pielęgnacja twarzy

Jak zrobić domowy peeling do twarzy?
AjlaAjla - specjalista Tipy.pl

W sklepach kosmetycznych jest obecnie bardzo duży wybór peelingów i kremów peelingujących, jednak jeżeli twoja skóra jest wrażliwa lepiej nie ryzykować ich używania. Gotowe peelingi zawierają na ogół nie tylko granulki peelingujące ale też substancje złuszczające w postaci kwasów owocowych lub czasami nawet bardzo niewielkie dawki kwasu glikolowego. Substancje te mogą wywoływać uczulenia i podrażnienia skóry wrażliwej. Jeżeli więc obawiasz się, że twoja skóra źle zareaguje na kupiony w sklepie produkt, zrób w domu sama peeling bezpieczny dla twojej skóry. Poniżej znajdziesz instrukcję jak to zrobić.
P

* ulubiony krem do twarzy
* migdały lub orzechy

1
Weź 1-2 łyżki stołowe swojego ulubionego kremu do twarzy i przełóż do porcelanowej miseczki. Może to być zarówno krem nawilżający, odżywczy, jaki i tłusty.
2
Kup 5 g migdałów lub orzechów, następnie posiekaj je drobno. Migdały są nieco łagodniejsze a orzechy silniejsze w działaniu. Zdecyduj, jak mocnego peelingu potrzebujesz i wybierz jeden z tych produktów. Możesz też zastosować oba na raz.
3
Z posiekanej porcji migdałów lub orzechów odłóż połowę, a drugą połowę utłucz w moździerzu.
4
Posiekane i utłuczone migdały lub orzechy dodaj do przygotowanej wcześniej porcji kremu i bardzo dokładnie wymieszaj.
5
Tak przygotowany preparat nałóż na twarz, szyje i dekolt, odczekaj 2-3 minuty i rozcieraj okrężnymi ruchami od środka twarzy na boki.
?

Wskazówki
* Do przygotowanego tak peelingu możesz dodać kilka kropli soku z cytryny lub grejpfruta.

Powiązane porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

marteek
12.04.2015
Peeling można też zrobić łącząc cukier z oliwą albo cukier i kawę z oliwą. Ładnie pachnie ;)
Lana.
10.07.2012
nwm, co nalezy robić, ale wypróbuje, ten peeling, co tam.. : )
marfanka
26.04.2010
Tylko trzeba pamiętać, że peelingi mechaniczne nie są wskazane gdy na twarzy mama krostki. Z peelingów mechanicznych też fajny jest peeling cukrowy. Bierzemy garść cukry dodajemy trochę żelu do mycia twarzy, tak żeby się cukier nie rozpuścił i masujemy twarz i/lub całe ciało.