Dieta po ciąży

Jaka dieta po ciąży?

AgaKAgaK - specjalista Tipy.pl
Najlepszą rzeczą, którą może zrobić kobieta, która właśnie została mamusią to zadbanie o zdrową dietę. Nawet, jeśli w szybkim tempie stracisz kilka kilogramów zaraz po urodzeniu to nie możesz zapominać o regularnym jedzeniu, które potrzebne jest zarówno tobie jak i twojemu maleństwu. Regularne jedzenie odżywczych pokarmów, bogatych w witaminy doda ci dużo energii, która jest niezbędna po nieprzespanych nocach. Karmiące mamy powinny przede wszystkim pamiętać, że to, co jedzą przedostaje się wraz z mlekiem do brzuszka ich dziecka. Jeśli dostarczasz mało składników odżywczych swojemu organizmowi tak samo mało dostaje dziecko, które w tych pierwszych miesiącach musi być odpowiednio dokarmiane dla prawidłowego rozwoju. W tym artykule mam dla ciebie klika porad dotyczących odpowiedniego żywienia po urodzeniu dziecka.
1
Łosoś

Nie ma czegoś takiego jak idealne pożywienie. Łosoś ma jednak bardzo blisko do ideału, jeżeli chodzi o wartości odżywcze szczególnie dla nowych mam. Ta ryba podobnie jak inne z zawartością tłuszczu zwanego DHA jest świetna dla kobiet karmiących piersią. Tłuszcz DHA jest niezbędny dla prawidłowego rozwoju dziecka, dlatego każda kobieta karmiąca powinna zadbać o ten składnik w swojej diecie. DHA pomaga również w poprawieniu nastroju, co jest ważne po porodzie gdyż chroni kobiety przed depresją poporodową. Uwaga jednak z wszystkimi rybami gdyż niektóre z nich zawierają rtęć, a kobiety karmiące powinny ograniczać dostarczanie jej do organizmu, dlatego też najlepszym wyborem jest łosoś, który zawiera bardzo małe stężenie tej substancji.

2
Niskotłuszczowe produkty mleczne

Niezależnie od tego czy wolisz jogurt, mleko czy ser, produkty mleczne są ważnym elementem zdrowego karmienia piersią. Produkty mleczne oprócz białka dostarczają ci również witaminy z grupy B i D oraz są jednym z najlepszych źródeł wapnia. Wapń zawarty w mleku matki pomaga w prawidłowym rozwijaniu się kości dziecka, dlatego ważne jest by spożywać taką ilość tego składnika, aby sprostać potrzebom niemowlaka. W ramach prawidłowej diety należy pić trzy szklanki mleka dziennie.

3
Chuda wołowina

Jeśli szukasz żywności, która doda ci więcej energii zwróć uwagę na produkty bogate w żelazo. Najlepszym wyborem będzie chuda wołowina. Niedobór żelaza może spowodować obniżenie poziomu energii, co sprawia, że trudno jest nadążyć za wymaganiami noworodka. Wołowina jest również doskonałym źródłem witaminy B-12, niezbędnej dla właściwego funkcjonowania organizmu.

4
Rośliny strączkowe

Fasola szczególnie ta ciemna jest wspaniałym składnikiem odżywczym dla mam karmiących a szczególnie tych, które są wegetariankami. Nie tylko są bogate w żelazo, są również źródłem wysokiej, jakości białka niezwierzęcego a dodatkowo są niedrogie.

5
Jagody

Karmiące mamy powinny spożywać dwie lub więcej porcji owoców dziennie lub soku z nich (porcja = pół szklanki jagód). Jagody są bogate w antyoksydanty są doskonałym wyborem. Te satysfakcjonujące i pyszne owoce są pełne witamin i minerałów dających dużo wartości odżywczych a dodatkowo stanowią nie małą porcję węglowodanów, które pomagają utrzymać energię na wysokim poziomie.

6
Brązowy ryż

Chciałabyś szybciej stracić na wadze i jak najszybciej wrócić do figury sprzed zajścia w ciążę. Musisz wiedzieć, że zbyt szybki spadek kilogramów spowoduje produkcję mniejszej ilości mleka dla dziecka i osłabi twój organizm. Najlepiej jak włączysz do diety całe ziarna zdrowych węglowodanów takich jak brązowy ryż, który nie będzie bardzo kaloryczny a doda ci dużą dawkę energii. Brązowy ryż dostarczy organizmowi niezbędnych kalorii potrzebnych do produkcji najlepszej jakości mleka.

7
Pomarańcze

Smaczne i pożywne pomarańcze są doskonałym zastrzykiem energii dla świeżych mam. Mamy karmiące potrzebują więcej witaminy C niż kobiety w ciąży, odpowiednią ilość tej witaminy dostarczą właśnie pomarańcze i inne owoce cytrusowe. Jeżeli nie masz za dużo czasu, aby zrobić sobie przekąskę z świeżej pomarańczy przygotuj sobie z samego rana skok z tego owocu w takiej ilości, aby wystarczył ci na cały dzień.

8
Jajka

Żółtka jaj są jednym z niewielu źródeł witaminy D, niezbędnego składnika odżywczego, który jest niezbędny, aby utrzymać mocne kości i tym samym pomóc dziecku w momencie, kiedy się rozwija. Poza tym jajka są uniwersalnym sposobem zaspokojenia codziennych potrzeb na białko. Postaraj się wprowadzić do swojego menu kilka jajek dziennie, najlepiej na śniadanie w postaci jaj na twardo, omletów bądź w sałatce na kolację. W ramach diety możesz nawet zdecydować się na jaja DHA gold omega3 w celu zwiększenia poziomu niezbędnych kwasów tłuszczowych.

9
Razowy chleb

Kwas foliowy ma kluczowe znaczenie dla rozwoju dziecka we wczesnym okresie ciąży. Jego wartość nie kończy się jednak na okresie ciąży - podobnie w trakcie karmienia kwas foliowy zawarty w mleku matki jest bardzo ważnym składnikiem odżywczym, które dziecko potrzebuje dla zdrowia. Pełnoziarniste pieczywo i makarony są znane z zawartości tego ważnego składnika. Dlatego też zamiast jeść białe pieczywo czy bułki przerzuć się na pełnoziarniste pieczywo, które dodatkowo wzbogaci twój organizm w niemałą dawkę błonnika i żelaza.

10
Zielone warzywa liściaste

Istnieje lista korzyści, jakie można uzyskać z jedzenia warzyw liściastych, takich jak szpinak czy brokuły. Warzywa te wypełnione są witaminą A którą twoje dziecko musi przyjmować w twoim mleku. Są one również niemałym źródłem wapnia w diecie, a także żelaza i witaminy C. Oprócz tego zielone warzywa są pełne antyoksydantów zdrowych dla serca, są niskokaloryczne i dają dużo energii.

11
Całe ziarna zbóż

Po kolejnej bezsennej nocy, jednym z najlepszych żywnościowych zastrzyków pełnych energii jest zdrowe śniadanie bogate w produkty zbożowe i pełnoziarniste. Najlepszym przepisem na takie śniadanie będzie ciepłe mleko z dodatkiem jagód i płatków owsianych. Należy pamiętać, że ziarna zbóż zawierają w sobie mnóstwo składników odżywczych, które dostarczą energii na wiele godzin.

12
Woda

Odwodnienie jest jednym z największych złodziei energii, na co karmiące matki są szczególnie narażone. Aby utrzymać odpowiedni poziom energii i produkcji mleka upewnij się, że dostarczasz do organizmu odpowiednią ilość wody. Możesz zamienić wodę na odpowiednią ilość soku i mleka, ale nie dotyczy to napojów zawierających kofeinę takich jak kawa czy herbata, które wypłukują wodę z organizmu. Możesz pozwolić sobie maksymalnie na 2-3 filiżanki kawy dziennie bądź zamienić ją na bezkofeinową. Oprócz tego, że kofeina wypłukuje wodę z organizmu przechodzi do mleka, którym karmisz dziecko a to może powodować jego drażliwość i bezsenność.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Zakwas buraczany
zapobieganie rozstępom w ciąży
Odżywianie się przed ciążą

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane