Białe buty

Jak czyścić białe buty?

AgaKAgaK - specjalista Tipy.pl
Białe buty
1 z 9
Przede wszystkim musisz wiedzieć jedno, że białe buty nigdy nie będą tak białe jak w dniu, w którym je kupiłeś. Osoby decydujące się na zakup takiego obuwia muszą liczyć się z wieloma trudnościami, jakie się wiążą z utrzymaniem takiego obuwia w dobrym stanie. Jeśli jednak jesteś zwolennikiem białych butów i liczysz się z trudnościami z nimi związanymi przeczytaj poniższy artykuł, z którego dowiesz się jak czyścić białe buty naturalnymi sposobami.
1
czyszczenie białych butów - krok 1
Naturalne środki czyszczącedo butów

Cytryny i limonki – bardzo dobrze nadają się do czyszczenia białych butów. Kwas cytrynowy w tych owocach działa równie dobrze jak chemikalia. Mają przyjemny zapach, dzięki któremu twoje stopy będą pachniały jak sprite. Aby przygotować mieszankę, która idealnie nadaje się do czyszczenia obuwia potrzebujesz szklankę wody i dwie łyżki soku z cytryny bądź limonki –składniki połącz. Czyszczenie butów tym płynem jest bardzo bezpieczne dla obuwia, ponieważ nie zawiera sztucznych barwników. Aby osiągnąć najlepszy efekt najlepiej użyć starej szczotki do czyszczenia bądź specjalnej szmatki. Po czyszczeniu należy przetrzeć buty suchą szatką i gotowe

Soda oczyszczona – jest zdecydowanie przyjacielem białych butów. Wiele osób stosuje ją nie tylko do czyszczenia białych butów, ale również do wybielania zębów. Oczywiście nie można używać tej samej szczoteczki do czyszczenia butów i zębów – chyba nie muszę tego tłumaczyć! Najlepiej do czyszczenia nadaje się roztwór przygotowany z kilku łyżeczek sody oczyszczonej i podobnej ilości wody. Podobnie jak wyżej do czyszczenia użyj szczoteczkę, następnie wilgotną szmatką przemyj buty i osusz je suchą.

Ocet - świetnie nadaje się do czyszczenia zamszu, ale będzie również skuteczny w przypadku butów skórzanych. Nie jest zalecany do obuwia z tkaniny, ponieważ ocet wsiąknie i będzie czuć nieprzyjemny zapach przez długi czas. Na zwilżoną wodą szmatkę należy nalać łyżeczkę octu i czyścić nią buty. Po czyszczeniu najlepiej przepłukać buty wodą.

2
czyszczenie białych butów - krok 2
Czyść je na bieżąco

Aby zachować odpowiedni wygląd białych butów należy je czyścić zaraz po ściągnięciu. Im dłużej będą czekać na mycie tym trudniej będzie usunąć zabrudzenia, które z pewnością powstały. Tak, to może przyprawiać o ból głowy gdyż ciągle musisz o tym pamiętać, a po okazyjnym wyjściu czy długiej pracy jedyne, o czym się myśli to odpoczynek.

3
czyszczenie białych butów - krok 3
Cytryna zawsze pomocna

Zanim zaczniesz czyścić buty zabezpiecz dodatki takie jak wstawki czy koronki, oczywiście jak takie są. Bardzo dobrze do czyszczenia białych butów nadaje się cytryna bądź limonka. Możesz użyć mieszaniny wody z sokiem z tych owoców. Naturalne składniki są bardziej preferowane niż chemiczne środki, które mogą zniszczyć buty. Aby przygotować naturalny odplamiacz należy przygotować mieszaninę składającą się z trzech części wody i jednej części soku. Mokrą szmatką należy przecierać buty. Na obszarach bardziej problemowych najlepiej użyć starą szczotkę. Po czyszczeniu zaleca się przetarcie butów suchą szmatką.

4
czyszczenie białych butów - krok 4
Białe buty materiałowe

Tym razem zabieramy się do czyszczenia białych butów, ale z materiału. Podobnie jak w przypadku butów skórzanych musisz zabezpieczyć ozdoby, które ewentualnie się na nich znajdują. W przypadku czyszczenia takiego obuwia najlepsza będzie mikstura z wody połączonej z sokiem z cytryny bądź limonki lub roztwór przygotowany z sody oczyszczonej. Najbardziej widoczny efekt będzie, gdy użyjesz szczoteczki do czyszczenia bądź specjalnej gąbki. Standardowo po oczyszczeniu należy buty przetrzeć białą szmatką.

5
czyszczenie białych butów - krok 5
Białe buty skórzane

Buty ze skóry będą najłatwiejsze do czyszczenia, ponieważ brud nie wnika tak głęboko. Czyszcząc skórzane buty masz również więcej możliwości. Możesz zarówno zastosować sok z cytryny i limonki jak również sodę oczyszczoną i ocet, który nie wchłonie w strukturę skóry i tym samym buty nie będą miały nieprzyjemnego zapachu. Wybierz któryś ze środków czyszczących, a do czyszczenia najlepiej zastosuj specjalną szmatkę. Po oczyszczeniu koniecznie przetrzyj buty suchą ściereczką. Pamiętaj, że skóra ma to do siebie, że podlega kurczeniu się w momencie, gdy wysycha zbyt powoli. Warto również wypchać dokładnie buty papierem do czasu ich całkowitego wyschnięcia.

6
czyszczenie białych butów - krok 6
Białe buty zamszowe

Osoby, które decydują się na zakup białych butów zamszowych muszą mieć dużo wytrwałości. Buty zamszowe są najtrudniejsze w utrzymaniu. Do czyszczenia takich butów najlepszy będzie ocet. Nie przejmuj się za bardzo tym nieprzyjemnym zapachem. Mikstura z octu nie wchłonie tak mocno jak w przypadku butów z tkaniny. Masz przynajmniej gwarancję tego, że buty będą wyglądały rewelacyjnie. Jeżeli zabrudzenia będą zbyt intensywne najlepiej będzie skorzystać z profesjonalnego czyszczenia.

7
czyszczenie białych butów - krok 7
Białe sznurowadła

Szczerze mówiąc najlepszym rozwiązaniem jest zakup nowych. Jeśli jednak ciągłe kupowanie białych sznurowadeł zbytnio nadwyręża twój budżet dobrym rozwiązaniem będzie skorzystanie z naturalnych środków wybielających – tych samych, które stosujemy do czyszczenia butów. Najlepsze działanie jednak w przypadku białych sznurowadeł będzie miał roztwór przygotowany z sody oczyszczonej. Przygotuj w pojemniku roztwór tak jak powyżej – możesz dodać trochę więcej wody. Mocz w nim sznurowadła przez około dwie godziny a następnie opłucz w zimnej wodzie i pozostaw do wyschnięcia. Suszyć możesz w prosty sposób – wystarczy uruchomić suszarkę.

8
czyszczenie białych butów - krok 8
Dodatkowe wskazówki

Nigdy nie susz butów na słońcu bądź na kaloryferze, ponieważ światło i wysoka temperatura powodują, że buty twardnieją, kurczą się, pękają i żółkną. W tym artykule nie było wspomniane nic na temat czyszczenia białych butów z satyny – powód jest prosty – zabrudzenia, które powstaną na tym materiale bardzo ciężko jest usunąć, dlatego nadają się tylko do profesjonalnego czyszczenia. Bardzo dobrze do czyszczenia butów ze skóry, zamszu czy innych tkanin nadaje się stara szczoteczka do zębów, która dzięki swoim niewielkim rozmiarom dotrze w wielu zakątków. Pamiętaj jednak, aby nie szorować zbyt mocno, aby nie zniszczyć butów.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

ubrania pachnące stęchlizną
plama z gumy do żucia
plama z kleju

Podobne porady

Komentarze (12)

* Pola wymagane

ania
08.07.2016
Sznurówki pióra ręcznie w płynie do czyszczenia toalety. Po tym wyglądają jak nowe. A buty polecam czyścić cifem :)
aga
25.02.2015
te środki są super. Faktycznie działają ,jednak mogę podpowiedzieć jak wyczyścić pantofelki z satyny. miałam kiedyś podbramkową sytuację, po wielu nieudanych próbach desperacko dopadłam wodę utlenioną i moje srebrne ,satynowe pantofelki były jak nowe, oczywiście macie rację z tym powolnym suszeniem, bo im szybciej suszycie, tym gorzej. najlepiej dać im całą dobę na wyschnięcie,lecz nie na kaloryferze ani na słońcu ;)
karolwrobel83
13.08.2014
fajne srodki do czyszczenia jasnego obuwia maja w Kazarze, naprawde dziala na skore przede wszystkim ;)
karolwrobel83
13.08.2014
grazyna2
14.07.2014
Pierz białe buty w pralce razem z białymi ciuszkami. Są czyste wtedy. Jednak jak widzisz jakaś plamę to najlepiej umyć od razu, by się brud nie wżarł...Polecam jednak pranie- bo nic tak nie wyczyści białego jak pranie w pralce z dodatkiem odpowiedniego proszku wybielającego...
Agniesia2678
15.03.2014
Sposób z sodą oczyszczoną lub proszkiem do prania , przygotowana papkę i szczotką czyścić buty , ewentualnie wybrać , ale jej ryzyko rozklejenia
Agniesia2678
30.12.2013
Ja powiem szczerze ze moje białe buty Lacoste to wrzucam do pralki i to raz w tygodniu od około 2 lat. Są czysciutkie i pachnące i nie ma mowy o rozklejaniu czy zniszczeniu. Są jak nowe
letnianutka1996
31.07.2013
polecam sode oczyszczoną. Miałam białe buty brudne z jagód, weszłam tutaj, znalazłam ten artykuł i soda okazała się strzałem w 10! Buty wyglądają jak nowe. Wszystkim polecam sode.
vanille
31.05.2013
Do czyszczenia białych adidasów używam białej, nieżelowej pasty do zębów. Czyszczę je starą szczoteczką, później wystarczy zetrzeć pastę gąbką do naczyń. Metoda tania i ekspresowa - idealna, gdy do wyjścia na trening zostało 5 minut :)
zigitrn
12.04.2013
Dlatego nigdy nie kupuję białych butów