muzyk

Jak zostać muzykiem sesyjnym?

Muzyk sesyjny nie jest członkiem zespołu, ale zasila skład koncertowy zespołu. Może również brać udział w sesji nagraniowej. Muzyk sesyjny może mieć płacone za pracę w studiu i za zagrane koncerty. Wielu muzyków sesyjnych bierze udział również w komponowaniu i współtworzeniu muzyki. Bycie sesyjnym muzykiem to ciężki kawałek chleba. Musisz być specjalistą w swojej dziedzinie, by móc żyć z muzyki i móc pracować najlepszymi kompozytorami, producentami i zespołami.
1
Gdy marzysz o karierze muzyka sesyjnego, musisz zostać mistrzem w swojej dziedzinie. Niezależnie na jakim instrumencie grasz, poświęcaj kilka godzin na praktykę i próby.
2
Jeśli nie masz muzycznego wykształcenia, postaraj się poczytać o teorii muzyki. Naucz się czytać nuty. Poznaj różne gatunki muzyczne i style grania. Prześledź historię rozwoju interesująco Cię gatunku muzycznego. Postaraj się pozostać wszechstronnym. Nieustannie się rozwijaj.
3
Graj koncerty tak często, jak możesz. Udzielaj się w różnych zespołach. Graj również za darmo, kiedy nie masz innych propozycji. Doświadczenie sceniczne to bardzo ważny czynnik w Twoim rozwoju. Nikt nie zatrudni Cię jako muzyka sesyjnego, jeśli wcześniej nie grałeś koncertów na żywo.
4
Odwiedź studia nagrań i porozmawiaj z producentami muzycznymi i inżynierami dźwięku. Poinformuj, ze jesteś dostępny jako muzyk sesyjny. Każde większe studio ma swoją bazę muzyków, z którymi współpracuje. Zostać swoją wizytówkę i określ, jakie style muzyczne wykonujesz.
5
Stwórz swój profil w Internecie. Zamieść tam szczegółowy opis dyskografii. Wymień pojedyncze utwory, w których zagrałeś. Zrób szczegółową listę zespołów, z którymi grałeś i studiów muzycznych, z którymi współpracowałeś. Zamieść próbki Twoich własnych piosenek i inspiracji muzycznych.
6
Jeśli fundusze Ci na to pozwalają, zadbaj o swój własny profesjonalny sprzęt, instrumenty i odpowiednie oprogramowanie. Możesz wypożyczać swój sprzęt na sesje i koncerty i zarabiać również w ten sposób.
7
Jeśli zostaniesz już zaproszony na sesję, zachowuj się profesjonalnie. Odpowiednio się przygotuj. Przećwicz wcześniej rozwiązania. Współpracuj z producentem i muzykami. Gdy zostaniesz o to poproszony, zaproponuj swoje rozwiązania. Po zakończonej sesji, wyraź nadzieję na dalszą współpracę i poproś zespół o wystawienie Ci oceny czy referencji.
8
Śledź ogłoszenia na portalach branżowych i prasie muzycznej. Odwiedzaj profile zespołów. W ten sposób również możesz dorwać zlecenie.
9
Postaraj się zamieszkać w miejscach, gdzie jest dużo studiów nagrań. Nie musi to być od razu Los Angeles. Na początku wystarczy, byś był mobilny.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Muzyk
23.03.2015
Jestem zawodowym muzykiem i dawno nie czytałem takich farmazonów.