Bóle miesiączkowe.

Czego unikać podczas okresu?

Niewątpliwie miesiączka to specyficzny czas dla każdej kobiety. Niektóre z nas przechodzą okres łagodniej, inne bardzo ciężko i boleśnie. Możemy wówczas mieć nie najlepsze samopoczucie, być osłabione. Chcąc zapewnić sobie lepszy komfort, dobry nastrój oraz zdrowie powinnyśmy unikać niektórych rzeczy, które przedstawiamy poniżej.
1
W okresie miesiączki powinnyśmy unikać nadmiernego wysiłku fizycznego. Dźwiganie dużej ilości ciężkich przedmiotów może okazać się szkodliwe i zwiększyć krwawienie. Unikajmy intensywnych, mocno obciążających organizm ćwiczeń. Warto wówczas ćwiczyć krócej i wykonywać lżejsze ćwiczenia, jeśli koniecznie odczuwamy potrzebę aktywności fizycznej. Pamiętajmy - nadmierny wysiłek fizyczny wzmaga krwawienie, może nawet doprowadzić do krwotoku. Nie musimy całkowicie rezygnować ze sportu, tylko trochę kontrolować naszą aktywność (wysiłek fizyczny należy dostosować do naszych możliwości i predyspozycji podczas okresu).
2
Powinnyśmy unikać wizyt na solarium oraz opalania na słońcu. Większość kobiet podczas upałów, leżąc na słońcu ma rozszerzone naczynia krwionośne, co może zwiększyć krwawienie albo nawet doprowadzić do krwotoku. W przypadku wizyt na solarium unikajmy w czasie okresu sztucznego opalania ze względów estetycznych i higienicznych. Również u niektórych kobiet może to wywołać intensywniejsze krwawienie.
3
Starajmy się unikać gorących, długich kąpieli, ponieważ również rozszerzają naczynia krwionośne powodując mocniejsze krwawienie, a czasami nawet również krwotok. Obniżają one ciśnienie tętnicze, mogąc osłabić organizm i pogorszyć samopoczucie. Warto chociaż przez pierwsze trzy dni brać letni prysznic i odmówić sobie przyjemności kąpieli. Pamiętajmy, żeby dbać odpowiednio o higienę miejsc intymnych (myjmy się dwa razy dziennie, by zmyć wszelkie bakterie).
4
Również odmówmy sobie wizyt na basenie, głównie ze względów higienicznych. Niektórzy ginekolodzy uważają, że można pływać na basenie po trzecim dniu miesiączki (wówczas zastosujmy oczywiście tampony).
5
Niektórzy fryzjerzy doradzają, aby w czasie miesiączki nie farbować włosów, ponieważ zaplanowany kolor może nie wyjść tak, jak byśmy sobie życzyły. Przyczyną tego jest podwyższona temperatura ciała oraz wydzielanie (przez gruczoły przy włosach) większej ilości łoju. Włosy również są bardziej matowe. Dotyczy to w sumie nie tylko farbowania, ale też trwałej ondulacji. Niektórzy uważają, że wymienionego zabiegu fryzjerskiego nie należy robić tuż przed okresem, ponieważ zwiększona ilość progesteronu utrudnia kręcenie się włosów. Jednak warto zaznaczyć, że różne kobiety mają różne predyspozycje; niektórym kobietom zarówno farba jak i ondulacja mogą się przyjąć.
6
Odradza się również zabiegi medycyny estetycznej, typu zastrzyki z botoksu, gdyż zwiększają możliwość krwotoku.
7
Na koniec warto pamiętać o umiarze w piciu alkoholu, który także rozszerza naczynia krwionośne, co może negatywnie wpłynąć na nasze zdrowie.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

nadpotliwość
ćwiczenia podczas okresu
skurcze mięśni

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Gabigabi2004
06.05.2014
hihihihihihihihi Dzięki
modna5522
04.05.2012
To może się przydać:):)!!!:)