komputer

Jak poprawić wydajność komputera?

Każdy z nas zetknął się kiedyś z problemem wolno pracującego komputera. Jest to dość irytujące oraz uciążliwe, szczególnie dla tych osób, których wykonywana praca wiąże się z obsługą komputera. Przyczyn tego stanu rzeczy może być wiele. Mogą wiązać się one ze stanem wewnątrz komputera bądź mogą być spowodowane, np. obciążeniem procesora przez podłączenie dodatkowych urządzeń. Zwolnienie pracy komputera może być również przyczyną wieloletniego zaniedbywania go. Jak każde urządzenie komputer również wymaga odpowiedniej „pielęgnacji”. Co zrobić, gdy nasz komputer zamula? Jest na to kilka sposobów. W poniższym artykule dowiesz się jak poprawić wydajność komputera bez zbędnych, niepożądanych szkód.
1
Po pierwsze, sprawdź wolne miejsce na dyskach. Jeśli jest go mało to komputer automatycznie będzie spowalniał. Sprawdź czy nie masz zbyt dużo niepotrzebnych programów. Często instalujemy programy, z których korzystamy jednorazowo bądź bardzo rzadko. Niepotrzebnie zaśmiecają one nam miejsce. W związku z tym w Panelu Sterowania -> Dodaj/Usuń programy, sprawdź, które programy nie są ci obecnie potrzebne oraz odinstaluj je. Dzięki temu zyskasz dodatkowe miejsce i zmniejszysz obciążenie procesora.
2
Czasami bywa tak, że wirus, który nas zaatakował negatywnie wpływa na wszystkie procesy zachodzące w komputerze. Tego typu ataki są bardzo uciążliwe. Jak temu zaradzić? Oczywiście niezbędny jest dobry program antywirusowy. Przed uruchomieniem skanowania włącz aktualizację bazy wirusów. Następnie wybierz dyski i włącz skanowanie.
3
Warto skorzystać również z oprogramowania, które oferuje nam firma Microsoft. Po rozwinięciu paska startowego przechodzimy do zakładki „Programy” a następnie wybieramy „Akcesoria”. Wszelkie programy, które mogą nam pomóc w optymalizacji wydajności znajdziemy w zakładce „Narzędzia systemowe”. Najlepiej wybrać narzędzie „Oczyszczanie dysku”. Program ten zajmie się automatycznym usuwaniem zbędnych plików.
4
Pamiętaj, że jeśli masz sporo programów na dolnej belce to może to być przyczyną spowolnienie systemu. Podczas uruchomiania komputera system wprowadza w stan gotowości programy, które zainstalowałeś wcześniej, a które znajdują się na pasku narzędzi. W takim wypadku należy w „Ustawieniach” każdego z tych programów znaleźć opcję „Uruchom ze startem systemu”. Wyłącz tą funkcję.
5
Niekiedy różnego rodzaju wizualizacje, kolorowe tapety czy też wygaszacze ekranu mogą spowalniać pracę systemu. W związku z tym nie przesadzaj z szukaniem wymyślnej tapety czy też wygaszacza ekranu. Najlepiej jest stosować jednolite barwy. Nie instaluj również różnego rodzaju dodatków typu chodzący po pulpicie zwierzak. Jest to z pewnością doskonała zabawa, ale znacznie zwalnia pracę komputera.
6
Niekiedy przyczyną zamulania może być zbyt mało pamięci RAM, słaba karta graficzna, muzyczna czy też inny komponent. W takim wypadku dobrze jest zadbać o aktualizację sterowników lub dorzucenie dodatkowej kości RAM. Jeśli to nie pomoże to należy zainwestować w nową kartę.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

bateria CMOS
Brudny wentylator
gadżety

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

akokatthe
27.06.2016
Co za bzdury. Co ma do pracy komputera karta dźwiękowa? Może jej nawet w ogóle nie być. Jeśli jest taka możliwość to trzeba podkręcić procesor. Najlepiej jest po prostu przeczyścić od czasu do czasu CCleanerem, zdrfragnemtować dysk, a ostatecznie format :)
mamedchali
09.04.2013
witam wszystkich mam pytanie w sprawie mojego zamulonego komputera.mam rozne programy do czysczenia usuwania zbednych plikow i wgranego gta san andreas a komputer chodzi jakby były przetrzymywyne w nim niewiem ja duze pliki ,co prawda jest to dellg620 starszy komputer był format i jest troche lepiej ale to i tak jeszcze nie to co u moich kolegow im chodzi jak zyleta.jakie programy uzywac do ulepszenia komputera,prosze o pomoc bo nie za bardzo znam sie na tym