ślub w stylu gotyckim

Jak zorganizować ślub w stylu gotyckim?

Gotyckie wesela w Polsce należą jeszcze do rzadkości. Styl gotycki kojarzy się społeczeństwu głównie ze śmiercią, ponurym, mrocznym klimatem i groteską. Są jednak i tacy, do których przemawia ta awangardowa stylistyka i starają się nawiązać do gotyckich motywów, wplatając w nie również nawiązania do okresu wiktoriańskiego, stylu retro czy nawet średniowiecza.
1
Zacznijmy od stroju pary młodej. Moda gotycka pozwala nam na dokonanie rozsądnego wyboru. Możemy postawić na klasyczną, długą suknię w stylu wiktoriańskim lub na zalotną, dziewczęcą sukienkę mini w stylu gothic lolity. A może wystarczy wykonany na zamówienie gorset i to niekoniecznie w ciemnym kolorze. W końcu purpura, czerwień i fiolet, a nawet niewinna biel również wkradają się do stylu gotyckiego. Pan młody powinien pomyśleć o eleganckim czarnym fraku lub marynarce z odpowiednimi motywami. Akcesoria w stylu gotyckim to prawdziwe pole do popisu: czarne welony, aksamitne szale, koronkowe parasolki, wiktoriańskie kolczyki, obroże, spinki do mankietów z czachami itp.
2
Jeśli zdecydujemy się już na wesele w stylu gotyckim, to musimy zadać sobie nie lada trud, by znaleźć miejsce w odpowiednim klimacie. Do dyspozycji mamy zamki w stylu gotyckim lub wiktoriańskim (występujące licznie na Śląsku i Pomorzu oraz Warmii), restauracje w starych, stylizowanych piwnicach, zabytkowe wieże itp.
3
Gdy miejsce, które wybraliśmy, bardzo odbiega od naszych wyobrażeń o gotyckim weselu, nie załamujmy rąk, lecz skupmy się na dekorowaniu i stylizowaniu. W gotyckiej sali nie może zabraknąć świec i ozdobnych świeczników. Zadbajmy o to, by światło dopełniało podniosły charakter ceremonii.
Stoły powinny zostać przygotowane z najwyższą starannością: aksamitne obrusy, zastawa w starym stylu, kielichy, suszone kwiaty, ozdobne patery itp.
4
Jasne, palące słońce nie pasuje raczej do gotyckiego ślubu. Zaplanuj więc wesele po zachodzie słońca lub w najmroczniejszym z miesiąców, czyli w ukochanym przez Gotów listopadzie. Twój ślub musi być refleksyjny i romantyczny. Sesja zdjęciowa w ponurym lesie czy starym zamczysku będzie na pewno odbiegać od ślubnych standardów, ale może okazać się wspaniałym przeżyciem i pamiątką na całe życie.
5
Gotyk nie istnieje bez odpowiedniej oprawy muzycznej. Wybiegając naprzeciw oczekiwaniom gości, wybierz zarówno podniosłą muzykę klasyczną, przeboje muzyki elektronicznej, jak i gothic rock oraz zimny industrial.
6
W kwestii potraw masz dużą dowolność. Pamiętaj jednak, by je odpowiednio udekorować i podać na eleganckich naczyniach.
7
Poinformuj gości o charakterze Twojego wesela, tak by mogli się co nieco przygotować lub zaproś wąskie grono znajomych. W Polsce gotyckie wesela odbywają się często w podczas trwania Castle Party w Bolkowie.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Ślub w ogrodzie
ślub humanistyczny
Hiszpańskie wesele

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane