Lufka

Jak wyczyścić lufkę?

Sooonia - specjalista Tipy.pl
Lufka (fajka, fifka, dzida) jest niewątpliwe bardzo ważnym elementem wyposażenia. Najczęściej wykonywana z cienkiego szkła, metalu, ceramiki lub tworzyw sztucznych zapobiega przyklejaniu się bibuły do wilgotnych warg. W okresie międzywojennym preferowano długie lufki osiągające ok. 30 cm długości. Obecnie na rynku istnieje bardzo duży wybór, ale najczęściej preferowane są tradycyjne szklane fifki. Poniżej przedstawiam wam instrukcje czyszczenia tegoż gadżetu.
1
Najpierw, zbierz wszystkie środki potrzebne do wyczyszczenia lufki, czyli alkohol salicylowy i sól morską. Są to główne składniki większości komercyjnych środków. Warto również mieć plastikowe torebeczki, trochę środków do czyszczenia fajek i waciki. Nie masz torebeczki? Użyj dowolnego uszczelnianego pojemnika, którego nie będzie ci szkoda zanieczyścić.
2
Obróć lufkę do góry nogami i przytrzymaj nad nią zapalniczkę przez około dziesięć sekund. Następnie użyj tępego ostrza, aby usunąć osad.
3
Wsyp trochę soli morskiej do lufki i umieść ją w torebeczce wypełnionej alkoholem salicylowym. Wpuść sól przez ustnik do lufki. W torebeczce powinno być wystarczająco dużo alkoholu, aby móc w pełni zanurzyć w nim lufkę, a nawet więcej. Alkohol rozluźni osad oblegający lufkę, podczas gdy sól doda siły tarcia i szorowania do roztworu czyszczącego.
4
Zamknij szczelnie torebeczkę i czyść lufkę, poprzez potrząsanie nią. Potrząsaj woreczkiem nad umywalką, bo może cieknąć. Zauważysz, że czysty roztwór zaczyna robić się całkowicie czarny. Oznacza to, że czyszczenie działa! Być może trzeba będzie powtórzyć ten proces więcej niż raz, aby otrzymać idealnie czystą lufkę. Ponadto, zapach może być dość silny, więc możesz otworzyć okno w kuchni.
5
Użyj środków do czyszczenia fajki i wacików do wykończenia pracy.
6
Dokładnie spłucz lufkę ciepłą wodą i w ten sposób czyszczenie lufki dobiegło końca. Po oczyszczeniu lufki dokładnie ją przepłucz. Nie chcesz palić pozostałości detergentów. Możesz też zakończyć czyszczenie poprzez zamoczenie lufki w occie i ponownie jej przepłukanie. Kiedy skończysz, pozostaw ją do wyschnięcia na kilka godzin lub wysusz suszarką do włosów.

Powiązane porady

nadciśnienie
rzucanie palenia
rzucanie palenia

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

do nfz
27.03.2017
To nie jest narkomania śmieciu
nfz
23.01.2017
propagujecie narkomanię? przyjrzymy się.
lol
19.05.2014
dziękuję za taki sposób, za dużo piepr*enia się z tym...