masaż twarzy

Jak radzić sobie z tłustą cerą?

Tłusta cera jest przypadłością wielu kobiet, oczywiście w każdym wieku. Głównym problemem jest wydzielanie dużej ilości łoju przez gruczoły łojowe zawarte w skórze; możemy powiedzieć, że nasza skóra wówczas przetłuszcza się, efektem czego są świecące obszary na twarzy, które wyglądają nieestetycznie i szpecą naszą urodę, niestety. Wspomniane objawy są zwłaszcza charakterystyczne dla dziewczyn w okresie dojrzewania. Jednak problemy ze skórą mogą utrzymywać nawet do trzydziestego roku życia. Na szczęście możemy zminimalizować lub nawet całkowicie pozbyć się nadmiaru sebum. Poniżej przedstawiamy w jaki sposób należy dbać i pielęgnować skórę tłustą.
1
Na początku powinnyśmy skupić się na codziennym oczyszczaniu twarzy z zanieczyszczeń. Najpierw umyjmy twarz żelem (może być do skóry trądzikowej) oraz wodą mineralną, jest delikatniejsza. Wbrew pozorom mycie twarzy zwykłym mydłem wysusza skórę, pobudza produkcje łoju i powoduje, że skóra może się łuszczyć. Dlatego stosujmy łagodne kosmetyki. Myjmy twarz dwa razy dziennie. Pamiętajmy również, że na noc powinnyśmy koniecznie zmyć makijaż (!), żeby nie blokować porów i nie zanieczyszczać skóry. Wytrzyjmy twarz ręcznikiem. Możemy również stosować tonik, który przywraca skórze właściwe pH. Tonik możemy wykonać same. Wystarczy utrzeć na tarce ogórek, dodać trochę przegotowanej lub mineralnej wody. Potem wciskamy sok z cytryny. Zamiast wody możemy dodać mleko, ale wówczas pomijamy cytrynę. Następnie należy odpowiednio nawilżyć twarz kremem lub żelem (przeznaczonym dla cery tłustej lub trądzikowej). Mogą być o lekkiej konsystencji, ponieważ lepiej się wchłaniają.
2
Stosujmy maseczki, które możemy zakupić w drogeriach i aptekach lub zróbmy je same. Skuteczna jest maseczka z drożdży. Na początku rozgniatamy drożdże, potem dodajemy przegotowanego mleka lub wody, mieszamy do uzyskania papki, a następnie nakładamy na twarz. Pozostawiamy na około 15 minut. Inną maseczkę można zrobić mieszając miód z białkiem jajka i nakładając na twarz na około 10 minut.
3
Ważne jest dbanie o cerę również od wewnątrz. Starajmy się pić przynajmniej 2 litry wody dziennie, podczas upałów 3 – 5 litrów. Woda ma działanie oczyszczające, dlatego warto spożywać jej dużo w ciągu dnia. Biorąc pod uwagę dietę, unikajmy potraw zawierających dużą ilość soli oraz pikantnych. Dodatkowo nadmierne spożywanie alkoholu również pogłębia problemy skórne. Możemy wzbogacić nasza dietę o cynk, który korzystnie wpływa na twarz.
4
Malując się, stosujmy matujący podkład i puder, który pochłonie nadmiar sebum. Niezbędne dla kobiet mających tłustą cerę są bibułki matujące; wchłaniają nadmiar sebum, nadając skórze świeży wygląd.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

cera tłusta
mycie twarzy
zakórniki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane