kaszel

Jak leczyć kaszel?

Kaszel potrafi być bardzo męczący. Jest to forma obronna organizmu. Powstaje on na skutek gwałtownego wydalenia powietrza z dróg oddechowych, aby oczyścić je z zalegających substancji. Substancje te mają charakter drażniący, co wywołuje kaszel. Przyczyny kaszlu mogą być bardzo różne. Czasami jest to związane z zapaleniem płuc, a czasami z uczuleniem, nietolerancją organizmu na jakieś pyłki. Niekiedy kaszel nie musi świadczyć o chorobie. Może on być wynikiem zdenerwowania. Jest on wtedy swoistego rodzaju tikiem nerwowym. Należy również zaznaczyć, że przewlekle występujący kaszel jest oznaką palenia papierosów. W poniższym artykule znajdziesz kilka porad jak pozbyć się kaszlu. Oczywiście pamiętaj, że poniższe metody nie zastąpią wizyty u lekarza.
1
Jeśli dopadł nas kaszel to pierwszą rzeczą, którą powinniśmy zrobić jest znalezienie przyczyny. Jak wspomniano powyżej, mogą być one bardzo różne. Jeśli zidentyfikujemy ją prawidłowo to pamiętajmy, że leczenie będzie bardziej skuteczne. Gdy kaszel jest dość silny, a towarzyszą mu objawy zapalenia płuc, czy anginy, to zawsze warto udać się do apteki w celu zakupienia środków łagodzących. Jeśli nie ma oznak przeziębienia, anginy itd., to warto zastosować kilka sprawdzonych metod.
2
Zacznijmy od najprostszej i najbardziej skutecznej metody. Jest to oczywiście inhalacja. Pomogą ci w tym zioła takie jak: rumianek, eukaliptus, tymianek, koper włoski czy też mięta pieprzowa. Wybierz jedno z tych ziół i przygotuj napar. Zastosuj proporcję: jedna łyżeczka ziela na filiżankę wody. Wsyp ziele do garnka i zalej wrzącą wodą. Następnie pochyl się nad garnkiem (uważaj, żeby para nie była zbyt gorąca, gdyż wtedy poparzysz drogi oddechowe), a następnie przykryj się ręcznikiem. Zacznij wdychać opary. Wdychaj je przez kilka minut. Po tej czynności ogrzej klatkę piersiową i plecy.
3
W oczyszczaniu dróg oddechowych będzie nam pomocna również Ajurweda. W tym wypadku zalecana jest herbata z imbiru, goździków i cynamonu. Początkowo może ona zwiększyć częstotliwość kaszlu, jednak dzięki temu płuca zostaną oczyszczone. Jeśli wraz z kaszlem odczuwasz ból gardła, to wskazane jest płukanie gardła osoloną wodą. Proporcja: 1 łyżeczka soli na filiżankę letniej wody.
4
Jeśli palisz papierosy i cierpisz na częsty kaszel to najlepszym sposobem usunięcia kaszlu jest rzucenie palenia. Jeśli twój kaszel nie ma nic wspólnego z paleniem papierosów, to możesz wypróbować leki homeopatyczne. Oczywiście w zależności od rodzaju kaszlu stosuje się inne leki, min. Aconitum napellus D12 czy też Ipeca D6.
5
Dobrą i tanią metodą jest również urządzenie we własnej łazience sauny. Nie musisz mieć własnej sauny. Wystarczy, że zamkniesz drzwi i okna w łazience i odkręcisz ciepłą wodę. Pojawiająca się para wodna złagodzi twój kaszel.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

migdałki
zapalenie krtani
syrop z rokitnika

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Majka
02.11.2015
kaszlu się nie leczy tylko choroby dające objawy kaszlu wykrztuśne.....trzeba ustalić alergeny zrobić odczulanie i potem dieta rotacyjna, poza tym trzeba sobie ustalić swoje indywidualne nietolerancje pokarmowe bo one też prowadzą do duszenia się.....