Jak zostać stylistką?

Czy masz wyczucie mody? Chodzisz często z koleżankami na zakupy i potrafisz doradzić im twarzowe, pełne fantazji stroje? Ludzie często zwracają uwagę na Twój styl? Bawisz się dodatkami i potrafisz nawet z pozoru nudnej, starej spódnicy zrobić coś wystrzałowego? Jeśli odpowiedziałaś twierdząco na wszystkie pytania, zastanów się czy ze swojej pasji nie uczynić sposobu na zarabianie pieniędzy. Zawód stylisty staję się coraz bardziej popularny, gdyż dziś z usług stylistów korzystają nie tylko celebryci, ale także coraz częściej ludzie biznesu i młode atrakcyjne kobiety.
1
Droga do zawodu stylisty wiedzie przez obserwację. Bądź na bieżąco z trendami w modzie. Kupuj czasopisma o modzie, oglądaj pokazy mody i śledź branżowe portale.
2
Zatrudnij się w sklepie ze znanymi markami odzieżowymi (najlepiej w jakimś dużym centrum handlowym) i zostań doradcą klienta. Pomagaj klientkom w doborze strojów. Nauczysz się w ten sposób komunikować z ludźmi. Poznasz różne typy figury i nauczysz indywidualnego podejścia do klienta.
3
Zacznij od przygotowywania kreacji dla członków swojej rodziny i znajomych. Powoli gromadź już prace do swojego portfolio. Rób zdjęcia i opisuj poszczególne części stroju.
4
Załóż bloga o modzie. Opisuj na nim różne kierunki w modzie i wystaw swoje prace do oceny dla internautów. Zamieszczaj kilka wpisów w tygodniu.
5
Większość stylistów zanim znajdzie pracę w jakiejś agencji lub w redakcji czasopisma, pracuje jako freelancer. Wystawiaj swoje oferty w internecie. Nawiąż współpracę z agencjami fotograficznymi i portalami o modzie.
6
Szukaj ofert stażu i praktyk w telewizji lub branżowych redakcjach. Podpatrując pracę najlepszych w branży, sama się dużo nauczysz. Zawsze wysyłaj portfolio. W liście motywacyjnym opisz, dlaczego zależy Ci na tym stażu. Przygotuj prace pod opis stanowiska.
7
Znajdź jakąś niszę. Postaraj się, by Twoje prace się wyróżniały. Zastanów się, czy chcesz stylizować gwiazdy telewizji, sportowców, ludzi biznesu itp. Jeśli interesujesz się awangardowymi kierunkami jak np. punk, czy gothic, wykorzystaj to w Twoich pracach.
8
Stwórz Twoją prywatną bazę, na której znajdą się listy sklepów, dane do projektantów, wizażystów itp. Prześledź uważnie miejsca w sieci, gdzie można kupić stroje w tańszej cenie. Nawiąż kontakty z zagranicznymi dostawcami i outletami.
9
Studiuj takie dziedziny jak sztuka, projektowanie odzieży, design itp. i szukaj inspiracji.
Strona 1 z 2

Komentarze (0)

* Pola wymagane