aparat ortodontyczny

Jak czyścić zęby z aparatem ortodontycznym?

Prostowanie zębów przy pomocy aparatu ortodontycznego staje się ostatnio bardzo modne i przynosi naprawdę wspaniałe efekty. Nie powinniśmy się więc wstydzić tego, że nosimy aparat, a możemy być tylko dumni z siebie i z tego, że dbamy o siebie i nasz wygląd. Aparat stały wymaga jednak wyjątkowego skupienia się na higienie jamy ustnej, ponieważ liczne zakamarki i małe elementy sprzyjają zbieraniu się resztek żywności.
1
Czyszcząc zęby musimy postarać się zadbać o całą powierzchnie zębów oraz o każdy element naszego aparatu ortodontycznego. Potrzebne będą nam specjalne szczoteczki (jedne do zębów inne do aparatu), pasty, nici dentystyczne oraz płyny do płukania ust, wszystko to razem zapewni nam odpowiednią czystość.
2
Jednym z podstawowych narzędzi stosowanych przy myciu zębów z aparatem stałym jest tzw. wyciorek, czyli specjalna szczoteczka o stożkowatej, cienkiej końcówce, dzięki której możemy wyczyścić trudno dostępne miejsca zębów oraz aparatu. Możemy zakupić całą szczoteczkę lub wygodny model z wymienianymi końcówkami.
3
Stosujemy też szczoteczki do czyszczenia „ogólnego”, czyli zwykłe lub ze specjalnie wyprofilowanym włosiem, które umożliwia wyczyszczenie dokładnie większej powierzchni zębów i aparatu.
4
Jeśli chcemy mieć dobrze wyczyszczone zęby, niezbędne jest zastosowanie nici dentystycznej , która umożliwia wniknięcie w wąskie szczeliny między zębami, a w miarę potrzeby także między aparacik, a zęby.
5
Dzieło czyszczenia zwieńczamy poprzez wypłukanie buzi specjalnym płynem, który działa antybakteryjnie i antyseptycznie. Możemy nawet nabyć specjalny płyn dla osób noszących aparat.
6
Zęby należy czyścić po każdym posiłku, dlatego warto się zaopatrzyć z specjalny zestaw mini przyborów, które zamknięte w pudełku możemy zawsze ze sobą nosić i użyć w razie potrzeby, np. po jedzeniu na mieście, podczas pobytu w szkole lub w pracy.
7
Jeśli nosimy aparat ruchomy. także należy o niego dbać. Zęby dokładnie szczotkujemy przy użyciu dobrej pasty i normalnej szczoteczki. Po czym stosujemy nić dentystyczną, a na koniec płyn do płukania ust. Następnie szczotkujemy przy użyciu pasty do zębów nasz aparat, po czym dokładnie go płuczemy pod bieżącą wodą i wkładamy do szczelnego, czystego pudełka.
8
Nie zapominajmy też o zadbaniu o nasze narzędzia do czyszczenia zębów, nie dopuszczajmy do tego, aby nasza szczoteczka była brudna i oblepiona zaschniętą pastą. Po każdym użyciu myjemy pod woda całą szczoteczkę, a jej rączkę wycieramy potem ręcznikiem.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

proste zęby
Zęby z aparatem
Aparat ortodontyczny na zęby

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane