pasożyt

Jak rozpoznać pasożyty w organizmie?

Glisty, tasiemce, owsiki z pewnością są nieproszonymi gośćmi w naszym organizmie. Ludzie są żywicielami tego typu pasożytów. Bez nich nie miałyby szansy przetrwania. Obecność tego typu „nieproszonych gości” wiąże się z wieloma następstwami. Przede wszystkim pasożyty wykorzystują substancje odżywcze znajdujące się w naszym organizmie. Przez to nasz apetyt rośnie. Mogą nawet powodować różne uszkodzenia narządów miąższowych żywiciela, co wiąże się z zakażeniami bakteryjnymi. Dlatego też tak ważne jest odpowiednie rozpoznanie pasożyta oraz usunięcie go z organizmu. Niekiedy objawy zakażenia pasożytami mogą być znikome, w związku z tym trudno je rozpoznać. Pamiętajmy, że przestrzeganie podstawowych zasad higieny osobistej zmniejsza ryzyko zarażenia się pasożytami. W poniższym artykule znajdziesz wskazówki jak rozpoznać zakażenie pasożytnicze, a następnie co zrobić, żeby usunąć pasożyta z organizmu.
1
Jak stwierdzić obecność pasożytów w naszym organizmie? Na pierwszy ogień pójdzie glista. Objawy zakażenia glistą ludzką mogą być słabo widoczne. Do pierwszych objawów można zaliczyć: rozstrój jelit, bóle brzucha, pobudzenie nerwowe, napady lęku w nocy, czasami zawroty głowy. Niekiedy glisty są zauważalne w kale. Oczywiście, aby mieć pewność czy jesteśmy zarażeni glistą, czy też innym pasożytem, warto zrobić badania kału na obecność pasożytów. Aby wytępić glisty domowymi sposobami można pić sok z kiszonej kapusty na czczo przez kilka dni. Dobrze sprawdza się także sok z marchwi (pół szklanki na czczo). Jeśli to nie pomaga, warto zakupić odpowiednie leki w aptece.
2
Kolejnym pasożytem, którym się zajmiemy, jest tasiemiec. Podobnie jak w przypadku glisty, objawy zakażenia tasiemcem mogą być słabo widoczne, dlatego też jeśli mamy jakiekolwiek podejrzenia, warto udać się na badanie w najbliższym laboratorium. Osoby zakażone tasiemcem odczuwają dyskomfort w jamie brzusznej, mogą również występować biegunki oraz wzmożony apetyt przy braku tycia. Warto obserwować swój kał, gdyż można w nim zauważyć człony tasiemca. W tym wypadku nie zaleca się leczenia domowymi sposobami, gdyż są mało skuteczne. Najlepiej zgłosić się do lekarza.
3
Przejdźmy do kolejnego pasożyta, jakim jest owsik. Zakażenie następuje po spożyciu pokarmu zawierającego jaja owsika. Warto dodać, że owsiki wędrują w nocy w okolice odbytu i tam składają jaja. Wiąże się to z uczuciem swędzenia, świądu w tych okolicach. Drapanie powoduje, że jajeczka przenoszą się na palce a stamtąd łatwa droga do ponownego zakażenia. Oprócz świądu osoba zakażona może być pobudzona nerwowo oraz tracić apetyt. Owsiki giną, gdy używamy ciepłej wody i mydła. Jak zwalczyć owsiki? Można zastosować sok z kiszonej kapusty (tak jak w przypadku glisty) lub jeść pestki z dyni, a także czosnek. Usunie to dorosłe robaki, ale jaja owsika mogą zostać. W związku z tym dobrze jest zaopatrzyć się w odpowiednie leki dostępne w aptekach.
?

Wskazówki
* Pasożytów możemy pozbyć się z naszego organizmu w sposób naturalny, stosując sprawdzone zioła. Piołun, oman, prawoślaz, macierzanka - to tylko niektóre zioła o działaniu przeciwpasożytniczym. Wyciąg z nich znajdziesz w niektórych suplementach diety, np. tutaj.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

brak apetytu
napar z bylicy piołunu

Komentarze (2)

* Pola wymagane

amator
04.07.2016
Jak to jakie? Czystek jak nie wiesz jakie :V
deft
07.04.2015
"Jeśli to nie pomaga, warto zakupić odpowiednie leki w aptece." - jakie leki, wy tępe pajace?