Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Wychowanie Dziecka > Jak oduczyć dziecko agresji?

Jak oduczyć dziecko agresji?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Czasami zdarza się, że wraz z rozwojem nasza pociecha zaczyna wykazywać coraz bardziej agresywne zachowania. Początkowo normalnym etapem rozwoju jest, że nasze dziecko szuka różnych opcji wyrażenia swojej złości i niezadowolenia. W okolicach dwóch latek dziecko odkrywa, że może mieć własne zdanie i do wytyczonego celu dąży różnymi drogami. Niekoniecznie zdaje sobie sprawę, że nie wolno gryźć, szczypać oraz bić (może czasami również nie zdawać sobie sprawy z bólu jaki zadaje; nie potrafi określić swoich sił). Po prostu nie potrafi jeszcze zapanować nad swoimi emocjami. Na szczęście jako odpowiedzialni rodzice możemy spokojnie, etapami uświadomić dziecko, dlaczego postępuje niewłaściwie i oduczyć je agresji w stosunku do innych osób. Poniżej przedstawiam kilka sposobów na agresywne dzieci.
1
Zawsze powinniśmy reagować na agresywne zachowania naszego dziecka. Nie możemy zachowywać się jakby nic nigdy się nie stało. Wówczas nasza pociecha może dojść do wniosku, że to naturalne i może sobie pozwolić na bicie drugich osób. Również powinniśmy przypatrzeć się swoim zachowaniom. Dajmy właściwy przykład naszym dzieciom, starajmy się panować nad swoimi emocjami i nerwami. Kiedy będziemy zdenerwowani, ponieważ popsuje się nam piekarnik, bądźmy opanowani i nie wykazujmy agresji w stosunku do martwego przedmiotu. Dziecko może nas naśladować - bądźmy więc wzorem.
2
Następnie zaobserwujmy, kiedy nasze dziecko wykazuje agresję (w jakich sytuacjach, na co lub kogo się złości) i gdzie ma to miejsce (w domu, u znajomych itp.). Czasami dziecko zachowuje się agresywnie, ponieważ pragnie zwrócić na siebie uwagę. Wykażmy, więc wówczas określone zainteresowanie dzieckiem (ale bez przesady); porozmawiajmy z nim, pobawmy się chwilkę razem, przytulmy albo weźmy do siebie na kolana. Jeśli zacznie krzyczeć będąc na zakupach, zostawiajmy je z dziadkami lub znajomymi. W przypadku, kiedy zachowuje się agresywnie wieczorami oznacza to, że jest zmęczone, dlatego wymyśla. Kładźmy je wcześniej spać. Analiza sytuacji pozwoli nam znaleźć właściwe rozwiązanie.
Jak reagować na agresję dziecka?
Jak radzić sobie z agresywnym dzieckiem?
Kompleksy nastolatków - jak z nimi walczyć?
Jak karmić chore dziecko?
3
W momencie, kiedy dojdzie do agresywnego zachowania, koniecznie porozmawiajmy z dzieckiem. Wytłumaczmy, dlaczego nie wolno być agresywnym i że gryzieniem innych nie załatwimy żadnej sprawy. Postarajmy się uświadomić dziecko, żeby nie robiło drugiej osobie, co jemu również jest nie miłe (przecież nie chce być bity przez innych). Powiedzmy, że żyjemy w określonej kulturze, gdzie takie zachowania są niedopuszczalne i nieakceptowane, a w starszym wieku pobicie może grozić poprawczakiem lub nawet więzieniem. Nasza pociecha może nie od razu oduczy się agresji, dlatego powtarzajmy jej za każdym razem, że nie wolno tego robić i wyjaśnijmy dlaczego. Dodatkowo pamiętajmy, że agresja dziecka nie może nam się udzielać (!). Nauczmy dziecko odreagowywać agresję inaczej i pokażmy na swoim przykładzie, że można zapanować nad złością.
4
W przypadku, kiedy upominania i tłumaczenia nie poskutkują, możemy dać naszemu dziecku małą karę (na przykład zakaz oglądania telewizji dzień lub dwa).
 1/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Minkaa14 - 2014-09-12
Dobrym sposobem, aby oduczyć dziecko agresji, jest rozmowa, albo podawanie przykładów, np. "dla dziewczynki będzie bardzo smutno jak ją będziesz przezywał, ty przecież byś tak nie chciał, prawda ? " Trzeba traktować dziecko poważnie, wtedy ma świadomość, że jest potrzebne i ważne. Także kontakty z rówieśnikami sprawią, że nasze dziecko wyzbędzie się agresji. :)
 
Nasza pociecha nieustannie się rozwija. W końcu nasze kochane dziecko zaczyna chodzić i brać wszystko, co napotka do...
Jak oduczyć dziecko wkładania wszystkiego do buzi?
Nasza pociecha nieustannie się rozwija. W końcu nasze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt