Pielęgnacja brwi

Jak pielęgnować brwi?

Zadbane i naturalne brwi stanowią atut naszej twarzy. Mogą pokreślić naszą urodę i dodać nam uroku, dlatego poniżej przedstawiamy w jaki sposób należy dbać o brwi.
1
Na początku zajmujmy się depilacją brwi. Samodzielna depilacja wcale nie jest prosta. Warto zainwestować w odpowiednie pęsety; zakupmy dwie, jedną normalną a drugą mniejszą i cieńszą, dostosowaną do usuwania cienkich i małych włosków. Wyznaczmy optymalną długość brwi, przykładając dwie równie pałeczki/ołówki/długopisy do nosa i brwi. Jeden patyczek poprowadźmy od jednej strony nosa do wewnętrznego kącika oka, drugi pod kątem, od nosa do zewnętrznego kącika oka. Wówczas zobaczymy o jaką długość mamy skrócić nasze brwi. Jeśli nasze brwi mają odpowiednią grubość wystarczy tylko lekko powyrywać wystające włoski. Jeśli są za duże, możemy zmniejszyć grubość z obu stron brwi. Włoski wyrywajmy po kąpieli (wówczas depilacja jest mniej bolesna) i użyjmy lusterka powiększającego, by wykryć wszystkie włosy. Czasami można przyłożyć kostkę lodu lub mrożonkę, żeby zmniejszyć ból po depilacji. Przed depilacją naciągnijmy skórę palcem. Wyrywamy włoski zgodnie z kierunkiem ich wzrostu, pojedynczo. Depilację zaczynamy od dołu łuku. Brwi powinny zmniejszać swoją grubość ku skroni. Po zakończonej depilacji możemy przemyć brwi wodą utlenioną lub spirytusem salicylowym. Zamiast pęset można zastosować plastry wosku, jednak wykonując taki zabieg samodzielnie, możemy tylko sobie zaszkodzić. Jeśli chcemy usunąć brwi przy pomocy wosku, udajmy się do salonu kosmetycznego (kosmetyczka zrobi to lepiej od nas).
2
W przypadku, kiedy mamy niesforne brwi, które uciekają nam we wszystkie strony i ciężko jest nad nimi zapanować, możemy przeczesać brwi specjalną szczoteczką lub zwykłą do zębów, spryskaną wcześniej lakierem do włosów lub żelem w sprayu. Pozwoli to ułożyć je w określony kształt.
3
Następną rzeczą jest malowanie. Najlepiej zastosować hennę, którą możemy zakupić praktycznie w każdej drogerii (na przykład z Joanny, około 9 zł). Henna trzyma się długo na brwiach. Pokreśli ona ich naturalny kolor (warto dobrać kolor farby do naszej karnacji i włosów; przykładowo sztucznie wyglądają czarne brwi u blondynki, lepiej zakupić jasnobrązową farbę). Przed malowaniem należy zabezpieczyć skórę wokół brwi, smarując ją tłustym kremem lub oliwką, ponieważ wówczas nie zafarbujemy sobie skóry. Następnie należy w miseczce wymieszać z sobą preparaty i nałożyć hennę szpatułką lub pędzelkiem na brwi. Pozostawiamy farbę na 5 – 10 minut i spłukujemy. Możemy ewentualnie malować brwi zwykłą kredką dobrana do koloru naszych włosków, jednak jest to męczące, bo czynność wykonujemy codziennie.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane