The West

Jak zbudować miasto w The West? cz I.

The West to darmowa gra przeglądarkowa funkcjonująca w sieci od 2008 roku. Scenerią jest Dziki Zachód, a rozwój postaci dokonuje się poprzez zdobywaniem punktów doświadczenia w pracach, pojedynkach, zadaniach i bitwach o fort. Wraz ze zdobywaniem punktów doświadczenia rośnie też poziom postaci. Na pewnym etapie gry gracz musi wybrać, czy założyć miasto wraz z innymi, czy wybrać samotne tułanie się po prerii. Obie drogi wiążą się z pewnymi ograniczeniami, dziś chcemy skupić się na pierwszej z nich, a dokładnie – jak szybko i sprawnie zbudować miasto, by służyło tobie i innym graczom. Oczywiście gra pozwala na dużą dowolność i do wielu rzeczy gracz dochodzi sam, dlatego zawartą poniżej kolejność budowy budynków należy potraktować jako propozycję.
1
Miejsce budowy.

Miasta budują się na działkach budowlanych. Na serwerach, które istnieją dłużej i zwykle zdążyły się wyludnić można również przejąć miasto widmo – jest to miasto, w którym kiedyś mieszkali gracze, ale z jakichś powodów je opuścili. To rozwiązanie zdecydowanie bardziej się opłaca, ponieważ widma często mają wiele wybudowanych budynków (na wspomnianych wcześniej starszych, wyludnionych serwach znajdują się nawet widma w pełni rozbudowane). Przejmowanie miasta lub zajmowanie działki budowlanej trwa 8 godzin i kosztuje 80 punktów energii oraz 300$. Po tym czasie wystarczy wymyślić klimatyczną nazwę miasta, uzupełnić jego profil i zacząć działać.
2
Kto buduje?

Budową miasta zajmują się postacie, które wybrały klasę „budowniczy”. Są to zwykle osoby, które bez reszty poświęcają się budowaniu i punkty umiejętności rozdają tylko w jedną umiejętność (budowanie właśnie). Dodatkowo posiadają bonusy w postaci szybciej rosnącej motywacji do budowania i możliwości przechowywania w banku większej ilości pieniędzy. Jeśli nie jesteś budowniczym, nie próbuj budować (zwykle takie działanie może skutkować nawet wyrzuceniem z miasta), kolega o tej profesji lepiej wykorzysta fundusze będące w kasie miejskiej. Jednocześnie, przez nakierowanie tylko na jedną umiejętność budowniczy są w zasadzie bezradni wobec częstych ataków postaci walczących, dlatego warto, by mieli wsparcie swoich kolegów.
3
Początki

Miasto w początkowej fazie budowy może liczyć 5 mieszkańców. Zadbaj, by wśród nich było 2 lub 3 graczy o profesji budowniczy oraz 2 osoby finansujące. Finansiści to z reguły poszukiwacze przygód, którzy ze względu na rozkład umiejętności mają szybszy dostęp do dobrze płatnych prac. W takim składzie priorytetem jest wybudowanie drugiego poziomu budynków mieszkalnych, by zaprosić więcej graczy.

Powiązane porady

farmville
The West

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane