Gładkie nogi

Jak zapobiec wrastaniu włosków?

Sooonia - specjalista Tipy.pl
Wrastające włoski to włoski, które wrosły z powrotem w skórę, po tym jak zostały usunięte. Często rozwijają się po depilacji – czyli procedurze, która usuwa włosy wraz z cebulkami, na przykład takiej jak: woskowanie, depilacja chemiczna lub depilacja elektronicznym depilatorem. W rzeczywistości, depilacja może częściej powodować problem wrastających włosków niż golenie, ponieważ golenie pozostawia więcej włosów w stanie nienaruszonym i na zewnątrz skóry. Wrastające włoski są często bolesne, swędzące i często powodują pojawienie się czerwonych kropek na skórze. Na szczęście, istnieją sposoby, aby zapobiec ich wrastaniu a dodatkowo dostępne są zabiegi, które mogą pomóc w szybszym gojeniu się skóry.
1
Jeśli to możliwe, korzystaj z depilacji laserowej zamiast innych rozwiązań, ponieważ zapobiega ona odrastaniu włosów, a więc także uniemożliwia ich wrastanie. Inną możliwością jest po prostu nie pozbywanie się włosów, ponieważ wrastające włoski rozwijają się tylko po ich bezpośrednim wyrwaniu lub usunięciu w inny sposób.
2
Wykonuj masaż zainfekowanych powierzchni skóry, za pomocą myjki lub szczoteczki do zębów o miękkich włóknach ruchem okrężnym przez kilka minut przed goleniem i przed snem, ponieważ dzięki temu złuszczysz skórę i zmniejszysz prawdopodobieństwo wpadnięcia włosów ‘w pułapkę’. Pomocne może być również oczyszczenie powierzchni skóry pod prysznicem za pomocą złuszczającej gąbki lub peelingu. Jeśli wrastające włoski utrzymują się, można użyć jałowej igły i delikatnie podnieść końcówki włosów osadzone w skórze poprzez umieszczenie igły w pętli włosów.
3

Użyj kremu na receptę, ​​zawierającego jeden z następujących składników: Kremy zawierające tretinoin lub kwas retinowy (Retin-A): Usuwają one martwe komórki skóry z powierzchni skóry i sprawiają, że włosy stają się mniej podatne na wrastanie.

Pomocne może być też stosowanie złuszczających kremów, zawierających kwas glikolowy lub kwas salicylowy. Kremy zawierające kortykosteroidy: mogą pomóc złagodzić bolesne stany zapalne związane z wrastającymi włoskami.

Miejscowe antybiotyki w kremie lub doustne antybiotyki: mogą zapobiegać infekcjom rozwijającym się w wyniku drapania zainfekowanego obszaru.

?

Wskazówki
*    Samoopalacze mogą pomóc ci ukryć brzydki wygląd wrastających włosków.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Mario
21.02.2018
Bardzo przydatny artykuł, bo ten problem jest powszechny. Ja bardzo się wstydziłem swoich wrastających włosków w okolicach intymnych. Postawiłem w koncu na specjalistów.
lo
09.07.2015
Korzystaj z depilacji laserowej - nie no, serio? Jak bym mogła to bym już dawno cała wydepilowała się laserowo żeby nie musieć się męczyć z tymi włoskami.
Marta
10.03.2014
ja korzystałam z balsamu Bump Eraiser, bardzo dobrze działał:) pozbyłam się wrastających włosków:)
kasia
07.02.2014
Znalazlam strone na fb o produkcie bump eraiser...korzystal ktos? Jakies opinie?