drugie śniadanie

Jak urozmaicić drugie śniadanie?

edytaedyta - specjalista Tipy.pl
Drugie śniadanie do pracy i szkoły powinno być przygotowane równie starannie jak inne posiłki. Musi być wygodne, lekkostrawne i nie powinno być obfite, zwłaszcza gdy obiad jadamy niezbyt późno. Posiłek ten regeneruje siły i uzupełnia zapas płynów. Poniżej znajdziesz kilka sposobów jak łatwo urozmaicić drugie śniadanie.
1
Najwygodniejszym rozwiązaniem są kanapki, czyli pieczywo z dodatkami. Kromki posmaruj masłem lub margaryną, ułóż warzywa np. sałatę, plasterki ogórka, pomidor, dodaj do tego ser, wędlinę lub kawałek pieczonego mięsa.
2
Przygotowując codziennie kanapki trzeba zmieniać rodzaj pieczywa i dodatki. Raz to może być chleb razowy, innym razem graham, pszenna bułka, weka, kajzerka lub upieczone w domu ciasto.
3
Dodatki do kanapek mogą być różnorodne: jajko, pasztety, różnego rodzaju sery i twarożki, ryby wędzone. Najwygodniejszym dodatkiem do kanapek, zwłaszcza dla dzieci, są najrozmaitsze pasty przyrządzone z twarogu z dodatkiem jajek, ryb czy mięsa. Są one na ogół niedrogie, a jednocześnie bardzo pożywne.
4
Dodatki witaminowe zależą od sezonu – może to być pomidor, ogórek kwaszony lub świeży, rzodkiewka. Doskonałym dodatkiem są także listki sałaty, które nie tylko zawierają dużo witamin, ale także sprawiają, że kanapki dłużej zachowują świeżość oraz dodają im smaku i soczystości.
5
Nie zapominajmy także o owocach, które dostarczają nam witamin i składników mineralnych. Są one także źródłem dodatkowej energii. Może to być jabłko, banan, pomarańcze, mandarynki lub nawet śliwki czy truskawki. Najlepiej spożywać owoce sezonowe.
6
Niezastąpiony jest również odpowiedni napój. Dla dzieci i młodzieży szkolnej odpowiedni byłby kubek mleka, w pracy dobrze jest popić drugie śniadanie gorącą herbatą, kefirem czy sokiem owocowym lub warzywnym. Nie polecam napojów gazowanych, zwłaszcza barwionych.
?

Wskazówki
* Kanapki muszą być apetyczne, smaczne, różnorodne, codziennie inne.
* Nie zapomnij opakować ich starannie w czysty biały papier śniadaniowy i włożyć wraz z serwetką do foliowej torebki.

Powiązane porady

Masło orzechowe właściwości

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Frina
10.02.2012
Proponuje na drugie sniadanie ekstra przekaske - crispy natural:) dla odchudzajacych bedzie super
kelly
07.01.2012
uuu dla mnie batonik to nie , bo dietka:) ale te suszone owoce iw arzywa nie zaintrygowały, ostatnio widziałam takie paczuszki małe w sklepie. wziełam jabłkowe i marchewkowe - są ok!
ferris85
10.11.2011
Do warzyw i owoców dodałbym coś słodkiego - batonika, pączka czy drożdżówkę - koniecznie ;)
orenzada
09.11.2011
interesujace propozycje dziewczyny! a suszone warzywa i owoce to musze sprobowac,bo przyznaje sie bez bicia,ze zawsze mialam ochote ale nie kupowalam:) dzieki!
franczyzna
08.11.2011
uwielbiam cos lekkiego. salata z dodatkiem warzyw:0 czy owoce...ostatnio na drugie sniadanie zaczelam nosic paczkowane owoce i warzywa crispy. calkiem ok przekaska. no i duzo wody lubie i jedniodniowych sokow