Ślub w ogrodzie

Jak zaplanować ślub w ogrodzie?

Ślub na zewnątrz w pięknym, bajkowym ogrodzie to spełnienie marzeń wielu panien młodych. Przyjęcia w namiotach weselnych, rozstawionych w uroczej zieleni, cieszą się dużą popularnością zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Jeśli więc masz piękny dom z dużym ogrodem, może warto rozważyć organizację przyjęcia w kameralnej zieleni.
1
Pogody przewidzieć się nie da, a ona może popsuć szyki weselnikom. Postaraj się jednak starannie wybrać datę. W Polsce może to być późna wiosna i pełnia lata. Zwróć uwagę, że wiosną i późnym latem wieczory i noce bywają chłodne.
2
Zrób solidny plan na wypadek deszczu czy burzy. W przypadku nieekstremalnych warunków pogodowych powinien wystarczyć solidny, weselny namiot. Jeśli rozpęta się burza, może warto przenieść wesele do przeszklonego tarasu czy salonu.
3
Pamiętaj o dokładnym zaplanowaniu miejsc siedzących w ogrodzie i stołów. Dla zapewnienia stabilności stołów mogą być potrzebne specjalne rozściełane maty, którymi przykryjesz trawę. Wybierz drewniane krzesła, gdyż nie nagrzewają się one tak szybko jak metalowe. Plastikowe ogrodowe mebelki są raczej za mało wyszukane.
4
Ważne jest zapewnienie oświetlenia w ogrodzie. Podwieszane lampy, uroczyste lampiony nadadzą ceremonii nastrojowy charakter. Pamiętaj jednak, by w porę zadbać o załatwienie wszelkich spraw związanych z instalacją elektryczną.
5
Zadbaj o kolorystykę i dekorację. Wybieraj te przedmioty, które pasują do roślinności i zieleni. Mogą to być ozdobne białe tkaniny, naczynia z motywami roślinnymi, świece w kształcie owadów itp.
6
Wprowadź motyw ogrodu do zaproszeń ślubnych. Użyj zielonej czcionki, narysuj bukiet polnych kwiatów itp.
7
Uważaj na pszczoły, komary i inne owady na zewnątrz. Rój krążących meszek może zepsuć najlepszą zabawę. Porozstawiaj więc świece i urządzenia elektryczne, które odstraszą intruzów.
8
Bądź przygotowany na palące słońce. Zapewnij gościom miejsca, gdzie będą mogli się ochłodzić (np. altanki ogrodowe, węże z woda, fontanna, zacieniony taras).
9
Planując ślub na świeżym powietrzu, pomyśl, co zrobisz z jedzeniem. Potrawy trzymane w pełnym słońcu łatwo się psują. Mogą one być dostarczane gościom na bieżąco przez obsługę wesela i wymieniane na świeże, bądź możesz przeznaczyć osobne miejsce wewnątrz, gdzie umieścisz świeże potrawy. Pamiętaj także o odpowiednio schłodzonym drink barze. Zamiast tortu z kremem możesz wybrać lżejszą, owocową wersję.
Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

GdzieWesele.pl Poleca
28.09.2017
To prawda ;) Wesele w plenerze to spełnienie marzeń wielu osób, a w ostatnich latach cały czas rośnie zainteresowanie nimi również i w Polsce ;)