Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Śniadanie > Zimne śniadania > Jak urozmaicić drugie śniadanie?

Jak urozmaicić drugie śniadanie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Drugie śniadanie do pracy i szkoły powinno być przygotowane równie starannie jak inne posiłki. Musi być wygodne, lekkostrawne i nie powinno być obfite, zwłaszcza gdy obiad jadamy niezbyt późno. Posiłek ten regeneruje siły i uzupełnia zapas płynów. Poniżej znajdziesz kilka sposobów jak łatwo urozmaicić drugie śniadanie.
1
Najwygodniejszym rozwiązaniem są kanapki, czyli pieczywo z dodatkami. Kromki posmaruj masłem lub margaryną, ułóż warzywa np. sałatę, plasterki ogórka, pomidor, dodaj do tego ser, wędlinę lub kawałek pieczonego mięsa.
2
Przygotowując codziennie kanapki trzeba zmieniać rodzaj pieczywa i dodatki. Raz to może być chleb razowy, innym razem graham, pszenna bułka, weka, kajzerka lub upieczone w domu ciasto.
3
Dodatki do kanapek mogą być różnorodne: jajko, pasztety, różnego rodzaju sery i twarożki, ryby wędzone. Najwygodniejszym dodatkiem do kanapek, zwłaszcza dla dzieci, są najrozmaitsze pasty przyrządzone z twarogu z dodatkiem jajek, ryb czy mięsa. Są one na ogół niedrogie, a jednocześnie bardzo pożywne.
4
Dodatki witaminowe zależą od sezonu – może to być pomidor, ogórek kwaszony lub świeży, rzodkiewka. Doskonałym dodatkiem są także listki sałaty, które nie tylko zawierają dużo witamin, ale także sprawiają, że kanapki dłużej zachowują świeżość oraz dodają im smaku i soczystości.
5
Nie zapominajmy także o owocach, które dostarczają nam witamin i składników mineralnych. Są one także źródłem dodatkowej energii. Może to być jabłko, banan, pomarańcze, mandarynki lub nawet śliwki czy truskawki. Najlepiej spożywać owoce sezonowe.
6
Niezastąpiony jest również odpowiedni napój. Dla dzieci i młodzieży szkolnej odpowiedni byłby kubek mleka, w pracy dobrze jest popić drugie śniadanie gorącą herbatą, kefirem czy sokiem owocowym lub warzywnym. Nie polecam napojów gazowanych, zwłaszcza barwionych.
Jak zrobić bagietkę z jajkiem?
Jak zrobić kuskus z warzywami?
Jak upiąć włosy średniej długości?
Jak zrobić kalafiora zapiekanego z czosnkiem?
Wskazówki
  • Kanapki muszą być apetyczne, smaczne, różnorodne, codziennie inne.
  • Nie zapomnij opakować ich starannie w czysty biały papier śniadaniowy i włożyć wraz z serwetką do foliowej torebki.
 3/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

Frina - 2012-02-10
Proponuje na drugie sniadanie ekstra przekaske - crispy natural:) dla odchudzajacych bedzie super
kelly - 2012-01-07
uuu dla mnie batonik to nie , bo dietka:) ale te suszone owoce iw arzywa nie zaintrygowały, ostatnio widziałam takie paczuszki małe w sklepie. wziełam jabłkowe i marchewkowe - są ok!
ferris85 - 2011-11-10

Do warzyw i owoców dodałbym coś słodkiego - batonika, pączka czy drożdżówkę - koniecznie ;)

orenzada - 2011-11-09
interesujace propozycje dziewczyny! a suszone warzywa i owoce to musze sprobowac,bo przyznaje sie bez bicia,ze zawsze mialam ochote ale nie kupowalam:) dzieki!
franczyzna - 2011-11-08
uwielbiam cos lekkiego. salata z dodatkiem warzyw:0 czy owoce...ostatnio na drugie sniadanie zaczelam nosic paczkowane owoce i warzywa crispy. calkiem ok przekaska. no i duzo wody lubie i jedniodniowych sokow
Anna - 2010-09-13
Ja noszę do pracy oprócz kanapki pojemnik z sałatką - rukola,, sałata itp zielenina polana oliwą i posypana parmezanem - pyszne i zdrowe!
 
Burczy mi w brzuchu – tak zwykle sygnalizujesz koleżance z pracy, że czas iść na lunch. W brzuchu może i burczy, ale...
Skąd się bierze uczucie głodu?
Burczy mi w brzuchu – tak zwykle sygnalizujesz koleżance...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt