Jak zrobić mazurka orzechowego w kształcie kwiatka?

Viola - specjalista Tipy.pl
Zastanawiasz się jakiego mazurka wymyślić w tym roku na Wielkanoc? Proponujemy mazurka orzechowego w nietypowym kształcie - kwiatu. Poniżej znajdziesz instrukcję, jak go wykonać.
P

Ciasto:
* 250 gramów mąki,
* 250 gramów masła,
* Pięć łyżek cukru pudru,
* Trzy żółtka z jajek na twardo,
* 200 gramów dżemu śliwowego.

Masa:
* Pięć surowych białek z jaj,
* 200 gramów cukru,
* jedno opakowanie cukru waniliowego,
* 100 gramów łuskanych orzechów włoskich.

1
Mąkę przesiej na stolnicę, następnie dosyp cukier i dodaj pokrojone w kostkę masło. Wszystkie składniki wyrabiaj nożem, aż powstanie grudkowate ciasto.
2
Dodaj przetarte przez sitko żółtka i ręką wyrabiaj składniki na jednolite gładkie ciasto. gdy będzie wyrobione, zawiń je w folię spożywczą i włóż do lodówki, aby się chłodziło przez około 30 minut.
3
Wyjmij ciasto z lodówki, rozwałkuj je na grubość około 1,5 centymetra. Przygotuj formę w kształcie kwiatka i wylep ją ciastem, podnosząc brzegi na około trzy centymetry nad krawędź blaszki.
4
Piecz 20 minut w temperaturze około 180 °C.
5
Białka ubijaj na sztywną pianę, dosypując do nich cukier waniliowy i cukier puder.
6
Ciepłe ciasto posmaruj dżemem. Możesz przetrzeć go przez sitko. Na wierzch wyłóż ubitą pianę. Wyrównaj całość, by ciasto miało gładką powierzchnię. Brzegi posyp posiekanymi orzechami.
7
Całość wstaw ponownie do piekarnika nagrzanego do około 150 °C. Pozostaw drzwiczki do piekarnika lekko uchylone, piecz, aż wierzch lekko się zarumieni.
8
Pozostaw do ostygnięcia i udekoruj według uznania.
?

Wskazówki
* Do ubitych białek możesz dodać mielone orzechy. Wówczas mazurek będzie bardziej orzechowy.
* Czas przygotowania - 90 minut.
* Ilość porcji - 12.

Powiązane porady

Ravioli z serami
ciasteczka rumowe
jajka faszerowane

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane