zadowoleni ludzie

Jak budować relacje z ludźmi?

Każdy z nas chciałby być duszą towarzystwa. Jednakże chcieć, a móc to dwie różne rzeczy. Niekiedy po prostu nie wiemy jak budować dobre, konstruktywne relacje z innymi ludźmi. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ często nie zostaliśmy tego nauczeni. Często pojawiająca się zazdrość, zawiść w stosunku do np. sąsiadów, czy też różnego rodzaju uszczypliwe komentarze przyczyniły się do tego, że nie szanujemy drugiego człowieka. Może to być wywołane różnymi względami. Oczywiście nie wszyscy mają zakodowane takie błędne wzorce. Oprócz tego obniżone poczucie własnej wartości może odbijać się negatywnie w relacjach międzyludzkich. Przyczyny nieumiejętności budowania zdrowych relacji są bardzo różne. W poniższym artykule znajdziesz wskazówki dotyczące budowania satysfakcjonujących relacji z innymi ludźmi.
1
Po pierwsze, zacznij od siebie. Jeśli nie lubisz, nie akceptujesz siebie, to ciężko ci będzie nawiązać konstruktywne relacje z innymi ludźmi. Zacznij doceniać siebie. Zbuduj poczucie własnej wartości. Określ swoje zalety. Każdy ma jakieś. Tak samo jak wady. Sztuka polega na tym, żeby zaakceptować wady i uwypuklić zalety. Jeśli polubisz, pokochasz siebie, to relacje z otoczeniem zmienią się diametralnie. Świat nie jest zły. Ludzie nie są źli. Jeśli będziesz wychodzić z takiego założenia, to łatwiej będziesz nawiązywać kontakty międzyludzkie.
2
Nie krytykuj i nie oceniaj innych. Każdy jest odpowiedzialny za swoje życie. Niektórych zachowań nie musisz akceptować, ale nie krytykuj innych. Jeśli jesteś negatywnie nastawiony do ludzi, to oni to wyczują. Pamiętaj, że nie musisz lubić wszystkich. Każdy z nas potrzebuje czegoś innego w relacjach międzyludzkich. Jedni lubią osoby bardziej introwertyczne, drudzy bardziej przebojowe, ekstrawertyczne. To normalne.
3
Pamiętaj, że z przyjaciółmi idzie się łatwiej przez życie. Dlatego też warto poświęcać uwagę innym. Okazuj im szczere zainteresowanie, a na pewno zjednasz sobie ludzi. Pytaj o ich sprawy jednakże nie bądź wścibski, bo może to bardziej zaszkodzić, niż pomóc. W tego typu relacjach staraj się być naturalny. Nie udawaj kogoś, kim nie jesteś. Ludzie wykryją fałsz. Po prostu bądź sobą. Jednak pamiętaj, że niektórzy mają prawo nie akceptować ciebie, tak samo jak ty masz prawo nie zaakceptować innych.
4
Nie staraj się wywyższać. Tylko ludzie zakompleksieni wynoszą się na piedestał. Uważają się za inteligentniejszych, bardziej oczytanych itd. Jednakże po co to wszystko? Dlatego, że nie czują się wartościowi. Pragną w jakiś sposób znaleźć coś, co może zbudować ich wartość. Ale zarozumialstwo i wywyższanie się wobec innych to najgorsze, co możesz zrobić. Pamiętaj, jesteś równy wobec innych. Bądź otwarty i daj wypowiedzieć się innym. Na dialogu opiera się budowanie relacji; nie zaś na monologu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

bratnie dusze
Wieczór babski
Przyjaciółki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane