zazdrość

Jak walczyć z zazdrością?

Zazdrość to bardzo negatywne uczucie. Mając na myśli zazdrość skupimy się głównie na zazdrości wynikającej z posiadania oraz z materialnej przewagi jednych nad drugimi. W mniejszym stopniu poruszymy tematy związków. Należy wspomnieć, że wiele konfliktów jest opartych właśnie na tym uczuciu. Patrząc wstecz wiele konfliktów zbrojnych oraz wojen wiązało się poniekąd z uczuciem zazdrości. Skąd ona się bierze? Jest wiele przyczyn, o których wspomnimy poniżej. Głównym celem tego artykułu jest zwiększenie świadomości, że zazdrość jest czymś co należy tępić, ponieważ utrudnia ona życie. W tym artykule przyjrzymy się zazdrości oraz spróbujemy wskazać kilka czynności, które pomogą nam z nią walczyć.
1
Po pierwsze należy zdać sobie sprawę z tego skąd bierze się zazdrość. Każdy z nas jej doświadczył. Czy kiedykolwiek szukałeś jej przyczyny? Pewnie tak. Zazdrość może wynikać z tego, że sąsiadom powodzi się lepiej, ponieważ kupili nowy telewizor czy też samochód. Dlaczego to nas boli? Ponieważ my nie możemy pozwolić sobie na taki zakup. W naszej podświadomości powstaje myśl, że jesteśmy gorsi. Ale czy nasza wartość powinna być budowana na materializmie? W obecnym pokoleniu wiele osób tak myśli.
2
Jeśli nie masz poczucia własnej wartości to będziesz jej szukać w rzeczach materialnych. Pamiętaj, że pieniądze to nie wszystko. Wielu bogaczy nie jest zadowolonych ze swego życia. Cierpią oni z powodu różnego rodzaju uzależnień oraz stanów depresyjnych. Jak wiadomo osoby najbardziej szczęśliwe, najbardziej pogodne to osoby, które nic nie mają. Są biedne jak mysz kościelna. Jedyne co mają to siebie nawzajem. Skupiają się one na najważniejszych rzeczach czyli rodzinie, miłości, poczuciu przynależności. Doceniają chwilę.
3
Najlepszą metodą walki z zazdrością jest zaakceptowanie tego, że zawsze będą lepsi i gorsi od ciebie. Nie powinieneś porównywać się do innych. Nie powinieneś żyć ich życiem. Te osoby mają prawo do robienia tego co im się podoba czy też kupowania tego co chcą. Nie powinno cię to interesować. Skup się na własnym życiu, ponieważ wtedy jesteś w stanie stworzyć coś kreatywnego. W przeciwnym wypadku będziesz coraz bardziej niezadowolony i sfrustrowany.
4
Jeśli ktoś chce ciebie poniżyć ze względu na twój status społeczny czy materialny to pamiętaj, że takie osoby są często zagubione, nie wiedzą kim są. Włączyły się w wyścig szczurów, który często jest dla nich zabójczy. Jeśli ktoś ma chęć poniżania ciebie to tylko świadczy o niedojrzałości emocjonalnej tego człowieka oraz o jego słabości. Osoby słabe szukają wartości w rzeczach materialnych. Nie mogą one reprezentować sobą niczego wartościowego.
5
W Polsce jest sporo osób, które non stop czegoś komuś zazdroszczą. Tylko dlatego że same nie mogą tego mieć. Ale czy rzeczywiście tak jest? Można bowiem użalać się nad sobą bądź też skupić się na realizacji marzeń. Co wybierasz?
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

no tak
23.09.2014
Było tak, że dopóki byliśmy biedni jak myszy kościelne zaproszenia na imprezy sypały się jak z rękawa, znajomi się pchali drzwiami i oknami... jednak po jakimś czasie jak tylko odbiliśmy od dna i zaczęliśmy się dorabiać... zaczęło się... niepohamowana zazdrość i zawiść a wrecz nawet nienawiść niektórych.komentarze na temat naszego życia itd :( stałam się db przyjaciółką a nawet najlepszą pod słońcem i... kogo to obchodzi? kompleksy górą.. miałam dosrywanie i dogadywane na każdym kroku, słyszałam opinie chamskie, wulgarne nawet i prześwietlanie życia i tego co robię co dzień na wskroś.. zaczęłąm sie załamywać, zwątpiłam w ludzi...a potem zrozumiałam są takie osobniki które czują do ciebie czystą nienawiść tylko dlatego że coś masz :(
zazdrośnik
20.01.2014
zazdroszczę czasami i jest to głupie uczucie ale lubię gdy mi czegoś zazdroszczą ;)