pielęgnacja ogrodu

Jak wybrać rośliny do ogrodu?
ogrodziarz - specjalista Tipy.pl

Chcesz żeby twój ogród był zawsze zielony i pełen pięknie kwitnących kwiatów? W ogrodnictwie problemem nie jest mały wybór, lecz właśnie ogrom możliwości. Aby dobrze wybrać rośliny do ogrodu trzeba je najpierw dobrze poznać. Jak się do tego zabrać? Poniższe porady pomogą ci w tym zadaniu.
1
Zanim zaczniesz wybierać rośliny musisz dowiedzieć się, jaka jest gleba na twojej działce. Jeżeli nie znasz się na tym weź próbkę ziemi do sklepu ogrodniczego ktoś na pewno ci podpowie.
2
Kiedy już wiesz, jakim podłożem dysponujesz wybieraj tylko te rośliny, które będą na nim dobrze rosły. Jeżeli koniecznie chcesz mieć w swoim ogrodzie jakąś roślinę, której nie odpowiada gleba, jaką masz na działce zakup odpowiedni nawóz, który zmieni nieco odczyn gleby. Pamiętaj jednak by nie stosować takich nawozów na wielkie obszary, gdyż są one zwykle szkodliwe dla organizmów glebowych.
3
Rośliny wieloletnie. Zastosuj je w swoim ogrodzie jako bazę, która da zielone tło kolorowym kwitom. Dostępnych jest teraz wiele miniaturowych krzewów iglastych i liściastych, które nie wymagają dużej pielęgnacji. Możesz je przycinać w wiele fantazyjnych kształtów, wystarczy tylko użyć wyobraźni. Do roślin wieloletnich należą także niezwykle wdzięczne byliny ozdobne, które odznaczają się dużą różnorodnością kształtów, wielkości i barw. Na zimę zapadają w stan spoczynku a na wiosnę odradzają się na nowo.
4
Rośliny ozdobne dwuletnie, odznaczają się tym, że kwitnienie osiągają dopiero w następnym roku po wysianiu. To tej grupy należy wiele roślin powszechnie uprawianych w ogrodach, np. bratki, stokrotki i malwy. Nasiona tych roślin wysiewa się od czerwca, gdy mają 4-5 listków rozsadza się nie w nieco większych odległościach. Uprawa tych roślin jest prosta gdyż zwykle dobrze zimują pod śniegiem.
5
Największą zaletą kwiatów jednorocznych jest fakt, że bardzo szybko rosną, trzeba jednak pamiętać, aby je co roku siać lub sadzić na nowo. Rośliny jednoroczne mają krótkie korzenie, więc żeby dobrze rosły należy, co jakiś czas spulchniać glebę, aby wszystko czego potrzebują znalazło się w jej górnej warstwie.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

angelic
25.03.2014
Ciekawe porady, na pewno wykorzystam w przyszłości :-)
ela
06.11.2010
Zajmuję też się uprawą działki. Co prawda nie są na niej same kwiatki, ale też truskawki, maliny lipcowe i jesienne, agresty, poziomki, porzeczki i winogrono. Resztę działki zajmują kwity.Najwięcej jest pierwiosnków posadzonych wzdłuż ścieżek.Zawsze gdy przychodzi wiosna na mojej działce kwitnie życie roślin które kwitną na wiosnę takich jak krokusy, szafirki, przebiśniegi, ranniki, sasanek. W maju kwitną pięknie piwonie. Mam dużo czasu by zajmować się działką.Na jesieni pięknie kwitnie hortensja jak i ogrodowa i doniczkowa wsadzona do gruntu.Tera w te zimne dni na działce kwitną zimowity.