koncert

Jak zagrać koncert?

Twój zespół istnieje już od jakiegoś czasu? Regularnie grasz próby, ale chciałbyś dotrzeć do szerszej publiczności i zagrać koncert z prawdziwego zdarzenia w muzycznym klubie a nie w garażu. Posiadasz stały skład koncertowy i masz swój repertuar? Nie pozostaje nic innego jak zabrać się za nawiązywanie kontaktów i organizowanie trasy koncertowej.
1
Pozyskaj fanów i przyciągnij uwagę. Zacznij od grania małych półprofesjonalnych koncertów dla grupki znajomych.
2
Stwórz profesjonalny profil muzyczny na portalach typu MySpace, Youtube, Facebook. Zamieść kilka utworów, opisz historię zespołu, umieść zdjęcia i przedstaw członków zespołu.
3
Na bieżąco informuj, co dzieje się w Twoim obozie. Wspominaj o podpisanych kontraktach, rejestracji materiału itp. Umieść krótkie filmiki przedstawiające Wasze próby, pracę w studiu czy koncerty.
4
Wysyłaj regularnie informacje prasowe do portali muzycznych, dziennikarzy i redakcji czasopism.
5
Musisz stworzyć własną markę i wyróżnić się spośród wielu podobnych zespołów. Przemyśl image sceniczny. Dobrze, by wyróżniał on się od Twojego prywatnego wizerunku. W końcu ludzie przychodzą na koncerty, by zobaczyć show.
6
Nawiąż kontakty z agencjami koncertowymi, klubami muzycznymi i lokalnymi promotorami. Postaraj się pozyskać sponsorów dla Twojej trasy. Jeśli fundusze Ci na to pozwalają, zatrudnij profesjonalnego menedżera, który zadba o promocję, reklamę i umowy. Wysyłaj jak najwięcej demówek do ludzi z branży. Może ktoś się w końcu odezwie.
7
Nawiąż kontakt z lokalnym klubem muzycznym. Wiele klubów pozwala początkującym zespołom grać koncerty niebiletowane. Nic nie zarobisz, ale pokażesz się publiczności.
8
Odnajdź zespoły, grające ten sam gatunek muzyczny co Ty. Zaproponuj, że możesz grać dla nich jako support za darmo. Postaraj się jednak, by zapewniono Ci transport, możliwość korzystania z backline’u, zakwaterowanie i wyżywienie. W przeciwnym razie tylko dopłacisz do takiej trasy.
9
Jeśli masz wystarczająco dużo odwagi, możesz sam zorganizować trasę. Potrzebne będzie zaproszenie od klubów, załatwienie transportu, kierowców, techników i osoby do promocji i sprzedaży biletów. Może znajomi zdecydują Cię wesprzeć za darmo. Pamiętaj jednak, że to Ty poniesiesz koszty, jeśli koncert się nie sprzeda.
10
Zgłaszaj się na festiwale, przeglądy muzyczne i lokalne imprezy. Każda możliwość, by zaprezentować Twój zespół jest dobra.
11
Dbaj o kontakty z mediami. Udzielaj jak najwięcej wywiadów.
12
Traktuj z szacunkiem swoich fanów. Zorganizuj czat, postaw forum, na którym fani będą mogli się wypowiadać. Zachęć ich do promowania zespołu. To od nich zależy, czy zagrasz trasę.
Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane