Awokado

Jak obrać awokado?

Sooonia - specjalista Tipy.pl
Miąższ dojrzałego awokado jest bardzo miękki, a jego skóra jest gęsta i przypomina skorupę. Tak więc bardzo prostym zadaniem jest wydobycie miąższu ze skórki awokado za pomocą łyżki, jeśli masz zamiar przygotować dip w postaci na przykład sosu guacamole albo sosu do sałatek lub np. koktajl mleczny. Do przygotowania tego typu potraw, awokado jest ucierane na puree i nie ma to znaczenia, w jaki sposób wydobyłaś miąższ. Jednak, jeśli potrzebujesz awokado w całości na przykład do sałatki lub kanapki, musisz usunąć miąższ od skóry bez jej uszkodzenia. Tutaj znajdziesz instrukcje jak to łatwo zrobić. Krok po kroku:
1
Awokado
Umyj awokado.
2
Obieranie awokado 2
Ostrożnie przetnij awokado w najszerszym miejscu ostrym nożem dookoła, aż do samej pestki.
3
Obieranie awokado 3
Przytrzymaj jedną stronę awokado lewą ręką, drugą część prawą ręką i ostrożnie przekręć prawą stronę awokado wokół pestki w kierunku do siebie, a lewą w kierunku przeciwnym.
4
Obieranie awokado 4
W ten sposób podziel awokado na 2 części.
5
Obieranie awokado 5
Zacznij od tej części awokado, która nie ma w sobie pestki. Weź nóż i ostrożnie włóż go pomiędzy miąższ awokado i skórkę, aż do samego końca (nie trzeba przecinać skórki), a następnie oddziel miąższ i skórę, przesuwając tępą krawędzią noża dookoła.
6
Obieranie awokado 6
Gdy wykonasz tę czynność, wystarczy że wyciśniesz miąższ awokado za pomocą palca na zewnątrz, otrzymasz miąższ z awokado w jednym kawałku.
7
Obieranie awokado 7
Teraz weź drugi kawałek awokado (z pestką), należy trzymać go z jednej strony ręką, wyciąć pestkę nożem i ostrożnie ją wyjąć. Następnie należy wydobyć miąższ ze skóry, tak jak opisano to w punktach 5 i 6.
8
Obieranie awokado 8
Powtórz te czynności w przypadku wszystkich owoców, a następnie pokrój wszystkie awokado na kawałki, aby dodać je do sałatki lub położyć na kanapkę.

Powiązane porady

Kluski
zdrowo usmażony kurczak
Jak gotować na parze?

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane