Brunetka

Jak zwiększyć charyzmę?

Ciężko zdefiniować charyzmę. Jest to magnetyzm, który przyciąga innych. Budzi on zainteresowanie. Ludzie charyzmatyczni mają dar przekonywania innych oraz wzbudzają zaufanie innych. Charyzma to bycie pewnym siebie, świadomość swojego ciała i umysłu, akceptacja swoich wad i zalet. Jednym słowem to życie w zgodzie z samym sobą. Wielu ludzi chciałoby obudzić w sobie charyzmę? Czy jest to możliwe? Z pewnością tak, jednakże nie jest to krótki proces. Charyzma to wynik twojej pracy nad sobą. To życie zgodne z twoimi celami oraz marzeniami. Jak pracować nad rozbudzeniem swojej charyzmy? W poniższym artykule dowiesz się jak to zrobić.
1
Przede wszystkim naucz się panowania nad stresem.

Ludzie charyzmatyczni potrafią szybko stwierdzić co jest przyczyną stresu oraz jak ją wyeliminować. Naturalny luz powinien towarzyszyć tobie codziennie. Po co spinać się i stresować irracjonalnymi rzeczami? Jeśli będziesz zdenerwowany to przeniesiesz tą energię na innych. Wtedy ludzie nie będą przychylnie na ciebie reagować, ponieważ po co im energia złości, zestresowania? Naucz się relaksować skutecznie. Zadbaj o spokój ducha. Dobrym rozwiązaniem są różnego rodzaju techniki relaksacyjne, np. medytacja, joga, tai-chi czy tez ćwiczenia oddechowe.

2
Bądź pewny siebie.

Rozwijaj poczucie własnej wartości. Twoja postawa zdradza to jak się czujesz. Dbaj o to, żeby twoja postawa była cały czas wyprostowana. Nie garb się. Nie pochylaj głowy w dół. Możesz poczytać trochę na temat mowy ciała. Jest ona niewątpliwie bardzo ważna w relacjach z innymi ludźmi. Rozmawiając z innymi ludźmi nie krzyżuj rąk i nóg oraz nie trzymaj rąk w okolicy twarzy.

3
Traktuj wszystkich równo.

Nie wywyższaj się ponad innych. Jeśli będziesz chciał udowodnić, że jesteś lepszy to z pewnością inni to wyczują. Każdy jest równy wobec siebie. Osoby zarozumiałe oraz aroganckie mają wiele kompleksów i tak naprawdę nie akceptują siebie. Osoby charyzmatyczne zawsze postrzegane są jako osoby, którym można bezwzględnie zaufać. Są otwarte i umieją porozumieć się z każdym - zarówno z osobą wykształconą jak również z osobą bez żadnej szkoły. Jest to ważna cecha, która przyczynia się do postrzegania osoby jako kogoś charyzmatycznego.

4
Zwróć uwagę na to co mówisz i jak mówisz.

Mów z przekonaniem. Wtedy jest większe prawdopodobieństwo, że twój przekaz zostanie odebrany pozytywnie. Mów wolno i wyraźnie. Staraj się również przemyśleć wcześniej to co masz do powiedzenia. Unikniesz wtedy zbędnych niedomówień czy też pomyłek. Będziesz bardziej wiarygodny.

5
Taktuj ludzi w taki sposób w jaki sam chciałbyś być traktowany.

Rozmawiając z innymi staraj się patrzeć im w oczy. Oczywiście bez przesady. Naucz się również aktywnego słuchania. Umiejętność słuchania to bardzo ważna rzecz. Osoby, które nie dają dojść do słowa innym są męczące. Jeśli nauczysz się słuchać to z pewnością wzbudzisz zaufanie wśród innych.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

senność
radzenie sobie z trudnymi klientami
Jak pokonać wypalenie zawodowe?

Komentarze (1)

* Pola wymagane

arimor
22.01.2013
Przydałoby się jeszcze dodać, że bardzo istotne jest, by mówić nie tylko z przekonaniem, ale przede wszystkim głośno i wyraźnie. Naukowcy dowiedli, że osoby, które mówią głośno i wyraźnie, są traktowane jak eksperci, a ci, którzy mówią cicho nie zdobywają uwagi otoczenia.