Szukanie pracy
- Rodzaje pracy
- Praca
- Zakładanie i Prowadzenie Firmy
- Marketing i Public Relations
- Zarządzanie Firmą
- Firma i Społeczeństwo
- Małe i Średnie Przedsiębiorstwa
- Maszyny i Urządzenia Biurowe
- Zasoby Ludzkie (HR)
- Reklama
- Ubezpieczenie i Odszkodowanie
- Zarządzanie Majątkiem
- Plany Emerytalne
- Inwestycje
- Nieruchomości
- Informacje Podatkowe

Jak napisać list motywacyjny?
muszka - specjalista Tipy.pl
List motywacyjny jest bardzo ważny podczas ubiegania się o pracę. Zawiera on informacje o tym dlaczego pracownik chce pracować w danym zakładzie pracy. Składa się go również, gdy chcemy ubiegać się o awans lub podwyżkę. Niestety wiele osób nie wie jak napisać list motywacyjny. Jeśli masz podobny problem – ten artykuł jest dla Ciebie!
1
List motywacyjny powinien zmieścić się na jednej kartce formatu A4. W lewym górnym rogu umieść swoje imię i nazwisko, adres oraz numer telefonu kontaktowego. Po przeciwnej stronie należy wpisać miasto oraz datę. Trochę niżej po prawej stronie napisz dane personalne prezesa lub kierownika firmy. Powinno być to w formie: imię i nazwisko, niżej stanowisko i nazwa firmy, a na dole adres firmy. Około dwóch linijek niżej, zaczynając od lewej strony wpisz numer ogłoszenia, na które odpowiadasz. Przy numerze umieść datę ukazania ogłoszenia oraz miejsce, gdzie znalazłeś dane ogłoszenie.
2
W następnym kroku umieść zwrot grzecznościowy np.”Szanowny Panie!”. W pierwszym akapicie napisz, że odpowiadasz na ogłoszenie zamieszczone w zależności w gazecie lub na stronie internetowej w danym dniu oraz zaznacz o jakie stanowisko się ubiegasz. Powinno to wyglądać mniej więcej tak : "W odpowiedzi na ogłoszenie zamieszczone w ... w dniu ... pragnę zgłosić swoją kandydaturę na stanowisko ... w firmie..."
3
W następnym akapicie opisz swoje kompetencje. Pamiętaj jednak, że list motywacyjny nie może być streszczeniem CV, ponieważ zarówno do jednego jak i drugiego dokumentu Twój przyszły pracodawca będzie miał dostęp. Najlepiej abyś opisał tylko to doświadczenie zawodowe, które może być przydatne w nowej pracy. Pamiętaj również, aby zawsze trzymać się prawdy, ponieważ prędzej czy później Twoje kłamstwo może wyjść na jaw. Wtedy możesz stracić zaufanie swojego przełożonego oraz w skrajnych przypadkach otrzymać zwolnienie dyscyplinarne. Ten akapit powinien zająć około 5-6 linijek na stronie.
4
Następnie krótko opisz swoje cechy charakteru, które mogą być przydatne w Twojej przyszłej pracy. Powinny to być atuty, ważne z punktu widzenia oferowanego stanowiska. Dla przykładu na posadzie telemarketera, pożądane będzie przyjazne usposobienie oraz miły głos. Ten akapit nie powinien przekraczać 4 linijek.
5
W ostatnim akapicie poproś o rozpatrzenie swojej kandydatury oraz zaznacz, że będziesz wdzięczny za możliwość zaprezentowania swojej osoby podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Linijkę niżej umieść zwrot „ Z poważaniem”, znów zrób linijkę odstępu i po prawej stronie umieść swój odręczny podpis.