Wianek

Jak zrobić sztuczny wianek?

AlokiAloki - specjalista Tipy.pl
Poniżej przedstawiam instrukcję robienia sztucznego wianuszka. O ile latem nie ma problemów ze znalezieniem naturalnych gałązek i liści, to podczas chłodniejszych miesięcy pozostają nam sztuczne materiały. Taki wianuszek może być częścią kostiumu na bal przebierańców lub jasełek.
P

* 1,5 m drucika
* zielony sznurek sizalowy (może też być zwykły pomalowany zielonymi farbkami)
* taśma dwustronnie klejąca
* 1 arkusz jasno niebieskiego kartonu
* 1,5 m ciemno-zielonej wstążki (o szerokości około 5-7mm)
* garść sztucznego mchu (opcjonalnie)
* 18 małych, sztucznych listków
* Dziurkacz ozdobny motylek
* Sekator lub nożyk do przecięcia drucika
* Gorący klej i zwykły klej w sztyfcie
* Nożyczki

1
Robienie wianuszka 1
Utnij 1,5 m drucika i obklej go dookoła dwustronną taśmą klejącą a następnie owiń całość zielonym sznurkiem sizalowym (jeśli masz zwykły sznurek to najpierw owiń nim drucik a następnie pomaluj farbkami). Owinięty drucik wygnij go tworząc kształt aureolki, która będzie pasować na głowę dziecka (lub twoją, w zależności dla kogo robisz kostium). Dzięki temu, że drucik jest dłuższy uda ci się owinąć go kilkakrotnie więc wianuszek będzie mocniejszy. Końce drucika obwiąż dookoła, aby zabezpieczyć kształt wianuszka.
2
Robienie wianuszka 2
Utnij pół metra wstążki. Jej koniec przyklej w miejscu łączenia się drucików (będzie to tył wianuszka) a następnie owiń nią dookoła cały wianek w taki sposób, aby było widać sizalowy sznurek. Jak już dojdziesz do punktu gdzie rozpoczęłaś owijanie przyklej gorącym klejem drugi koniec wstążki i odetnij jej nadmiar. Utnij dwa kawałki wstążki o długości pół m. Wyznacz środek każdej z nich i przewiąż nimi wianek w miejscu łączenia się drucików, tak aby stworzyć cztery "ogonki". Do wianuszka przyklej za pomocą gorącego kleju sztuczne listki.
3
Robienie wianuszka 3
Wytnij dziurkaczem z niebieskiego kartonu 15 motylków. Zegnij je w środku w miejscu gdzie łączą się ze sobą skrzydełka i delikatnie wygnij je ku górze.
4
Robienie wianuszka 4
Przyklej 10 motylków na wianuszek a następnie w niektórych miejscach obok motylków przyklej sztuczny mech.
5
Robienie wianuszka 5
Pozostałe motylki przyklej do "ogonków" wianuszka. Na koniec przytnij pod kątem końce ogonków. Wianuszek gotowy!

Powiązane porady

Kapelusz czarownicy z papieru
Korona z papieru
strój kota

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane