszystkie koszty. Niestety jednak taka opcja często kosztuje więcej niż normalne, standardowe nadanie paczki i wymaga wypełniania dodatkowych formularzy na stronie przewoźnika.
!

Uwaga!
* Korzystaj tylko ze sprawdzonych firm, ponieważ nie zawsze niższa cena oznacza bezpieczne nadanie przesyłki.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

tip
10.08.2011
Zamiast szukać w google przypadkowych stron i przeglądać je wszystkie chyba proście sprawdzić w porownywarce www.kurierem.pl . Na jednej stronie można wycenić tę samą paczkę w we wszystkich firmach i porównać