przyjęcie

Jak zorganizować przyjęcie w domu?

Prawie na całym świece jest znana polska gościnność i otwartość. Prawda jest taka, że jako Polacy uwielbiamy organizować przyjęcia i zapraszać gości. Pilnujemy wtedy aby najedli się i napili do syta, oraz miło spędzili czas. Należy pamiętać jednak, że nawet podczas takich małych imprez towarzyskich obowiązują pewne zasady, których warto przestrzegać, aby wypaść jak najlepiej.
1
Gości należy zaprosić minimum tydzień wcześniej, a czas ten wydłuża się wraz z wielkością i wystawnością przyjęcia, jeśli np. zapraszamy na imieniny (gdzie domyślnie należy kupić prezent) i oczekujemy strojów wieczorowych należy poinformować o tym ok. dwa – trzy tygodnie przed planowanym terminem zabawy.
2
Sposób zaproszeń również zależy od wystawności, jeśli będzie to eleganckie przyjęcie można rozesłać ładne papierowe zaproszenia, jeśli natomiast ma to być zwykłe spotkanie towarzyskie wystarczy skontaktować się telefonicznie.
3
Menu także należy dostosować do okazji. Jedną z wygodniejszych form jest tzw. „szwedzki stół”, na którym są wystawione potrawy, a goście w dowolnym momencie podchodzą i sami się częstują. Jeśli wolimy bardziej tradycyjny sposób, czyli posiłki spożywane przy stole, pamiętajmy o odpowiednim przystrojeniu, bezzapachowymi świecami, eleganckimi serwetkami itp. Pani domu powinna pamiętać, aby przygotować sobie wszystko wcześniej, by nie spędzać zbyt dużo czasu w kuchni, podczas trwania przyjęcia.
4
Jeśli w naszym domu pojawiają się osoby, które się nie znają, pamiętajmy że przedstawienie ich sobie jest naszym zadaniem.
5
Gospodarze powinni dbać o swoich gości, zabawiać ich oraz poświęcić każdemu z nich choć chwilę rozmowy.
6
Gospodarze powinni także dbać o pełne kieliszki i szklanki swoich gości, jednak wystrzegajmy się naszej narodowej przypadłości – „zmuszania do alkoholu”. Namawianie i napełnianie kieliszka „na siłę”, osobie która prowadzi samochód, bierze leki lub po prostu nie ma ochoty na alkohol, jest absolutnie niedopuszczalne. Podobnie zmuszanie do jedzenia jest w złym guście, subtelne zaproszenie do stołu nie jest niczym złym, ale już przegląd talerzy zebranych i głośne uwagi typu „ no czemu nic nie jesz, jesteś taka chuda, nie smakuje cie?”, są nietaktem.
7
Podczas przyjęcia starajmy się być przyjaźni i naturalnie, ponieważ zły nastój gospodarza z pewnością szybko przeniesie się na gości, którzy najprawdopodobniej również stracą humor, ponieważ mogą poczuć się niemile widziani i cała sytuacja zacznie być męcząca.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Piniata
Zdjęcie grupowe
urodziny dziecka

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane