Curriculum Vitae

Jak napisać Curriculum Vitae?
muszka - specjalista Tipy.pl

Curriculum Vitae jest niezbędnym dokumentem, który przedstawia nasze wykształcenie, oraz doświadczenie zawodowe. Pomaga on podczas poszukiwania pracy i wymaga go praktycznie każdy pracodawca. Jego zredagowanie nie powinno przysparzać większych problemów. Jeśli jednak masz problem z napisaniem Curriculum Vitae – ten artykuł jest dla Ciebie!
1
W przeciwieństwie do listu motywacyjnego, CV może zawierać nawet kilka stron. Wszystko zależy od tego jak bardzo obszerne jest nasze doświadczenie zawodowe, oraz ile szkół i kursów ukończyliśmy. W lewym górnym rogu należy umieścić swoje dane osobowe, tj. imię i nazwisko, adres, telefon kontaktowy, mail, data urodzenia, obywatelstwo oraz stan cywilny.
2
Dla ładnego i estetycznego wyglądu pisma, zadbaj aby każdy nagłówek (wykształcenie, doświadczenie zawodowe, zainteresowania, dodatkowe kwalifikacje i umiejętności, dane osobowe) był napisany większą czcionką i był pogrubione ( wielkość czcionki – 14 punktów, a kształt czcionki najlepiej wybrać „Arial” lub „Times New Roman”). Reszta tekstu powinna być napisana bez wyróżnień (podkreślenie lub pogrubienie) i mniejszą czcionką (około 11-12 punktów). Każdy nagłówek powinien być w nowej linijce. W takim ułożeniu tekstu CV jest bardziej przejrzyste.
3
Pierwszym nagłówkiem jest wykształcenie. W tym punkcie opisujesz wszystkie szkoły, które ukończyłeś zaczynając od najbardziej aktualnej. Każda szkoła powinna być opatrzona przedziałem czasowym w którym odbywała się Twoja nauka, nazwą szkoły, jej adresem oraz kierunkiem Twojego kształcenia. Ważną kwestią jest też tryb nauki (zaoczne/wieczorowe/dzienne). Pamiętaj jednak aby nie umieszczać informacji o szkole gimnazjalnej oraz podstawowej. Takie informacje są zbyteczne podczas rekrutacji na stanowisko pracownicze.
4
W następnym akapicie umieść nagłówek „Doświadczenie zawodowe”. Każda posada powinna być opatrzona przedziałem czasowym, w którym pracowałeś. Umieść również nazwę firmy, jej adres oraz posadę, na której pracowałeś. Pamiętaj, aby trzymać się prawdy ponieważ podczas rozmowy kwalifikacyjnej pracodawca może poprosić Cię o dokumenty poświadczające wykonywanie danej pracy. Wykonywane posady powinny być również uporządkowane w kolejności chronologicznej (od najnowszej do najstarszej).
5
Jeśli posiadasz dodatkowe umiejętności, umieść je w następnym akapicie. Możesz napisać tutaj o znajomości języków obcych oraz o stopniu zaawansowania w mowie i piśmie. Warto również wspomnieć o zakresie umiejętności obsługi komputera, posiadaniu prawa jazdy oraz innych dodatkowych umiejętnościach lub ukończonych kursach i szkoleniach.
6
W ostatnim punkcie, napisz o swoich zainteresowaniach. Może to być np. muzyka, film, lub cokolwiek czym się interesujesz. Poniżej umieść koniecznie klauzulę o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych, na potrzeby rekrutacji. W prawym dolnym rogu podpisz się czytelnie.
?

Wskazówki
* Zadbaj o to, aby CV było dostarczone w schludnym stanie. Nie może być ono poplamione, ponieważ źle by to o nas świadczyło.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane