lenistwo

Jak walczyć z lenistwem?

Lenistwo to stan ducha, w którym odkładamy nasze obowiązki na później oraz zaniedbujemy niektóre nasze sprawy. Oczywiście jeśli dużo pracujemy, to mamy prawo do odrobiny lenistwa. Problem zaczyna się wtedy, gdy lenistwo trwa zbyt długo. Charakteryzuje się ono wtedy apatią i brakiem motywacji do czegokolwiek. Lenistwo może wiązać się z przesadną skłonnością do odpoczynku, bądź zaniechaniem. Religia chrześcijańska potępia lenistwo umieszczając je na liście siedmiu grzechów głównych. Lenistwo w tej kategorii jest postrzegane jako słabość charakteru. Jak stwierdzić, że mamy do czynienia z lenistwem a nie np. z depresją czy też nerwicą? Jak przeciwdziałać lenistwu? Co zrobić, gdy bliska nam osoba ma ten problem? Na wszystkie te pytania znajdziesz odpowiedź w poniższym artykule.
1
Po pierwsze należy zdać sobie sprawę z tego, że lenistwo nie doprowadzi cię do niczego pożytecznego. Lenistwo potęguje lenistwo. Tak samo jest z pracą. Im więcej uwagi poświęcasz jakiemuś zadaniu, tym więcej energii masz, żeby je wykonywać. Oczywiście niezbędnym elementem w tej układance jest motywacja. Musisz ją znaleźć. Zacznij szukać w sobie. Odpowiedz sobie na pytanie, co możesz zyskać wykonując daną pracę? Czego możesz się nauczyć? Komu możesz pomóc?
2
Grunt to pozytywne nastawienie do świata, do ludzi oraz do samego siebie. Ludzie nie są źli. Można się od nich wiele nauczyć. Jeśli będziesz otaczać się pozytywnymi osobami, twoja motywacja będzie większa. Łatwiej będzie ci pozbyć się lenistwa.
3
Lenistwo może być czasami mylone z depresją. Jednakże przy depresji występuje szereg innych objawów. Może to być permanentne zmęczenie, przygnębienie, częste zachwiania nastroju, zamykanie się w sobie, izolowanie od otoczenia, problemy ze snem czy też problemy z koncentracją. W takim wypadku warto udać się do psychologa po radę. Nieleczona depresja może prowadzić do wielu przykrych skutków.
4
Aby przeciwdziałać lenistwu warto zacząć zmieniać swoje życie. Przede wszystkim zadbaj o kondycję fizyczną. Im więcej będziesz ćwiczyć, tym więcej energii zyskasz. Zacznij uprawiać ulubiony sport, taki, żebyś miał przyjemność chodząc na treningi. Połącz to z odpowiednią dietą. Powinna być ona zróżnicowana i bogata w witaminy i minerały. Unikaj jedzenia fast-foodów. Zwiększ ilość witamin z grupy B oraz magnezu.
5
Zacznij zajmować się czymś, co sprawia ci przyjemność. Odkryj swoją pasję. Jeśli lubisz fotografować. to wyjedź poza miasto i zacznij robić zdjęcia. Warto rozwijać swoje pasje i realizować marzenia. Jednakże pamiętaj, że bez pracy nie będzie efektów. Każda praca jaką włożysz w określone przedsięwzięcie owocuje efektami. Nie zrażaj się porażkami. Pamiętaj też że masz prawo do odpoczynku, ale nie przesadzaj z nim.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

szczęśliwy i odnoszący sukcesy człowiek
ukryte talenty
radzenie sobie z problemami

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Julia
10.01.2017
Przeraża mnie fakt, że posiadam wszystkie objawy depresji wymienione na tej stronie. Tak do końca nie chcę wierzyć w internet. W każdym razie są pewne obawy. Nie chcę iść do lekarza, dziwnie się z tym czuję...
nic
22.10.2015
@Kasia, zależy od poziomu na jakim masz wszystko w d#pie, ale zazwyczaj te rady nic nie dadzą w takim przypadku :)
mhmjaaasne
12.12.2013
No właśnie motywacja... problem jest z brakiem motywacji ćwiczę-żeby być wysportowana jeżdżę konno dla przyjemności, ale np. chodzenie do szkoły? Chodzę bo muszę rozumiem, że matematyka jest potrzebna, ale nie musi być to bardzo wysoki poziom polski powinniśmy znać bo to straszne nie znać swojego języka, ale biologia? fizyka? nie interesują mnie i nie widzę w czym mogłyby mi się przydać. Mam przez to słabsze oceny bo nie mam motywacji do uczenia się tych przedmiotów
magda
23.01.2013
ha ha ha
Jadf
11.01.2013
Za długie nie chce mi się czytać
Kasia
14.12.2011
To co napisane jest w artykule jest bardzo mądre pomocne i dobre, ale czasami motywacją są inni ludzie np. "skoro on potrafi, to ja też, przecież nie bd gorsza" ale gdy przstaje nam zależeć, wtedy szlak trafia motywację, zmienioną dietę i otoczenie. Jeśli nie zależy nam na chodzeniu do szkoły bądź pracy, uprawianiu sportu, rozwijaniu pasji " bo po co?" jest o wiele gorzej. Ja jestem w takiej sytuacji i zobaczymy czy te porady dadzą efekt