warzywa

Jakie są najzdrowsze warzywa?

Warzywa to naturalne bogactwo witamin i minerałów. Ich spożywanie może przynieść same korzyści. Nie bez powodu tak często słyszymy zalecenia dietetyków mówiące o tym, żeby zwiększyć ilość spożywanych warzyw i owoców. Mimo tego, że ich zbawienne działanie zostało udowodnione wciąż mało kto przestrzega tego typu zalecenia. Wiąże się to z nawykami żywieniowymi, do których zostaliśmy przyzwyczajeni bądź sami je stworzyliśmy. Często bowiem zapominamy o dziennym zapotrzebowaniu na warzywa i owoce. Coraz bardziej kierujemy się w stronę szybkich i prostych dań, których wartość odżywcza staje pod dużym znakiem zapytania. Chcąc zachować dobry stan zdrowia należy jeść jak najwięcej warzyw i owoców. W tym artykule dowiesz się jakie warzywa są najzdrowsze i mają najwięcej substancji odżywczych.
1
Do pierwszej grupy najzdrowszych warzyw (tzw. grupa warzyw krzyżowych) możemy zaliczyć: brokuł, kalafior, brukselkę oraz czerwoną i zieloną kapustę. Zawierają one mnóstwo witamin i minerałów. Między innymi są bogate w witaminę C, potas, magnez, wapń, żelazo, witaminę B6, B1, B2, witaminę A oraz kwas foliowy. Te warzywa mają działanie antynowotworowe oraz pomagają walczyć z wysokim poziomem cholesterolu. Zawierają one dużą ilość błonnika, który pomaga regulować przemianę materii. Jest pomocny przy zaparciach. Przypomnijmy, że gotowanie tych warzyw jest najlepszą formą ich przyrządzania. Gotujemy w lekko osolonej wodzie od kilku do kilkunastu minut.
2
Kolejnym warzywem, na który warto zwrócić uwagę jest marchewka. Tak jak brokuły czy kalafior działa ona antynowotworowo. Poprawia również nasz wzrok dzięki zawartej w niej witaminie A oraz beta-karotenu. Zawiera również spora ilość witaminy C, B a także E. Działa ona zbawiennie na stan naszej skory. Wygładza zmarszczki oraz daje skórze bardziej intensywny kolor. Najlepiej spożywać marchewkę na surowo. Zachowa ona wtedy jak najwięcej wartości odżywczych.
3
Następnie zajmijmy się liściastymi warzywami o ciemnozielonej barwie. Mają one również wiele wartości odżywczych. Z pewnością możemy do nich zaliczyć: szpinak, boćwinę, jarmuż, natkę pietruszki, czerwoną oraz zieloną sałatę a także rzepę. Warzywa te są bogate w witaminy z grupy B, C, E oraz A. Dodatkowo zawierają żelazo, magnez oraz kwas foliowy. Tego typu warzywa zawierają antydoksanty, które są bardzo pomocne w walce ze starzeniem się. Wzmacniają one również naszą odporność oraz stan naszej skóry.
4
Teraz zajmijmy się grupą warzyw należącą do roślin bobowatych. Jak nie trudno się domyślić zaliczamy do nich groch, fasolę, soczewicę czy też soję. Zawierają one błonnik, wapń, żelazo, magnez czy potas. Te warzywa zawierają sporą ilość białka, który jest niezbędnym budulcem naszych mięśni. Dodatkowo przeciwdziałają nowotworom szczególnie nowotworowi sutka oraz jelita grubego. Oprócz tego warto również włączyć do diety pomidory, szparagi, czosnek oraz cebulę.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

mózg
dobry metabolizm
testosteron

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie