białe zęby

Jak wybielić zęby domowym sposobem?

DentDent - specjalista Tipy.pl
białe zęby
1 z 14
Poniżej przedstawiam domowe metody wybielania zębów. Są one przede wszystkim tanie i skuteczne. Z dnia na dzień twój uśmiech będzie piękniejszy, a zęby bielsze. Zamiast wybielać zęby w sposób chemiczny, niezdrowy dla szkliwa, zaufaj naturze. Oprócz tego, że twoje zęby będą białe, będą również zdrowe i mocne.
P

* pomarańcze
* truskawki
* woda utleniona
* soda spożywcza
* orzechy włoskie

1
sposoby na białe zęby - krok 1
Skórka pomarańczowa ma właściwości wybielające. Codziennie nacieraj zęby wewnętrzną częścią skórki z pomarańczy.
2
sposoby na białe zęby - krok 2
Rozetrzyj dwie, trzy truskawki na papkę. Używaj jej jako pasta do zębów. Truskawki, oprócz właściwości wybielających, mają również właściwości czyszczące zęby. Częste jedzenie truskawek zapobiega osadzaniu się kamienia na zębach.
3
sposoby na białe zęby - krok 3
Zmieszaj sodę spożywczą i sól jodowaną. Weź łyżeczkę sody, zmieszaj ze szczyptą soli i wcieraj tę mieszankę w zęby za pomocą szczoteczki. Należy jednak uważać - sól ma działanie ścierające i może spowodować osłabienie szkliwa, a tym samym nadwrażliwość zębów na różne czynniki, takie jak np. temperatura.
4
sposoby na białe zęby - krok 4
Rozdrobniony orzech włoski naturalnie wyczyści zęby, zapobiega ich żółknięciu i osadzaniu się kamienia. Utrzyma twoje zęby białe i wolne od bakterii.
5
sposoby na białe zęby - krok 5
Zamocz w wodzie utlenionej patyczek higieniczny. Delikatnie przecieraj nim zęby omijając dziąsła, aby ich nie podrażnić.
6
sposoby na białe zęby - krok 6
Płucz usta roztworem z octu i wody.
7
sposoby na białe zęby - krok 7
Czyść zęby popiołem drzewnym. Popiół drzewny już od wieków jest znany ze swoich właściwości wybielających.
8
sposoby na białe zęby - krok 8
Myj zęby sokiem z cytryny. Kwas zawarty w cytrynie ma właściwości wybielające.
9
sposoby na białe zęby - krok 9
Wysuszony i sproszkowany liść laurowy zmieszany z suchą (i sproszkowaną) skórką z pomarańczy jest znakomitym sposobem na wybielenie zębów. Liść laurowy ochroni cię przed próchnicą zębów.
10
sposoby na białe zęby - krok 10
Do pasty (nałożonej już na szczoteczkę) dodaj kroplę olejku goździkowego. Olejek goździkowy ma dodatkowe właściwości - zmniejsza wrażliwość zębów, wzmacnia szkliwo, działa przeciwbólowo i przeciwbakteryjnie.
11
sposoby na białe zęby - krok 11
Żuj gumy wybielające oraz używaj past wybielających oraz płynów do płukania jamy ustnej.
12
sposoby na białe zęby - krok 12
Używaj nici do czyszczenia przestrzeni międzyzębnych.
13
sposoby na białe zęby - krok 13
Kawa i herbata powodują żółknięcie zębów - aby tego uniknąć, pij je przez słomkę. Spowoduje to, że płyn będzie miał minimalny kontakt z zębami.
?

Wskazówki

  • Unikaj kawy, tytoniu, musztardy, ketchupu, coli, czerwonego wina, czerwonych sosów.
  • Codziennie używaj nici dentystycznych.
  • Myj zęby po każdym posiłku lub - jeśli nie masz takiej możliwości - żuj gumy czyszczące zęby.
  • Używaj szczoteczki elektrycznej.

!

Uwaga!

  • Wybielanie zębów domowymi metodami nie trwa jedną noc. Musisz uzbroić się w cierpliwość.
  • Aby całkowicie i dokładnie usunąć kamień z zębów, udaj się do dentysty.

Strona 1 z 14

Powiązane porady

wybielanie zębów węglem
Wybielanie zębów
Białe zęby

Podobne porady

Komentarze (47)

* Pola wymagane

goldenrose
04.04.2017
Domowe sposoby niszczą tylko zęby więc nie warto próbować. Ja wybieliłam swoje zęby i to o kilka odcieni dzięki metodzie Martuni
kasia_froncek
03.02.2017
Nie chce mi się wierzyć w te domowe sposoby. Może nie wszystko jest od razu szkodliwe, ale nie specjalnie skuteczne… Lepiej po prostu pilnować systematycznego i prawidłowego czyszczenia zębów, zainwestować w lepsze produkty do higieny i to się opłaci. Bo to co sprzedają w marketach nie zawsze jest skuteczne i odpowiada naszym potrzebom. Mogę polecić dobry sklep i internetowy, w którym ja zamawiam szczoteczki, pasty itd. nazywa się super uśmiech.
Ewelajna
20.11.2015
Dla mnie i mojego meża najlepszym sprawdzonym domowym sposobem na wybielanie zębów jest biała perła. Przede wszystkim nie niszczy szkliwa i daje dobry i szybki efekt. Niedawno zrobiliśmy kuracje plus system 5 dni aplkatorami z żelem i jak rojaśniłam o 5 odcieni a mężuś o 8 ale on nie pali :P
jasiek
09.11.2015
A kto wam każe szorować zęby sodą? Soda jest dobra owszem ale rozpuszczona w wodzie i jako płukanka do jamy ustnej. I też wybiela zęby.
Suchy
02.11.2015
Nektar z banana :)
Alicja
21.08.2015
Czytam ten artykuł, wszystkie komentarze i jestem w szoku! Wszystkie domowe sposoby wybielania są najgłupszymi pomysłami jakie do tej pory słyszałam.UWAGA odradzam wam stosowania tych metod. Sól, soda itp. mają właściwości ścierające, więc na poczatku może wam sie wydawać ze zeby sa bielsze, ale wykonując te "zabiegi" zniszczycie szkliwo zęba i dojdzie do odsłonięcia kanalików zebinowych, możecie wtedy spotkac sie z nadwrażliwością np. Na ciepłe i zimne produkty, ale wydaje mi sie ze to nie jest najgorsze co może was spotkac. Wypadniecie zębów jest równie bardzo możliwe! Nie musi nikt udowadniać, czy takie zabiegi szkodzą, czy tez nie, wystarczy pomyśleć logicznie. O szkliwie mówi sie ze jest to warstwa ochronna zębiny nie bez powodu. Jeśli tą najważniejsza warstwę po prostu zetrzemy dojdzie do odsłonięcia zębiny, a wtedy możecie zapomnieć o białych zębach i w ogóle o tym że miałyście zęby! Każdy stomatolog wam te sposoby (jak i inne domowe metody wybielania) odradzi i to nie dlatego ze straci klienta, tylko dlatego że wie o czym mówi i do czego może doprowadzić taka bezmyślność. Te osoby które zamierzają wybielać w ten sposób zęby radze się 100 razy zastanowić czy naprawdę chcą, aż tyle stracić, a osoby które już zaczęły radze iść do stomatologa aby pozamykał pootwierane kanaliki zębinowe.
Pozdrawiam
wers
28.07.2015
Wynika z artykułu....że można to streścić w paru zdaniach. Czyli tak: bierzemy pastę wybielającą dodajemy do niej sól jodowaną, sodę, popiół, zmielony liść laurowy, zmieloną skórkę pomarańczy, zmielony orzech włoski, do tego dodajemy krople olejku goździkowego, krople soku z cytryny, sok truskawkowy i mamy masę do wybielania. Myjemy zęby, płuczemy wodą z octem i na koniec patyczkiem przecieramy same żeby wodą utlenioną. Hmmmm...może i działa, tylko komu się chce to wszystko robić, bo wieczorem ta masa nie będzie już taka świeża,
Sarkastyczna
13.04.2015
Myj zęby sokiem z debila, to pomaga zniszczyć szkliwo oraz wpływa poważnie na twój układ nerwowy tak jak ten komentarz. (nie stosujcie tych porad dla debili)
dresq
24.02.2015
Na pewno sprawdzonym, skutecznym i w 100% bezpiecznym, bo naturalnym sposobem na wybielenie zębów jest codzienne płukanie ust olejem kokosowym (ważne żeby był nierafinowany, tłoczony na zimno) przez 20 min na czczo. Po wypłukaniu należy wszystko wypluć, w żadnym wypadku nie połykać i umyć żeby jak zwykle. Wyraźne efekty są już po miesięcznej kuracji. U mnie po miesiącu żeby wybieliły się o 3 tony. Polecam.
szok
19.12.2014
15. strac zęby ale juz białe uzyj papieru sciernego albo frezarki