Zawartość damskiej torebki

Jak prać torebkę?
GosiaFGosiaF - specjalista Tipy.pl

Torebka to nieodłączny atrybut każdej kobiety. Mieści się w niej wszystko, czego potrzebujemy na co dzień aby przetrwać; prawdopodobnie jest to jeszcze relikt z czasów prehistorycznych, kiedy to dzielne kobiety zbierały do torebki korzenie, liście i owoce jednocześnie odpierając ataki jaskiniowych niedźwiedzi czy nachalnych neandertalczyków. Dziś większość mężczyzn niechętnie dobiera się do damskiej torebki w obawie przed nagle wysypującą się z niej zawartością. W rzeczy samej, długo nieczyszczona torebka potrafi kryć w sobie przedmioty nie z tej ziemi. Jeśli sama boisz się zajrzeć do niej głębiej w obawie przed zaschniętym trzyletnim tuszem do rzęs, starymi szkłami kontaktowymi, zużytymi chusteczkami, rozsypanymi tabletkami i warstwą drobniaków – to znak, że najwyższa pora na generalne czyszczenie.
1
Pranie torebki 1
Czyszczenie torebki wymaga taktu, cierpliwości i dbałości.

Niektóre jej części są czasem sztywne od warstwy brudu i bakterii. Zamiast gwałtownie potrząsać torbą do góry dnem i wysypywać z niej wszystko na stół, weź ją delikatnie za rogi i powoli wysypuj jej zawartość nad płaską, gładką powierzchnią, aby nic nie uciekło. Jeśli w torbie znajdują się jakieś delikatne przedmioty, wyjmij je zawczasu, aby się nie potłukły.

2
Pranie torebki 2
Następny krok to sortowanie przedmiotów.

Lekarstwa i kosmetyki odłóż w jedno miejsce, sprzęt elektroniczny czy mechaniczny w drugie. Wyrzuć stare zużyte chusteczki czy inne przedmioty, których nie używasz. Jeśli coś straciło ważność lub leżało w twojej torebce przez dłuższy czas (np. stara czekolada), nie wahaj się tego wyrzucić. Jeśli znajdziesz w torbie przeterminowane lekarstwa, np. antybiotyk z ubiegłoroczną datą ważności, nie wyrzucaj ich do kosza, ale odnieś do najbliższej apteki aby mogły być poddane recyklingowi.

3
Pranie torebki 3
Teraz kiedy posortowałaś już całą zawartość torebki, obejrzyj z bliska każdy przedmiot, który chcesz zachować i wytrzyj go dokładnie z kurzu i brudu.

Umyj zarówno plastikowe opakowanie ulubionej szminki, jak i skórzany portfel, pudełko na drugie śniadanie, a nawet zagubione groszówki. Następnie jeszcze raz wszystko posegreguj w kategorie – kosmetyki osobno, wsuwki do włosów osobno, soczewki i okulary słoneczne osobno, lekarstwa osobno itd. Dzięki temu po wyczyszczeniu torebki będzie ci łatwiej logicznie poukładać w niej rzeczy codziennego użytku.

4
Pranie torebki 4
Jeśli twoja torebka ma dużo przegródek w środku i na zewnątrz, wyczyść każdą z nich oraz dno torebki wodą i mydłem.

Możesz w ten sposób natknąć się na ukrytą dziurę w podbiciu – dla dobra małych przedmiotów lepiej będzie ją zaszyć. Pozwól torbie wyschnąć a następnie wypełnij jej wnętrze z powrotem posegregowanymi przedmiotami, z którymi się nie rozstajesz.

5
Pranie torebki 5
Ostatni etap to czyszczenie torebki od zewnątrz.

Jeśli jest ona wykonana ze sztucznej skóry, wystarczy łagodny płyn do mycia naczyń i woda. Jeśli jest zamszowa, kup specjalny produkt do czyszczenia zamszu. Niektóre plamy możesz usunąć za pomocą gumki do mazania, ale zajmuje to dużo czasu. Następnie wyczyść torbę za pomocą szczotki do zamszu lub jakiejkolwiek porządnej szczotki z metalowymi ząbkami, choć szczoteczka do zębów z twardym włosiem też może zdziałać cuda. Jeśli twoja torba wykonana jest z prawdziwej skóry, użyj mydła Dove do twarzy, wody oraz miękkiej szmatki, następnie lekko wypłucz i wytrzyj ręcznikiem frotte. Czyszczenie skóry jest zawsze najtrudniejsze, więc rób to uważnie i krok po kroku, testując najpierw metodę na małym obszarze torby.

6
Pranie torebki 6
Jak utrzymywać torbę w dobrym stanie na co dzień?

  • Kiedy wybierasz się z przyjaciółmi na mecz, koncert czy piknik, odmawiaj przechowywania w niej cudzych napojów i przekąsek tylko dlatego, że twoja torba to największy schowek pod ręką.

  • Nie noś w torbie otwartych opakowań cukierków czy czekoladek; unikaj sąsiedztwa wody mineralnej w plastikowej butelce z ostrymi przedmiotami, które mogłyby ją przebić, np. kluczami do domu.

  • I chyba najbardziej oczywista rzecz na świecie, ale warta przypomnienia: niech twoja torba nie służy do przenoszenia chomika, kotka czy nawet milutkiego Yorka – bynajmniej nie jest to miejsce, gdzie powinna zbierać się zwierzęca sierść. Powodzenia!

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane