nieprzyjemny zapach z ust

Jak zlikwidować nieprzyjemny zapach z ust?

DentDent - specjalista Tipy.pl
nieprzyjemny zapach z ust
1 z 8
Każdy chce, aby jego oddech był świeży i przyjemny. Nieprzyjemny zapach z ust może mieć wiele przyczyn, jednak istnieje dużo sposobów, aby go uniknąć. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek i porad dotyczących likwidowania brzydkiego zapachu z ust.
P

* szczoteczka do zębów
* pasta do zębów
* płyn do płukania jamy ustnej
* nić dentystyczna
* miętowa guma do żucia
* dentysta

1
świeży oddech - krok 1
Myj zęby przynajmniej dwa razy w ciągu dnia - rano i wieczorem. Jest to podstawa, aby móc cieszyć się świeżym oddechem. Wskazane jest mycie zębów po każdym posiłku, jednak jeśli nie jest to możliwe, po jedzeniu żuj miętową gumę do żucia. Niemycie zębów powoduje gromadzenie się jedzenia pomiędzy nimi, a tym samym powstawanie bakterii odpowiedzialnych za nieprzyjemny zapach (i psucie się zębów).
2
świeży oddech - krok 2
Myj język. Podczas mycia zębów nie zapominaj również o dokładnym umyciu języka i dziąseł. Na języku - zwłaszcza w jego dalszych partiach, zbiera się niezwykle dużo bakterii z jedzenia. Im bardziej język jest pokryty białym nalotem, tym więcej bakterii się na nim znajduje. Zawsze zwracaj na to uwagę. Twój język powinien być różowy. Zgromadzone na języku bakterie wydzielają lotne związki siarkowe o ostrym i nieprzyjemnym zapachu.
3
świeży oddech - krok 3
Odwiedź dentystę. Nieprzyjemny oddech może być spowodowany psuciem się jakiegoś zęba. Mogą to być ubytki próchnicowe, zgorzel miazgi, psujące się pozostawione korzenie zębów, bakteryjne zapalenie dziąseł i przyzębia, grzybica jamy ustnej (po kuracji antybiotykowej lub przy szczególnie osłabionym organizmie), zatoki, owrzodzenia.
4
świeży oddech - krok 4
Używaj nici dentystycznej przynajmniej raz dziennie, aby usunąć resztki jedzenia, których nie da się umyć za pomocą szczoteczki.
5
świeży oddech - krok 5
Sucha jama ustna może być kolejną przyczyną nieprzyjemnego oddechu. Jeśli cierpisz na suchość w ustach, musisz pobudzić wydzielanie śliny. Ślina ma właściwości bakteriobójcze - jeśli z jakiegoś powodu wydziela się w mniejszych ilościach, w ustach gromadzą się bakterie, które powodują nieprzyjemny zapach.

Jeśli czujesz w ustach suchość, sięgnij po miętową gumę do żucia lub cukierki miętowe. Staraj się pić więcej wody. To pomoże ci w utrzymaniu świeżego oddechu.

Mniejszy dopływ śliny i wysychanie śluzówek może być spowodowane np. piciem alkoholu, katarem i oddychaniem przez usta, przyjmowaniem leków wysuszających gardło i usta oraz hamujących wydzielanie śliny.
6
świeży oddech - krok 6
Jedzenie takie jak czosnek, cebula oraz niektóre ostre potrawy są znane z tego, że powodują nieświeży oddech.
7
świeży oddech - krok 7
Zwykle przyczyna nieświeżego zapachu z ust znajduje się w jamie ustnej, jednak może być on również spowodowany chorobą przewodu pokarmowego, wrzodami, ostrym nieżytem żołądka, zespołem złego wchłaniania, przejadaniem się (do przełyku uwalniane są kwaśne soki trawienne powodujące nieprzyjemny zapach z ust), niedrożnością jelit, zapaleniem błony śluzowej nosa, zatok, zapaleniem gardła lub migdałków, a także niektórymi chorobami płuc. Inne choroby mające wpływ na nieprzyjemny zapach z jamy ustnej to cukrzyca, choroby wątroby oraz mocznica.
Strona 1 z 8

Powiązane porady

biały nalot język
piękne zęby
Zdrowe zęby

Podobne porady

Komentarze (18)

* Pola wymagane

hala
14.03.2016
Wszystkie srodki higieniczne zawodza gdy ma sie helicobacter pylori.Trzeba wykonac gastroskopie lub zbadac krew,nastepnie lakarz zapisuje antybiotyk i niesamowita ulga. Przez lata zaden lekarz nie wpadl na to proste badanie.Wiekszosc ludzi ma te bakterie w zoladku.Powoduja niezyty i wlasnie ten straszny zapach. Zabic bakterie!!!
ciocia
24.11.2014
Ja jak mi wali z ust ide na stacje benzynową ,kupuje cytrynowa choinke zapachowa i wieszam sobie na siekaczach ,jak jeszcze czuje zapaszek biore pod język kostkę toaletowa o zapachu lesnym i to pomaga.
budo
24.11.2014
Prawda jest taka że nicią podcina się dziąsła i po paru latach zęby wylatują. Mycie języka prowadzi to wycierania dobrych jak i złych bakterii mycie zębów podrażnia szkliwo... A teraz uwaga chcesz mieć zdrowe zęby nie musisz ich myć. Wystarczy że. Zaczynać będziesz jedzenie od owoców np. banan przed śniadaniem. Po śniadaniu 2-3 truskawki. Inna metoda to guma miętowa albo cukierek i następnie zwykła woda napić się dobrze i wystarczy przed snem lampka wina albo zwykła 50 ja nigdy nie myłem zębów bo dla mnie to komercja wciskają ludzią kit mam 78 lat i mam nadal swoje zęby, Dużo warzy na surowo szczególnie cebula czosnek marchew I będziecie mieli zdrowę zęby długo nie pijcie ciemnej herbaty po której wypadają zęby. Dobra na zęby jest też cola, cytryna, arbuz, wódka ale tego to wam nikt nie powie unikajcie chleba ziemniaków. ryż jest super kasza itd
jaca
24.11.2014
z językiem najlepiej sobie radzili krzyżacy usuwając go w znacznej części i po syfie jadącym z gęby było,w obecnym czasie moje lekarskie wykształcenie podpowiada użycie rozcięczonej H2O2 i potrzymania sobie jakiśczas w pysku i po zapaszku będzie
4qcpllllllll
24.11.2014
Tylko kullt ciala ,czlowiek ma taki charakter.Nikt ci nie kaze kogos obwachiwac to najlepsza recepta na swiezosc.Co wtakim razie pierdniecie perfumowac.Jak widze te wymalowane pi...dy i inny smrud czuje ,kazdy chyba rozumie
daz
24.11.2014
Nigdy i nigdzie nie czytałam, żeby mocznica czyli chyba zakwaszenie organizmu było powodem brzydkiego zapachu z ust i według mnie (zgłębiam długo problem zakwaszenia, mocno ignorowany przez wszystkich) TO właśnie to jest powodem zapachu i potu i z ust i ten charakterystyczny zapach przepoconych ubrań - zakwaszenie i kandydoza.
jaca
24.11.2014
qed
24.11.2014
Jak sie zepsute zęby to to śmierdzi, jak się ich nie myje, po pierwsze, po drugie są chroby przewodu pokarmowego, które śmierdzą. Trzeba o siebie dbać i już.
kika289
06.06.2013
tak, właśnie, słyszałam gdzieś, że po każdym posiłku, jeżeli nie mamy możliwości umyć zębów, to możemy zjeść jabłko. ale mimo wszystko musimy nadal przynajmniej 2 razy dziennie myć zęby :)
majkaku.95
06.12.2012
Trzeba myć nie tylko zęby, ale również język, rzuć gumę po każdym posiłku (jeżeli nie mamy dostępu do pasty i szczoteczki lub płynu do płukania ust). Dobrze jest również czyścić zęby nicią dentystyczną, a kiedy żadnej z tych rzeczy nie mamy pod ręką, działa też podobno zjedzenie jabłka :).