kulki z filcu

Jak zrobić kulki z filcu?

puapka - specjalista Tipy.pl
kulki z filcu
1 z 8
Kulki z filcu są bardzo modne. Robimy z nich przede wszystkim biżuterię, ale nie tylko. Już dziś i Ty możesz mieć swoje własne kulki. Wystarczy kilka chwil, by je zrobić. Łap zatem za czesankę wełnianą i do roboty. Możliwości wykorzystania kulek jest tak wiele. A same kulki prezentują się pięknie.
P

* czesanka wełniana (do kupienia tutaj),
* woda,
* mydło,
* miska.

1
czesanka wełniana
Weź trochę czesanki. Pamiętaj, że po namoczeniu bardzo się ona skurczy, więc nie przejmuj się, że masz jej za dużo.
2
zwijanie czesanki
Zacznij zwijać czesankę w kulkę. Zacznij tak, jak pokazano na zdjęciu.
3
kula z czesanki
Zrób z czesanki [na sucho] kulkę dwa razy taką jaką chcesz mieć w efekcie końcowym.
4
odciskanie wody z czesanki
Do miski nalej gorącą wodę. Rozpuść w niej mydło. Woda do robienia kulek powinna być mydlana. Zamocz w tak przygotowanej wodzie zrobioną kulkę. Niech wsiąknie dużo wody. Następnie zacznij ją z tej wody wyciskać.
5
formowanie kuli z czesanki
Zacznij lepić w dłoniach kulkę, ugniataj ją i dociskaj mocno. Kulka będzie się kurczyć i robić twardsza. Gdy kulka będzie miała już pożądany kształt i czesanka będzie zbita porządnie wypłucz ją pod bieżącą wodą.
6
gotowa kulka filcowa
Odłóż kulkę do wyschnięcia. W tym czasie możesz robić kolejne kulki.
7
kolorowe kulki filcowe
Z filcowych kulek możesz zrobić naszyjnik, kolczyki, bransoletkę, podkładkę pod kubek, zawieszkę, breloczek, etc. Co tylko chcesz.
Strona 1 z 8

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

megi1011
17.11.2012
Zrobiłam.... i doszłam do wprawy... kuleczki robi sie szybko i można z nich zrobić wiele cudeniek :)