Medeah, Artrosis

Jak zostać piosenkarką?

O śpiewaniu na scenie, wydawaniu płyt i rozwijaniu wokalnej kariery marzy wiele osób. Jednak, aby zostać uznaną wokalistką trzeba nie lada wysiłku, ciężkiej pracy i pewności siebie. O zaistnieniu na rynku muzycznym często decyduje ślepy los. Można mu jednak trochę pomóc i skupić się na budowaniu solidnych podstaw, które ułatwią zaistnienie w muzycznej branży.
1
Jeśli myślisz poważnie o karierze wokalistki, nastaw się na ciężką pracę. Staraj się regularnie pracować nad swoim głosem. Zapisz się na zajęcia z emisji głosu. Poszukaj również dobrego trenera technik wokalnych, który pozwoli Ci odkryć Twoje ukryte pokłady o zdolności.
2
Poznawaj różne style muzyczne i znajdź w muzyce, to co Ci najbardziej odpowiada. Inspiruj się różnymi artystami, ale postaraj się wypracować swój własny styl.
3
Naucz się grać na jakimś instrumencie. To ułatwi Ci komponowanie. Popracuj również nad tekstami piosenek. Poznawaj programy do nagrywania i miksowania muzyki.
4
Stwórz własny zespół muzyczny lub dołącz jako wokalistka do istniejącego już zespołu. Możesz przeglądać również ogłoszenia na portalach muzycznych. Tam często ogłaszają się zespoły, które szukają wokalistek.
5
Staraj się jak najczęściej występować na żywo. Zacznij od występów w lokalnych domach kultury, mniejszych klubach. Możesz śpiewać również na weselach i mniejszych imprezach. Nabędziesz tak potrzebne Ci w późniejszej karierze doświadczenie.
6
Możesz zapisać się do szkolnego chóru lub chóru akademickiego. Nauczysz się wtedy działać w grupie i będziesz miała okazję do występów przed większa publicznością.
7
Odbywaj z zespołem regularne próby, przynajmniej dwa razy w tygodniu. Pamiętaj każdorazowo o rozgrzewce wokalnej.
8
Zaprezentuj społeczności internetowej swoje możliwości i utwory. Skorzystaj z bezpłatnych serwisów typu MySpace. Przygotuj krótką notkę biograficzną o zespole, określ gatunek, jaki wykonuje Twój zespół i zamieść dema utworów. Możesz pokusić się również i sesję zdjęciową.
9
Jeśli Twój budżet Ci na to pozwala, nagraj demówkę w profesjonalnym studiu nagrań. Na sam początek wystarczą dwie, trzy piosenki.
10
Poszukaj wytwórni muzycznych wydających muzykę zbliżoną gatunkowo do tej, która Ty tworzysz. Weź pod uwagę również mniej znane małe wytwórnie. Opisz krótko swój zespół, podaj jego skład oraz sposób zarejestrowania utworów.
11
Spróbuj poznać ludzi branży. Postaraj się nawiązać kontakty z menedżerami innych artystów, agencjami koncertowymi, dziennikarzami muzycznymi i producentami muzycznymi. Skorzystaj z możliwości, jakie oferują niezależne internetowe stacje radiowe.
12
Jeśli chcesz zaistnieć w show biznesie, spróbuj swoich sił w telewizyjnych show, gdzie szukają młodych talentów jak np. X-Factor, The Voice of Poland czy Must Be The Music.
13
Nie zrażaj się niepowodzeniami. Pamiętaj, że dziś niewielu artystów żyje ze sprzedaży płyt, a dla wielu muzyka to tylko pasja i hobby, a nie sposób na zarabianie pieniędzy.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Jukamisa
06.02.2017
A możecie dać mi jakiś link na jakąś strone muzyczną? Bardzo was proszę!
kala10
05.04.2016
Nie zgadzam się z punktem 12 bo niby jak mam się dostać do X-Faktor lub do De Voice of poland lub też do Must BeThe Music no bo nie łatwo się tam dostać bo przecierz nie każdy może się tam dostać bo biorą tych najlepszych i tylko jeden jest tylko najlepsz. LoL@_@
wiocha
27.10.2015
Nie zgodzę się z 12 punktem. Jeśli chce się zrobić karierę jak najszybciej to napewno nie powinien nikt iść do takich programów. Dla mnie to jest desperacja. Jeśli masz już jakiś projekt to nagrywaj siebie i wrzucaj na youtube. Jeśli nie to są różne studia nagraniowe, niektóre za opłatą stworzą utwór jaki chcesz, a z niektórymi studiami współpracują producenci muzyczni. Jeśli nie dasz rady samemu, w internecie ogłaszają się zespoły które szukają wokalistów.