owoce

Jakie owoce są najzdrowsze?

Każdy z nas lubi owoce. Jednak nie każdy wyrobił w sobie nawyk spożywania ich regularnie. Jest to bardzo zalecane, żeby utrzymać stan naszego zdrowia na dobrym poziomie. Już od dziecka powinniśmy być przyzwyczajani do jedzenia zarówno owoców jak i warzyw. Jednakże jako dzieci mogliśmy być przymuszani do ich jedzenia a w skutek czego urosła w nas niechęć do jedzenia owoców czy warzyw. Warto jednak pokonać tego typu niechęć, ponieważ owoce są bardzo wartościowym „prezentem” od Matki Ziemi. Zawierają one wiele witamin oraz substancji odżywczych, które są niezbędne do codziennego funkcjonowania. W tym artykule znajdziesz informacje o najzdrowszych owocach, które powinniśmy włączyć do naszej diety.
1
Zacznijmy od można powiedzieć naszej dumy narodowej czyli jabłek. W Polsce jest bardzo dużo gatunków jabłek w porównaniu z innymi krajami. W języku angielskim istnieje przysłowie, które potwierdza zdrowotny wpływ jabłek na organizm człowieka , a mianowicie: „An apple a day keeps the doctor away” czyli w wolnym tłumaczeniu „Jedno jabłko dziennie uchroni cię od wizyty u doktora”. Jabłka zawierają witaminę A, C, P, magnez, potas, żelazo oraz spore ilości błonnika. Unikalne połączenie witaminy C, P oraz magnezu zapobiegają miażdżycy. Obecność błonnika pomaga w regulowaniu przemiany materii. Regularnie jedzenie jabłek obniża poziom złego cholesterolu. Najlepiej spożywać je na surowo.
2
Kolejnym owocem, na które warto zwrócić uwagę jest awokado. Większość z was może być zaskoczona, że awokado to owoc. Awokado przeważnie kojarzone jest z warzywami. Jednakże jest to błędne skojarzenie. Awokado zawiera witaminy: B6, B9, C, K oraz E. Dodatkowo awokado zawiera magnez, wapń, fosfor oraz potas. Często owoc awokado jest polecany osobom cierpiącym na depresję czy też przemęczenie. Dzięki witaminie B oraz E łagodzi stres oraz stany depresyjne. Owoc ten jest również traktowany jako afrodyzjak, żeby wzmacniać popęd seksualny.
3
Kolejnym owocem, który powinien znaleźć się w naszej diecie jest banan. Jedzą go często sportowcy, żeby szybko pozyskać energię do wysiłku fizycznego. Zawiera on cukry proste, dzięki którym mamy więcej energii. Oprócz tego w bananie można znaleźć witaminę C oraz witaminy z grupy B (min. B6, B1, B2). Co ciekawe banan podany z mlekiem jako koktajl może służyć jako środek uspokajający. Dzięki niemu w organizmie uwalnia się serotonina czyli hormon szczęścia.
4
Warto zwrócić uwagę również na owoce leśne, min. czarne jagody, jeżyny, maliny. Zawierają one witaminy: A, B1 oraz C. Pełnią również funkcję przeciwutleniaczy, które spowalniają proces starzenia się. Jagody wzmacniają również naczynia krwionośne. Jagody mają zbawienne działanie na wzrok dzięki witaminie A. Jagody leczą również biegunkę oraz mają działanie antynowotworowe.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Koktajl owocowy
sok z jabłka i imbiru
Zabielacz do kawy a zdrowie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane