Makaron do rosołu

Jak zrobić makaron do rosołu?

Sooonia - specjalista Tipy.pl
Masz ochotę na makaron z pysznym, domowej roboty makaronem? Jeśli tak to zapoznaj się z poniższym przepisem krok po kroku wraz ze zdjęciami. To proste!
P

* 3 rozbite jajka
* 1,5 łyżeczki soli
* 6 łyżek mleka
* 3 szklanki mąki (lub tyle, aby uzyskać twarde ciasto)

1
Makaron domowej roboty 1
Weź jaja z lodówki i pozwól im poleżeć w temperaturze pokojowej przez około 15 minut.
2
Makaron domowej roboty 2
Przygotuj pozostałe składniki, włączając w to dużą miskę, widelec i / lub mikser do ciasta, miarki, łopatki i wałek.
3
Dokładnie oczyść powierzchnię roboczą (blat), gdzie będziesz rozwałkowywać ciasto.
4
Makaron domowej roboty 4
Rozpocznij robienie ciasta na kluski od rozbicia 3 jajek do miski i rozmąć je za pomocą widelca.
5
Makaron domowej roboty 5
Dodawaj sól do jaj i kontynuuj ubijanie (ilość soli możesz dostosować według własnego uznania).

UWAGA: Odmierz ilość soli w oddzielnym pojemniku, tak aby nie przesolić makaronu.
6
Makaron domowej roboty 6
Dodaj mleko do mieszanki jajek i soli, wymieszaj wszystko ze sobą.
7
Makaron domowej roboty 7
Dodawaj 1 szklankę mąki na raz a następnie dokładnie mieszaj po każdym kolejnym dosypywaniu mąki.

UWAGA: Wyrobienie ciasta będzie łatwiejsze przy użyciu miksera, niż widelca, ponieważ z każdym dodaniem mąki ciasto będzie coraz gęstsze.
8
Makaron domowej roboty 8
Kiedy ciasto stanie się zbyt twarde do połączenia za pomocą widelca lub miksera, umyj i wysusz ręce, osyp je lekko mąką i kontynuuj ręcznie proces wyrabiania ciasta, dodając resztę mąki.
9
Makaron domowej roboty 9
Uformuj kulkę ciasta, zbierając całość ciasta ze sobą. Nie urabiaj ciasta zbyt długo, gdyż w przeciwnym razie stanie się ono zbyt sztywne i ciężko je będzie rozwałkować.
10
Makaron domowej roboty 10
Oprósz lekko mąką blat.
11
Makaron domowej roboty 11
Umieść kulkę ciasta na posypanej mąką powierzchni.
12
Makaron domowej roboty 12
Rozpocznij urabiać ciasto rękami. Pięścią spłaszcz kulkę ciasta na płaski placek. Dzięki temu faktyczny proces wałkowania będzie przebiegał łatwiej.

UWAGA: Ponieważ ciasto jest sztywne i twarde, można rozciągnąć je lekko, aby proces wałkowania był łatwiejszy. Upewnij się także, że powierzchnia pod ciastem jest posypana mąką, aby zapobiec przyklejaniu się ciasta do blatu.
13
Makaron domowej roboty 13
Rozwałkuj bardzo cienko ciasto na posypanej mąką powierzchni.

UWAGA: Jeśli twoje miejsce pracy nie jest wystarczająco duże, możesz odciąć część ciasta i przenieść je w inne miejsce, a następnie nadal wałkować na bardzo cienko.
14
Makaron domowej roboty 14
Kiedy ciasto jest rozwałkowane (na grubość ok. 1mm), pokrój je w paski o wymiarach 1 × 3 cm (mogą być mniejsze lub większe, wszystko zależy od osobistych preferencji - może to wpłynąć na czas schnięcia).
15
Makaron domowej roboty 15
Pozwól makaronowi schnąć przez około 1 godzinę, a następnie obróć go za pomocą łopatki.

UWAGA: Poziom wilgotności i wielkość makaronu są zmiennymi w procesie suszenia. Należy zachować ostrożność podczas odklejania makaronu od blatu. Jeśli jest zbyt lepki, pozostaw go do wyschnięcia jeszcze na 15-30 minut przed przerzucaniem.
16
Makaron domowej roboty 16
Kiedy przewrócisz makaron, pozostaw go do schnięcia jeszcze na kolejne 1-2 godziny.

UWAGA: Makaron powinien być suchy w dotyku i bardzo sztywny, wtedy wiadomo, że jest gotowy.

UWAGA: Boki i końce makaronu często odwijają się od blatu, kiedy makaron jest już suchy.
17
Gotowanie makaronu
Ostrożnie opuść makaron do gotującego się rosołu lub osolonej, wrzącej wody. Gotuj bez przykrycia przez około 10 minut na średnim lub dużym ogniu. Podawaj i smacznego!
?

Wskazówki
* Z ilości składników, podanej powyżej zrobisz ​​około 9 szklanek makaronu.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

sos alfredo
Jak gotować makaron?
zapiekany makaron z serem

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane