masaż stóp

Jak zrobić masaż stóp?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Masaż stóp to jeden z najprzyjemniejszych sposobów na relaks. Odpręża, uspokaja i wycisza. Każdy masaż może wspomóc Twoje zdrowie - nie tylko ten wykonany przez licencjonowanego masażystę. Masaż stóp sprawi, że twoja krew zacznie szybciej krążyć, polepszy się przemiana materii, a toksyny będą szybciej usuwane z organizmu. To nie jest trudne. Poniżej znajdziesz instrukcję jak wykonać taki masaż samodzielnie.
1
Masaż relaksacyjny stóp możesz wykonać sama lub poprosić kogoś bliskiego. najlepiej wykonać go wieczorem po całodziennej bieganinie. Rozluźnij się, weź ciepłą kąpiel w pachnących olejkach. Masaż powinien trwać 20 minut.
2
Obejmij stopę obiema rękami i powykręcaj w różne strony. Pociągaj delikatnie za każdy palec, zrób stopie "pokrzywkę" i poruszaj stawem skokowym.
3
Kciukiem i palcem wskazującym obejmij duży paluch u nogi i masuj go – wierzch, spód i boki omijając paznokieć. To samo powtórz z paluchem u drugiej stopy.
4
Chwyć oburącz stopę tak, by palce dotykały podeszwy stopy. Wykonuj koliste ruchy kciukiem przesuwając dłonie od palców do pięt. Powtórz to samo z drugą stopą. (jeśli masaż wykonujesz komuś stopę należy chwycić tak aby kciuki dotykały podeszwy stopy)
5
Krawędzie stopy zewnętrzne i wewnętrzne masuj kolistymi ruchami, zaczynając od pięty a kończąc na paluchu. Powtórz czynność kilkakrotnie, masując stopy na przemian.
6
Nie zapomnij o kostkach. Masuj je kciukiem – przyciskaj palcem, wykonując w każdym punkcie po 2-3 obroty. Masuj przestrzeń między kostką wewnętrzną a pietą, następnie pomiędzy kostką zewnętrzną a piętą.
7
Na koniec wetrzyj w stopy oliwkę lub balsam. Spiralnym ruchem pomasuj delikatnie grzbiet stopy, zrób jej "pokrzywkę", a następnie opukaj opuszkami palców.
?

Wskazówki
* W podobny sposób możesz wykonać masaż leczniczy, uciskając konkretne punkty odpowiedzialne za daną dolegliwość.

Powiązane porady

kształtny nos
Olejek czekoladowy do masażu
masaż twarzy

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

ŁYSYY
01.07.2014
Najlepszy masaż stóp dla kobiety to taki, który wykona Jej ukochany ;) :D
Akupres
04.02.2014
Można też założyć Akupresy albo pochodzić po kamieniach :)
krisr
09.01.2012
mysle Johny ze potrzebujesz dobrej lekcji zycia ,
elo
17.12.2011
johny. ja tez to uwielbiam.
joke - tak. jezeli zadbana kobieta to tak :D mmmm ,,, :D
joke
15.09.2010
haha nawet takie śmierdzące po całym dniu w buciorach lubisz lizac?:)hehe
Aga11
18.08.2009
Mmmm... Bardzo relaksujące i przyjemne.