koraliki z papieru

Jak zrobić koraliki z papieru?
Uapka - specjalista Tipy.pl

Dzięki kilku prostym zabiegom możesz zamienić papier w śliczne papierowe koraliki. Są lekkie, piękne, pełne i świetnie sprawdzą się w roli biżuterii. Możesz też nimi ozdobić zasłony, obrusy, zrobić girlandę, czy łańcuch na choinkę na Boże Narodzenie – co tylko przyjdzie Ci do głowy.
P

* blender,
* 2 wiaderka,
* duża miska,
* sitko,
* szydło,
* klej (najlepiej PVA),
* akrylowy gips sztukatorski,
* farby akrylowe,
* werniks,
* pędzelki,
* papier.

1
NIE UŻYWAJ papieru z gazet, magazynów, papieru woskowego, ręczników papierowych, chusteczek. NAJLEPSZY PAPIER TO zwykły papier książkowy, zwykły papier do drukarek, zwykłe koperty (bez foliowych okienek), papier typu Kraft.
2
pocięty papier
Potnij papier na małe kawałki, mniej więcej 2x2 cm. Włóż go do wiadereczka i zalej wodą. Pozostaw na noc.
3
Czas na robienie materiału na kulki Wrzuć kilka garści namoczonego papieru do blendera. Wypełnij go do połowy wodą. Miksuj do momentu, aż papier będzie wyglądał jak owsianka.
4
Na drugim wiadereczku połóż sitko i wyłóż do niego zmielony papier. Odcedź wodę.
5
Następnie przełóż papkę z papieru do miski. Powtórz powyższy proces z pozostałym namoczonym papierem.
6
papka na kulki
Do miski z papką z papieru dodaj dość hojną ilość kleju. Wymieszaj wszystko rękami.
7
Zacznij formować kulki. Weź odrobinę papki i uformuj kulkę. To może być najtrudniejsza część. Jeśli w papierze jest za dużo wody, kulka się nie będzie trzymać. Dlatego tak ważny był krok czwarty, w którym trzeba było odcedzić wodę. Jeśli więc w Twojej papce wciąż jest za dużo wody, odciśnij ją ponownie.
8
Gdy już uformujesz wszystkie kuleczki odstaw je w jakieś miejsce, gdzie nikt im nie będzie przeszkadzał. Kulki muszą całkowicie wyschnąć.
9
robienie dziurek w kulkach
Zrób w kuleczkach dziurki za pomocą szydła. Przebijaj się szydłem powoli przez kuleczki.
10
gotowe kulki
Możesz już spokojnie zacząć malowanie swoich nowych koralików. Maluj je jak chcesz. W końcu muszą się Tobie podobać. Pamiętaj, żeby pozostawić koraliki do całkowitego wyschnięcia farby.
11
Gdy farba wyschnie, zrób ze swoich koralików piękne korale czy bransoletkę.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane