wybór dentysty, stomatologa

Jak wybrać dentystę?
DentDent - specjalista Tipy.pl

Dobry i zaufany dentysta to sukces. Niestety większość z nas jeszcze takiego nie znalazła. Zdarza się nawet i to nierzadko, że doświadczenia z dentystami jakie zdobyliśmy do tej pory są okropne a na myśl o kolejnej wizycie robi nam się słabo i niedobrze. Do stomatologa jednak trzeba chodzić regularnie jeśli chce się zachować zęby na długie lata. Jak zatem wybrać dobrego stomatologa, aby wizyta nie okazała się kolejnym koszmarem?
1
Po pierwsze i najważniejsze - spytaj o dobrego dentystę swoich przyjaciół, znajomych, sąsiadów oraz wszystkich ludzi, których opinii ufasz. Ile razy zdarzyło ci się iść do fryzjera lub kosmetyczki bez wcześniejszych rekomendacji? Wybór stomatologa jest bardzo ważny. Właśnie od niego zależy czy będziesz cierpieć, jak zostaniesz potraktowana, ile zapłacisz i czy twoje zęby będą zdrowe.
2
Jeśli chodzi o zęby to koszt wizyty nie powinien przesądzać o naszym wyborze stomatologa. Możesz jednak wybrać dentystę, który ma podpisaną umowę z NFZ. Przed wizytą sprawdź najpierw jakie świadczenia są finansowane przez Fundusz Zdrowia. Może się okazać, że w placówce będzie wywieszona wywieszka NFZ a po skończonym zabiegu okaże się że musisz zapłacić.
3
Pytaj o wszystko. Zadawanie pytań jest niezwykle ważne. Pamiętaj, że masz prawo pytać o wszystko.
4
Jeśli dzwonisz do placówki stomatologicznej zwróć uwagę na ton recepcjonistki i jej gotowość do udzielenia ci wszystkich potrzebnych informacji. Czy jest miła? Czy wydaje się być poirytowana tym, że śmiesz ją o coś pytać? Czy wydaje się być zbyt zajęta i nie mieć czasu na rozmowę z tobą? Pamiętaj - to są ci sami ludzie z którymi będziesz rozmawiać wówczas, gdy będzie cię okropnie boleć ząb czy będziesz mieć zastrzeżenia do wystawionego ci rachunku.
5
Dowiedz się jak wyposażony jest gabinet stomatologiczny. Czy jest nowoczesny? Czy można skorzystać z najnowszych technologii? Dowiedz się o usługi np. o rodzaje znieczuleń z których możesz skorzystać.
6
Zorientuj się czy klinika stomatologiczna jest również czynna w weekendy. W razie kłopotu nie będziesz musiał czekać 2 dni w bólach i mękach na swojego dentystę.
7
Dobry dentysta to ten, który nie tylko się martwi o twój stan uzębienia ale również ten, który martwi się o twoje finanse. Każda osoba ma inne zęby, tak jak każda osoba ma inny zasób portfela. Dobry stomatolog weźmie obydwie opcje pod uwagę i będzie dawać ci zawsze wybór - czy chcesz zwykłe znieczulenie czy może droższe ale bezbolesne znieczulenie komputerowe? Pamiętaj, że zawsze powinieneś mieć wybór. Dobry dentysta powinien cię informować co jest najbardziej wskazane dla twoich zębów i dać ci czas na przemyślenie (np. Czy robić lakowanie zębów? Jeśli tak to kiedy?).
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Katarina
19.12.2016
Wydaje się błahe, ale to, w jaki sposób personel się odnosi do pacjentów (nawet przez telefon) jest podstawą. Wiele osób przez nieodpowiednie podejście może się zrazić na starcie.
________________
Dentysta Katowice
Ismenaa
30.06.2016
O wielu bardzo istotnych dla tematu kwestiach w artykule nie napisano. Warto wziąć po uwagę również inne, moim zdaniem, równie ważne rzeczy: http://oczydesign.bloog.pl/id,354700760,title,STOMATOLOG-WROCLAW,index.html
ZAŁAMANY
18.05.2011
Witam, dlaczego większość gabinetów dentystycznych w tym MEDICUS nie chcą podać cennika usług w internecie/ponoć leży gdzieś ale ja go nie widziłam ,może mają pod biurkiem. Nigdy o to nie pytałam, zaczełam leczenie /5/ ząbka wiedząc ze bedzie inaczej płacony ale cen w Medicusie nie znałam.Przerosły moje najśmielsze oczekiwanie = konieczny? okazało sie zdiecie pantogramiczne =60 zł. niby konieczne znieczulenie 30 zł, otwarcie bolącego zeba i założenie lekarstwa 200 zł/=290 zł a teraz mam zaplanowana wizyte na ew wypełnienie zęba i mam wybór zalezny od jakości materjału najtaniej zwłókna szklanego 400 zł lub inne do 800 zł czyli reasumując koszt leczenia piatki zamknie sie w cenie ok 600 lub 1000 zł SKAMNDAL WIECEJ TAM NIE PÓJDE stąd moje pytanie o cennik. dziękuję.
momina
16.05.2011
Racja, polecam także wizytę zapoznawczą, kontrolną, która wcale nie musi byc wiążąca. Jeśli coś czujemy nie tak, wiejemy, jeśli zdobyli nasze zaufanie, umawiamy się na leczenie. Warto też poszukać okazji, żeby takie badania "wstępne" były bezpłatne.