pieczywo

Jak wybrać najlepsze pieczywo?
BarbaraBarbara - specjalista Tipy.pl

Do wyboru mamy pieczywo jasne i ciemne, delikatne lub wyraziste w smaku, z mąki oczyszczonej lub z całego ziarna. Różni je nie tylko smak, ale także zawartość substancji odżywczych. Poniżej znajdziesz zestawienie różnych rodzajów chlebów i zdecydujesz, który jest najzdrowszy dla ciebie.
1
Pszenny – upieczony z mąki pszennej. Jest on wypiekany z mąki o niskiej wartości odżywczej. Ceniony jest zazwyczaj ze względu na delikatny smak i pulchne puszyste ciasto. Jest lekkostrawny. Jedna kromka to około 75 kcal.
2
Pszenno-żytni – występuje na rynku zazwyczaj w prostokątnej formie, bo pieczony jest w foremce. Lekkość zawdzięcza mące pszennej, a żytnia wzbogaca go w błonnik. Jedna kromka to 70 kcal.
3
Pumpernikiel – to chleb z gruboziarnistej mąki żytniej, zawiera dodatek miodu, melasy i słodu. Jego ciasto jest zbite i wilgotne. Niestety nie polecany osobom z chorym przewodem pokarmowym. Jedna kromka to 101 kcal.
4
Graham – to chce pieczony z mąki pszennej. Nazwa jego sugeruje sposób mielenia – otręby grubo a pozostałą część ziarna drobno. Dzięki takiemu procesowi mielenia zawiera dużo błonnika a jednocześnie jest pulchny. Jedna kromka zawiera 75 kcal.
5
Razowy – to chlebek z mąki wysokiego przemiału. Może być zarówno pszenny jak i żytni. Jego nazwa oznacza że ziarna zmielono drobno razem z otrębami. Jedna kromka zawiera 98 kcal.
6
Orkiszowy – ze zboża będącego starą formą pszenicy. Jest delikatny i zdrowy. W orkiszu znajduje się więcej błonnika i białka niż w samej pszenicy. Jedna kromka to 120 kcal.
7
Pita – z mąki pszennej niskiego przemiału. Pieczona jest ona z mocno oczyszczonej mąki, charakteryzuje się małą zawartością składników odżywczych. Jedna sztuka pity zawiera 120 kcal.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane