Dziecko w kościele

Jak nauczyć dziecko zachowania się w kościele?
Sooonia - specjalista Tipy.pl

Kościół jest miejscem, gdzie wierni uzyskują spokój umysłu. Pójście do kościoła i słuchanie kazań jest dla nich wielkim przeżyciem. Jeśli twój maluch idzie do kościoła i zachowuje się w sposób prawidłowy to będzie dobrze, jeśli zostanie wystawiony na Boga i religię od najwcześniejszych swoich lat. Kiedy dorośnie, może okazać się osobą religijną i bogobojną. Jednak ogólnie rodzicom trudno sprawić, aby ich dzieci zachowywały się poprawnie w ciągu całej mszy. Nie pozostaje im inny wybór, jak zostawienie dziecka w domu.
1
Nie ma nic zabawnego w zabieraniu dziecka do kościoła, w którym zachowuje się ono w sposób niesforny, zakłócając przebieg całej mszy oraz spokój innych ludzi, którzy przyszli do kościoła się czegoś nauczyć lub w poszukiwaniu spokoju. Jeśli zdecydujesz się zabrać dziecko do kościoła, będzie lepiej, jeśli będziesz przestrzegać niżej wymienionych propozycji.
2
Staraj się zajmować miejsce blisko drzwi. Jeśli nie dojdziesz do porozumienia z maluchem i ten będzie się nadal źle zachowywać, będziesz mogła wyprowadzić go na zewnątrz. W przeciwnym razie będzie on zakłócać spokój innych ludzi.
3
Upewnij się, że w pobliżu miejsca, w którym zdecydowałaś się usiąść, nie ma innych małych dzieci. Jeśli dziecko nie jest zainteresowane i znajdzie inne dziecko w jego wieku, mogą połączyć siły powodując zakłócenia.
4
W domu, ucz dziecko regularnie o religii, Bogu i Kościele. Naucz go kilku pieśni i niech śpiewa je często. W ten sposób, gdy dziecko idzie do kościoła będzie chciało śpiewać hymny i nie poczuje się pominięte.
5
Jeśli dziecko rozwija zainteresowania religią w domu, staraj się zajmować miejsce, z którego dziecko może zobaczyć rytuały wykonywane w kościele. W ten sposób dziecko będzie zainteresowane tym co się dzieje podczas mszy.
6
Weź dla dziecka coś do jedzenia oraz butelkę napoju, który jest lubiany przez twoje dziecko. Jeśli nie będzie zainteresowane mszą, zajmie się sobą, ciesząc się piciem i przekąską.
7
Spraw, aby chodzenie do kościoła było praktykowane regularnie. Jeżeli nie jest to możliwe codziennie lub co drugi dzień, odwiedzaj kościół a jak nie to przynajmniej w każdą niedzielę. W ten sposób maluch zrozumie, że musi chodzić do kościoła, aby obserwować i wysłuchać mszy.
8
Niektóre kościoły mają miejsce do gier lub rekreacji dla dzieci w różnym wieku. Jeśli takie rozwiązanie jest dostępne, po mszy zabierz tam dziecko. Powiedz mu, że jeśli będzie zachowywać się właściwie będzie znowu mieć okazję do zabawy, lub w drodze powrotnej do domu może zostać nagrodzony małym prezentem za dobre zachowanie.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane