Wyspy Kanaryjskie

Którą z Wysp Kanaryjskich wybrać?

Wyspy Kanaryjskie to archipelag siedmiu wysp, znajdujących się tuż przy zachodnim wybrzeżu Maroka. Siedem wysp tworzą: Fuerteventura, Lanzarote, Gran Canaria, Teneryfa, Gomera, La Palma i Hierro. Są one jednym z ulubionych celów wakacyjnych Europejczyków. Wyspy te dość znacznie różnią się od siebie, więc przed zaplanowaniem urlopu warto przemyśleć, jak tak naprawdę chcielibyśmy spędzić czas podczas naszych wakacji i wybrać wyspę, której charakter najbardziej nam odpowiada.
1
Fuerteventura
Fuerteventura – to najstarsza z Wysp Archipelagu i z pewnością jedna z najcieplejszych. Panuje tu wybitnie suchy klimat. Zdarzają się również burze piaskowe. Na Fuerteventurze znajdziemy jedne z najlepszych plaż. Sotavento to idealne miejsce dla miłośników sportów wodnych takich jak: windsurfing i kitesurfing. Plaża ta ma długość 25 km i jest doskonałym miejscem do wypoczynku dla młodych ludzi, jak i rodzin z dziećmi. Baza noclegowa na Fuertventurze jest bardzo rozwinięta i zróżnicowana cenowo. Na wschodnim wybrzeżu Wyspy miłośnicy nocnych szaleństw znajdą dużo klubów i dyskotek. Wypoczywając w sezonie na Fuerteventurze musimy liczyć się jednak z masą turystów i brakiem spokoju.
2
Lanzarotte
Lanzarotte - to wyspa bardzo ciekawa, uznawana za cud przyrody i wpisana na listę UNESCO jako Światowy Rezerwat Biosfery. Jest ona pokryta zastygłą lawą. Możemy zobaczyć tu wulkaniczne stożki. Wyspa ta polecana jest osobom szukającym niezwykłych widoków, miłośnikom fotografii oraz zapalonym trekkingowcom. Na wyspie można podziwiać endemiczne rośliny. Jedna z bardziej znanych plaż - Famara to miejsce dość spokojne, polecana głównie dla rodzin z dziećmi i osób szukającym spokoju.
3
Gran Canaria
Gran Canaria to wyspa o bardzo zróżnicowanym ukształtowaniu terenu. W centrum wyspy znajdują się plantacje bananowców i palm daktylowych. Wyspa znana jest z ciągnących się kilometrami piaszczystych plaż i wielu znanych kurortów. Playa del Ingles to prawdziwy raj dla imprezowiczów, ale i spokojniejsze osoby znajdą tu coś dla siebie.
4
Teneryfa
Teneryfa to chyba najbardziej znana z Wysp Kanaryjskich i przez wielu uważana za najpiękniejszą. Atut Teneryfy to niezwykle zróżnicowana oferta turystyczna. Jest tu wszystko, o czym moglibyśmy tylko pomarzyć. Playa de los Patos i Playa de la Tejita to plaże przeznaczone dla nudystów. Teneryfa jest polecana dla zapalonych golfistów (Golf del Sur) i miłośników jazdy konnej oraz tenisistów.
5
Gomera
Gomera – to niewielka wyspa określana jako klejnot przyrody. Pokrywa ją gęsty las o dużym bogactwie kwiatów. Na Gomerze można znaleźć jeszcze nietkniętą przyrodę. Wyspa ma charakterystyczny mikroklimat. Zdarzają się tu dość często mżawki i mgły. Playa de la Cueva to plaża, która ucieszy samotników. Osoby szukające rozrywki nie mają tu raczej co szukać.
6
La Palma
La Palma to najmłodsza z Wysp Kanaryjskich, nad którą górują wulkany. Jest ona znana z uprawy winorośli. Wyspa ta usiana jest wąwozami i urwiskami. Występują tu jadowite stonogi i gekony. Ruch turystyczny jest tu stosunkowo niewielki.
7
El Hierro
El Hierro to najmniejsza z Wysp. Dominują tu skały i góry. Do El Hierro przybywają głównie nurkowie, gdyż wyspa ta to istny podwodny raj. Wody są tu przezroczyste, a dno morskie należy do najpiękniejszych.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

lodowy hotel
meduzy
Kitzbühel

Komentarze (0)

* Pola wymagane