Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Suplementy Żywieniowe > Jakie witaminy na pamięć i koncentrację?

Jakie witaminy na pamięć i koncentrację?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Mózg człowieka wykazuje ogromne zapotrzebowanie na minerały i witaminy. Zaopatrzenie mózgu w odpowiednie substancje odżywcze jest bardzo istotne, gdyż komórki nerwowe nie posiadają zdolności odnowy. Za sprawą szkodliwego działania wolnych rodników dochodzi do przedwczesnego starzenia się mózgu, kłopotów z koncentracją, zaburzeń pamięci i nadmiernego wyczerpania. Aby chronić się przed następstwami niedożywienia mózgu, należy wprowadzić rozsądną suplementację. Bo w końcu w mózgu zaczynają się wszystkie procesy.
1
Kluczowe dla sprawnego działania naszego mózgu są preparaty zawierające witaminy z grupy B. Tiamina (witamina B1) bierze udział w produkcji mieliny, niezbędnej o ochrony włókien nerwowych. Witamina B12 i kwas foliowy odpowiadają za nasze dobre samopoczucie, gdyż współdziałają w wytwarzaniu metioniny, odpowiedzialnej za dobry nastrój. Braki witaminy B12 mogą doprowadzić do poważnych zakłóceń w koncentracji i problemów w przyswajaniu wiedzy. Gdy nasz organizm przyswaja z kolei niewystarczające ilości kwasu foliowego, to możemy odczuwać chroniczne zmęczenie i mieć problemy z bezsennością. Niacyna (witamina PP lub witamina B5) ma znaczący wpływ na pracę obwodowego układu nerwowego. Jej braki mogą objawiać się rozdrażnieniem, nerwowością i nadpobudliwością.
2
Witamina E wykazuje silne działanie antyoksydacyjne i bierze udział w zwalczaniu wolnych rodników. Ponadto zwiększa dopływ tlenu do mózgu. Nazywana jest witaminą młodości.
3
Selen podobnie jak witamina E oczyszcza nasz mózg z toksyn. Usuwa on metale ciężkie takie jak: rtęć, arsen, ołów.
Jak poprawić pamięć i koncentrację?
5 suplementów diety, które muszą znaleźć się w domowej apteczce
Jak przygotować soki z warzyw i owoców, aby zachować ich wartość odżywczą?
Jak zwiększyć koncentrację i polepszyć pamięć?
4
Magnez to jeden z najważniejszych pierwiastków dla działania naszego organizmu. Wiele osób ma problemy z przyswajaniem tego minerału, więc warto zatroszczyć się o jego dostarczenie. Magnez jest niezbędny do aktywacji większości enzymów i witamin. Na skutki braku magnezu nie trzeba długo czekać. Depresja, pogorszenie koncentracji, zawroty głowy, zmęczenie i apatia to najczęstsze następstwa braku tego minerału.
5
Lecytyna to związek, który odgrywa niezwykle istotną rolę w procesie zapamiętywania i uczenia się. Osoby, które mają przed sobą trudne egzaminy i dużo nauki, powinny w porę wprowadzić do swoje diety produkty zawierające właśnie duże ilości lecytyny. Związek ten usuwa również nadmiar cholesterolu, który odkłada się również w mózgu i prowadzi do poważnych zmian miażdżycowych.
 3.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

<p>Mózg to bardzo ważny dla nas organ. To dzięki prawidłowemu funkcjonowaniu mózgu wiemy to co wiemy, działamy tak, jak...
Ćwiczenia mózgu – część pierwsza
Mózg to bardzo ważny dla nas organ. To dzięki prawidłowemu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt