uczniowie

Jakie witaminy na pamięć i koncentrację?

Mózg człowieka wykazuje ogromne zapotrzebowanie na minerały i witaminy. Zaopatrzenie mózgu w odpowiednie substancje odżywcze jest bardzo istotne, gdyż komórki nerwowe nie posiadają zdolności odnowy. Za sprawą szkodliwego działania wolnych rodników dochodzi do przedwczesnego starzenia się mózgu, kłopotów z koncentracją, zaburzeń pamięci i nadmiernego wyczerpania. Aby chronić się przed następstwami niedożywienia mózgu, należy wprowadzić rozsądną suplementację. Bo w końcu w mózgu zaczynają się wszystkie procesy.
1
Kluczowe dla sprawnego działania naszego mózgu są preparaty zawierające witaminy z grupy B. Tiamina (witamina B1) bierze udział w produkcji mieliny, niezbędnej o ochrony włókien nerwowych. Witamina B12 i kwas foliowy odpowiadają za nasze dobre samopoczucie, gdyż współdziałają w wytwarzaniu metioniny, odpowiedzialnej za dobry nastrój. Braki witaminy B12 mogą doprowadzić do poważnych zakłóceń w koncentracji i problemów w przyswajaniu wiedzy. Gdy nasz organizm przyswaja z kolei niewystarczające ilości kwasu foliowego, to możemy odczuwać chroniczne zmęczenie i mieć problemy z bezsennością. Niacyna (witamina PP lub witamina B5) ma znaczący wpływ na pracę obwodowego układu nerwowego. Jej braki mogą objawiać się rozdrażnieniem, nerwowością i nadpobudliwością.
2
Witamina E wykazuje silne działanie antyoksydacyjne i bierze udział w zwalczaniu wolnych rodników. Ponadto zwiększa dopływ tlenu do mózgu. Nazywana jest witaminą młodości.
3
Selen podobnie jak witamina E oczyszcza nasz mózg z toksyn. Usuwa on metale ciężkie takie jak: rtęć, arsen, ołów.
4
Magnez to jeden z najważniejszych pierwiastków dla działania naszego organizmu. Wiele osób ma problemy z przyswajaniem tego minerału, więc warto zatroszczyć się o jego dostarczenie. Magnez jest niezbędny do aktywacji większości enzymów i witamin. Na skutki braku magnezu nie trzeba długo czekać. Depresja, pogorszenie koncentracji, zawroty głowy, zmęczenie i apatia to najczęstsze następstwa braku tego minerału.
5
Lecytyna to związek, który odgrywa niezwykle istotną rolę w procesie zapamiętywania i uczenia się. Osoby, które mają przed sobą trudne egzaminy i dużo nauki, powinny w porę wprowadzić do swoje diety produkty zawierające właśnie duże ilości lecytyny. Związek ten usuwa również nadmiar cholesterolu, który odkłada się również w mózgu i prowadzi do poważnych zmian miażdżycowych.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Odkwaszanie organizmu cytryna
Jak oczyścić płuca
żelatyna

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane