Akwarium

Jak założyć akwarium krok po kroku?

Niewątpliwie, wiele akwariów z różnokolorowymi rybkami robi wrażenie i wzbudza w nas podziw. Akwarium, poza funkcją ozdobną, pełni również funkcje relaksacyjną. Jednak założenie własnego akwarium wcale nie jest rzeczą prostą – musimy widzieć jakie gatunki można łączyć z sobą, jakie rośliny posadzić, jakie urządzenia wybrać i jak wpuszczać rybki do akwarium. Poniżej przestawiamy szczegóły zakładania własnego akwarium.
1
Na początku dokonajmy wyboru naszych rybek. Udajmy się do sklepu zoologicznego (najlepiej poleconego przez znajomych lub rodzinę) i zorientujmy się, czy gatunki rybek, które nam się podobają mogą żyć z sobą (tzn. czy nie będą walczyć z sobą lub wzajemnie się zjadać) oraz czy mają podobne wymagania środowiskowe (jaka jest wymagana temperatura wody, czy są to gatunki słodkowodne, jakie powinno być oświetlenie akwarium). Na początku najlepiej wybrać okazy mało wymagające (poleca się mieczyki, gupiki, molinezje, platki). Najpierw weźmy około dziesięciu rybek. Należy również pamiętać, że powinniśmy kupować po dwa samce i trzy samiczki danego gatunku. Warto również wprowadzić kilka sumików, żeby pływały na dnie i wyjadały resztki oraz powstające glony.
2
Kiedy wybierzemy wstępnie nasze rybki, powinniśmy zastanowić się nad akwarium. Najbardziej optymalne będzie 60 – 80 litrowe, które w sposób naturalny będzie mogło bronić się przed zmianami. Warto również pamiętać, że na jedną rybką przypada 4 -5 litrów wody (uwzględnijmy to przy zakupie rybek i wyborze akwarium). W większym akwarium możemy również zasadzić więcej roślin, które regulują zawartość tlenu w wodzie
3
Następną rzeczą jest odpowiedni wybór roślin do akwarium. Powinniśmy posadzić jak najwięcej roślin (zachowując zdrowy rozsądek). Z brzegów sadzimy jak najniższe rośliny, przechodząc w głąb akwarium, wyższe. Warto zaopatrzyć się w nadwódki, zwartki, wgłębki, moczarkę kanadyjską oraz mech. Sprawdźmy również wymagania niektórych roślin przed ich zakupem, powinny być dostosowane do wybranych gatunków rybek. Wodne rośliny sadzimy kępkami. Dla ozdobienia możemy dodać korzeń jakiegoś drzewa (na przykład dębu). Starajmy się nie wkładać muszek, ponieważ zwiększają twardość wody.
4
Kolejnymi rzeczami, w które powinniśmy zainwestować są: grzałka do wody, odmulacze, filtr wewnętrzny, starter (fiolka z bakteriami filtrującymi wodę w akwarium), świetlówka (nie powinna być kolorowa).
5
Na początku do akwarium wkładamy urządzenia, potem wsypujemy żwirek i wlewamy wodę destylowaną. Wkładamy ozdobne korzenie i kamienie. Ustawiamy wszystkie parametry. Po dwóch dniach sadzimy rośliny, po kolejnych dwóch dniach wkładamy rybki. Należy powoli mieszać wodę z pudełeczka z wodą w pojemniczku, gdzie znajdują się rybki (przez około dwie godziny), Następnie delikatnie usuwamy pojemnik i całkiem wpuszczamy rybki.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

ona
26.02.2015
Piszesz bzdury jak mało który! Molinezje i mieczyki do 80 litrowego akwarium - gratuluję pomysłowości. I co to jest ta fiolka z bakteriami filtrującymi?
Przez takie poradniki miliony rybek zdycha w nieprawidłowo założonych i prowadzonych akwariach!!!
złota rybka
16.02.2015
Co za bzdury. Wszystko od d...y strony. Najpierw mierzymy parametry wody (twardzość, pH, itp.) i zastanawiamy się jakie rybki mogą żyć w takiej wodzie. Później wybieramy wielkość zbiornika. Na podstawie tych dwóch składowych (parametry wody i wielkość zbiornika) dobieramy gatunki ryb. Akwarium zalewamy a wodą docelową a nie destylowaną, bo w destylowanej nic nie przeżyje - ani ryby ani rośliny. Ryby wpuszczamy najszybciej po 3-4 tygodniach jak akwarium dojrzeje. Jak tutaj sa takie porady to ja dziękuję za taki serwis :-(
Pan Józek
19.05.2014
Większych bzdur nie czytałem! Nie polecam tego poradnika....
magda
02.11.2012
a co z dojrzewaniem akwarium??? jak ktoś wpuści rybki po 2 dniach to mu zdechną po kolejnych dwóch... musi zajść cykla azotowy!