domowa spiżarnia

Jak urządzić spiżarnię?

muszka - specjalista Tipy.pl
2
Odpowiednie gospodarowanie powierzchni.

Na dole umieszczamy przetwory cięższe, które wymagają chłodnego otoczenia (warzywa, owoce). Unikamy jednak stawiania ich na podłodze - należy kłaść je na specjalnych podestach. Wyżej stawiamy słoiki lżejsze, konserwy, artykuły sypkie. Wysoko można zawiesić haczyki na których zawiesimy zioła, warkocze czosnku czy papryki.
Półki powinny mieć około 30 cm długości, jednak warto mieć kilka większych, aby odstawiać tam nieużywane garnki.
3
Higiena w spiżarni.

Podłogę należy wyłożyć płytkami ceramicznymi, ponieważ są one łatwe w czyszczeniu. Gdy nie lubisz płytek, to ściany pomaluj farbą lateksową, którą można zmyć w razie potrzeby. Podłoga drewniana powinna być zabezpieczona bejcą lub lakierem, aby posłużyła nam jak najdłużej. Dodatkowo spiżarnię trzeba wietrzyć co najmniej raz w tygodniu i sprawdzać, czy w sypkich produktach nie pojawiły się mole spożywcze.
Odpowiednia temperatura w spiżarni powinna wynosić 15 stopni Celsjusza. Aby zapewnić takie warunki, spiżarnia powinna być urządzona w północnej części domu. Jeśli nie masz takiej możliwości, to zadbaj, aby spiżarnia nie znajdowała się koło kaloryfera.
« Poprzednia Strona 2 z 3

Powiązane porady

Projektowanie kuchni IKEA
kuchnia

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane