ochrona oczu

Jak chronić oczy?
MoniaMonia - specjalista Tipy.pl

Długotrwała koncentracja wzroku - praca przy komputerze, częste oglądanie telewizji oraz prowadzenie samochodu, mają znaczący wpływ na pogorszenie się wzroku. Oczy są podrażnione, pieką oraz często łzawią. Jak zadbać o wzrok?
1
Ustawienie stanowiska pracy

* Prawidłowa odległość od monitora wynosi około 60 cm.
* Tło za monitorem nie powinno być zbyt ciemne. Duży kontrast pomiędzy ciemnym tłem a jasnym monitorem bardzo męczy oczy.
* Suche powietrze ma negatywny wpływ na nasze oczy. Zadbajmy, aby w pokoju, w którym pracujemy znajdował się nawilżacz powietrza. O ile temperatura na zewnątrz na to pozwala, często wietrzmy pomieszczenie.
* Obok monitora postawmy sobie jakąś roślinę doniczkową. Zieleń wpływa kojąco na nasze oczy i samopoczucie. Rośliny dodatkowo polepszają jakość powietrza.
2
Ćwiczenia relaksujące (eye-fitness)

Gimnastyka oczu to ćwiczenia, które relaksują oraz wzmacniają mięśnie rogówki. Ćwiczenia powinny być powtarzane co godzinę.

* Oderwij wzrok od komputera i przenieś swoje spojrzenie w dal. Najlepiej wyjrzyj przez okno, popatrz na drzewa i krzewy.
* Oprzyj się wygodnie na krześle. Zataczaj gałkami ocznymi jak największe okręgi, najpierw w jednym kierunku, później w drugim.
* Ćwiczenia na poprawę akomodacji. Ustawiamy palec na odległość około 20 cm od oczu. Uważnie na niego patrzymy, po czym szybko przenosimy wzrok na przedmiot położony dalej.
* Zamknij oczy na 10 sek po czym otwórz i mrugaj przez minutę. Mruganie poprawia stopień nawilżenia oczu.

Jeśli często zapominasz o ćwiczeniach na wzrok, zainstaluj sobie na komputerze darmowy program przypominający o przerwach podczas pracy. Workrave to program, który dodatkowo posiada szczegółowe instrukcje ćwiczeń przeznaczonych do wykonywania przed komputerem.
3
Witaminy dla ochrony oczu

Regularnie zażywaj witaminy dla oczu. Zawierają one komponenty odżywcze, które w pozytywny sposób wpływają na poprawę wzroku oraz łagodzą objawy zmęczenia oczu.

* Visiomaxi - chronią przed utratą wzroku, kataraktą oraz ślepotą zmierzchową, pomagają w odnowie ostrości widzenia, wskazane dla osób spędzających dużo czasu przy komputerze, telewizji, dla osób które często prowadzą samochód.
* Vitavision - składniki tego preparatu poprawiają zdolność widzenia, łagodzą objawy przemęczenia oczu. Zapobiegają krwawieniom do siatkówki jak również poprawiają ostrość widzenia.
* Maxivision - Zawarta w kapsułkach Luteina ochroni nasze oczy przed promieniowaniem UV, zaś zawarte witaminy C i E chronią przed szkodliwym działaniem wolnych rodników.
4
Pielęgnacja oczu

Wacik kosmetyczny moczymy w świeżo parzonej, mocnej, czarnej herbacie po czym nakładamy na oczy. Okład trzymamy przez około 10 min.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

mlotek
29.05.2018
ja chronię oczy codziennie w takie sposób, że przy pracy z komputerem stosuję krople. jak czuję, że oczom już jest źle, to zakraplam i odpoczywam chwilę, tak żeby moje oczy się odpowiednio nawilżyły i złapały oddech.
Amiga
29.05.2013
Mi najlepiej pomagają krople nawilżające Hialeye :) Oczy szybko się nie męczą i nie wysychają. Przydatne są zwłaszcza przy pracy przy komputerze. Polecam :)
Alaa
27.12.2010
Jeśc marchewki ;)
gagjaw
27.12.2010
przede wszystkim odpowiednia dieta, bogata w witaminę A i beta karoten, powinno się jeść też dużo jagód mają w sobie substancje, które mogą polepszać jakość widzenia. Poza tym warto zajrzeć na www[kropka]chronoczy[kropka]pl
lunasz
02.11.2008
Same dobre rady tylko dlaczego specyfiki medyczne są takie strasznie drogie?
Okłady jak najbardziej tak,stary i dobry sposób.